مژده خبر- در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

🔵 رئیسی: مهار تورم مسأله مهم و اولویت دولت است
رئیس‌جمهور: مهار تورم مسأله مهم و اولویت دولت است. تورم خط قرمز دولت است، دستگاه‌های اجرایی از هرگونه اقدامی که منجر به افزایش تورم می‌شود، پرهیز کنند. بانک مرکزی سیاست‌های پولی را متناسب با مدیریت نقدینگی و کنترل تورم پیگیری کند. تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ با تاکید بر اصلاح ساختار و حذف هزینه‌های غیر ضرور لازم است. حمایت از تولید داخلی در اولویت سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی دولت است.

🔵 تعداد زوار اربعین در کربلا به ۱۶ میلیون نفر رسید
اداره عتبات عالیات عراق تعداد زائران مراسم اربعین امسال را بیش از ۱۶ میلیون نفر اعلام کرد. روز گذشته مقامات محلی استان کربلا اعلام کردند که شمار زائران اربعین حسینی امسال نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر بوده و احتمالاً از ۱۴ میلیون زائر فراتر رود.

🔵 سرکرده یک گروهک تروریستی به هلاکت رسید
وزارت اطلاعات از به هلاکت رسیدن سرکرده یک گروهک تروریستی و دستگیری عناصر اصلی آن خبر داد.
این گروهک که با حمایت و هدایت سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های متخاصم قصد عملیات خرابکارانه در داخل کشور را داشت توسط سربازان گمنام امام‌زمان مورد ضربه قرار گرفت.

🔵 رایزنی ایران و روسیه درباره همکاری‌های هسته‌ای
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس شرکت دولتی روس اتم در مورد توسعه همکاری‌های هسته‌ای صلح آمیز گفت‌وگو و رایزنی کردند. مقام‌های ایرانی و روس در این دیدار که با شرکت سفیر ایران در روسیه انجام گرفت، در مورد موضوعات مورد علاقه دو طرف در عرصه انرژی هسته‌ای رایزنی کردند.

🔵 تکذیب واردات فایزر
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد که از آنجا که بر اساس آخرین شواهد علمی معتبر کمیته علمی کرونا، واکسیناسیون زنان باردار در مراکز واکسیناسیون توسط شبکه بهداشتی با واکسن سینوفارم انجام می‌شود، تصمیمی برای واردات واکسن فایزر وجود ندارد.

🔵 ۱۴ درصد ایرانی‌ها واکسن نمی زنند؟
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران با انتشار یافته‌های یک نظرسنجی اعلام کرد ١۴ درصد شهروندان بالای ١٨ سال اصلا تمایلی به تزریق واکسن کرونا ندارند.

🔵 آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام ۶ مهر ۱۴۰۰ وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته۱۱ هزار و ۷۰۱ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۲۳۹ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

🔵 واکسیناسیون ۷۰ درصدی تا دو هفته آینده
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بعد از گذراندن دو هفته آینده به واکسیناسیون ۷۰ درصدی که می‌خواستیم خواهیم رسید. عین‌اللهی در خصوص طرح قرنطینه هوشمند، بیان کرد: به دنبال برداشتن بسیاری از محدودیت‌ها هستیم. با شیوع کرونا مردم مجبور به ماندن در منازل خود هستند. شرایطی را ایجاد خواهیم کرد که افراد واکسینه شده دارای محدودیتی برای مسافرت و کسب‌وکار نباشند.

🔵 اسلامی: درخواست آژانس در راستای عملیات تروریستی است
اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اصرار آژانس برای نصب دوربین در مکان‌هایی که در اثر عملیات تروریستی صدمه دیده است، در راستای همان عملیاتی است که علیه ایران صورت گرفته است و ما هرگز آن را نمی‌پذیریم. ایران ۵۰ سال است که عضو آژانس بین‌المللی است و این نهاد باید به رفتار تبعیض‌آمیز و سیاسی خاتمه دهد .

  • نویسنده : جعفرجعفری
  • منبع خبر : مژده خبر