مژده خبر- بسته ی صبحانه خبری دوشنبه ۲۵مهرماه ۱۴۰۱ پایگاه خبری مژده خبر را باهم می خوانیم.

افزایش تعداد فوتی‌های اوین به ۸ نفر
مرکز رسانه قوه قضاییه: با احتساب فوت این ۴ نفر که متاسفانه به دلیل شدت وخامت حالشان در بیمارستان از دنیا رفتند، مجموع فوتی های حادثه درگیری زندانیان با یکدیگر و آتش سوزی شنبه شب گذشته در زندان اوین به ۸ نفر رسید. بر اساس این گزارش، تمامی ۸ فرد فوت شده از زندانیان بند جرایم مربوط به سرقت بوده اند.

واکنش پادشاه عربستان به تهدیدات آمریکا
پادشاه عربستان در پی انتقادات مقامات آمریکایی از ریاض به دلیل کاهش تولید نفت اوپک، اعلام کرد که کشورش در چارچوب استراتژی انرژی خود برای حمایت از ثبات بازارهای نفت کار می‌‎کند.

حادثه زندان اوین به خاطر حبس دوتابعیتی‌ها در آنجا، با برنامه قبلی بود
روزنامه ایران نوشت: زندان اوین، محل نگهداری جاسوس‌های دوتابعیتی یا جاسوس‌های دارای تابعیت کشورهای غربی است. این نیز به نوبه خود واقعیتی بود که طراحان، جریان‌های رسانه‌ای و فعالان فضای مجازی و میدانی اغتشاشات اخیر از نظر دور نداشتند. زیرا می‌دانستند وقوع هر اتفاقی در این زندان، به‌ دلیل حضور این جاسوس‌های دوتابعیتی یا جاسوس‌هایی که شهروند کشورهای غربی هستند، حساسیت این کشورها را نیز به‌دنبال خواهد داشت.

آمریکا از هر حرکت نوآورانه ایران خشمگین است
رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت:اظهارنظرهای رئیس جمهور آمریکا که به خود اجازه می‌دهد به آشوب، ترور و تخریب در کشوری دیگر دامن بزند، یادآور سخن جاودان بنیانگذار جمهوری اسلامی است که آمریکا را شیطان بزرگ، خواند. دشمن در حوادث اخیر به دنبال القای یأس و ناامیدی است و باید با اقدامات موثر برای پیشبرد امور و حل مشکلات مردم با این توطئه دشمن مقابله کرد.

حمایت مشاور امنیت ملی آمریکا از ناآرامی‌های اخیر ایران
جیک سالیوان مدعی شد: واشنگتن گام‌هایی برای حمایت از ایرانیانی که در ناآرامی‌های اخیر شرکت داشته‌اند، برخواهد داشت. دیداری با فعالان ایرانی خارج از کشور داشتم تا پیشنهادهای آن‌ها را درباره کارهایی که آمریکا می‌تواند برای حمایت از ناآرامی‌ها انجام دهد بشنوم.

دانشجویان متأهل دو برابر وام دریافت می کنند
گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم: دانشجویان متاهل دوبرابر دانشجویان مجرد وام دریافت می‌کنند. تا ۱۶ آذر منتظر نمی‌مانیم و به محض تایید دانشگاه وام‌های دانشجویان را پرداخت میکنیم.

زیباکلام: اصولگرایان معتدل معتقدند برای بقای نظام باید تغییراتی انجام داد
صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: اگر کسی از من بپرسد چرا بخش قابل توجهی از مسئولان اصولگرا اظهار نظر نکردند، می گویم برای این که آن ها هم در خلوت خودشان می گویند باید کاری کرد و تغییراتی به وجود بیاوریم؛ اصلاح طلب‌ها به کنار! چون مشخص است که آن ها منتقد هستند.

ایران آماده ارسال موشک زمین به زمین به روسیه می شود
روزنامه آمریکایی واشینگتن پست به نقل از منابع امنیتی آمریکایی مدعی شد ایران آماده ارسال موشک های زمین به زمین به روسیه می شود و این اقدام در کنار ارسال پهپاد های انتحاری، موجب تقویت ذخایر تسلیحاتی روسیه در جنگ اوکراین خواهد شد. پیشتر اوکراین و آمریکا از نقش پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین گزارش هایی را منتشر کرده بودند و منابع اروپایی نیز خبر داده اند که روز دوشنبه اتحادیه اروپا در خصوص نقش سلاح های ایران در جنگ اوکراین بحث و بررسی خواهد داشت.

ارزش ضایعات مواد غذایی در ایران سالانه حدود ۱۵ میلیارد دلار است‌
رییس انجمن تغذیه ایران: سالانه میزان ضایعات مواد غذایی در ایران معادل ٣۵‌ میلیون تن با ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد دلار است. هر روز به‌ازای هر نفر، ۱۳۴ کیلوکالری غذا در ایران به هدر می‌رود. این میزان ضایعات، ایران را در ردیف کشورهای تراز اول دنیا در زمینه هدرفت مواد غذایی قرار داده است. میوه، نان و سبزیجات بیشترین ضایعات غذا در ایران هستند.

حقوق کارمندان دولت ۱.۳ میلیون تومان افزایش می‌یابد
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: طبق مصوبه جدید کمیسیون برنامه و بودجه، حقوق بازنشستگان حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و شاغلان در دولت یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد. حق عائله‌مندی و حق اولاد به ازای هر فرزند به ترتیب ۱۰۰ درصد و ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند./ ایسنا