مژده خبر- در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 

🔵 دو مداح عزادار شدند
حاج منصور ارضی و حاج حسین سازور امروز در غم از دست دادن همسرانشان به سوگ نشستند.

🔵 دستور قالیباف برای پیگیری کالاهای فاسدشدنی در گمرک
پژمانفر نماینده مجلس: سرم‌های آلمانی وارداتی در سال ۹۵ همگی فاسد شده‌اند، باید فکری برای کالاهای رسوب شده در گمرکات کرد. قالیباف در پاسخ به تذکر پژمانفر: کالاهایی که وارد کشور و گمرک شده و به دلایل مختلف در گمرک باقی می‌ماند، ممکن است فاسد شدنی باشد و نباید به این موضوع بی‌توجهی شود، کمیسیون اقتصادی این موضوع را پیگیری کند.

🔵 کابینه دولت جدید افغانستان معرفی شد
پس از گذشت بیش از ۲۰ روز از تسلط طالبان بر کابل، سخنگوی طالبان در نشست خبری خود اعضای کابینه دولت جدید افغانستان را اعلام کرد. براین اساس، ملا محمدحسن آخوند، نخست‎وزیر شد. گفته می‌شود کابینه معرفی شده، مسئولان دولت موقت هستند.

🔵 غریب‎آبادی: هیچکس نمی‌تواند خواستار توقف فعالیت‌های‎ هسته‌ای ایران شود
توافق با آژانس فقط برای سه ماه بود و مبنای آن نیز کاملاً سیاسی بوده است، موضوعی که نه حقی برای آژانس ایجاد می‌کند و نه تکلیفی برای ایران. ما همکاری شفافی با آژانس داریم، بهانه‎گیری و بحران‎سازی غیرضروری، ابتدا دامن خود آژانس را خواهد گرفت.

🔵 گروسی: فعالیت‌ آژانس در ایران تضعیف شده است
مدیرکل آژانس انرژی اتمی: من به طور فزاینده‌ای نگران هستم که مسائل مربوط به سایت‌های اعلام نشده، حل‎نشده باقی‎بماند. ایران باید آن‎ها را هرچه سریع‌‎تر حل کند. فعالیت‌های آژانس در ایران به طور جدی تضعیف شده است. وال‌استریت ژورنال نیز خبر داده که آژانس در دو گزارش محرمانه اعلام کرده که ایران دسترسی بازرسان به سایت‌های مرتبط هسته‌ای را مسدود کرده و به توسعه فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

🔵 شهادت مامور آبادانی در درگیری با یک سارق مسلح
فرمانده انتظامی آبادان: عصر امروز، مأموران کلانتری ۱۱ حین گشت‎زنی به یک دستگاه خودروی پژو مشکوک شدند اما خودروی مزبور متواری شد. سرانجام بعد از متوقف شدن خودرو توسط پلیس، راننده پیاده شد و به سمت ماموران تیراندازی کرد که در جریان این ماجرا «سرگرد مهدی آزمون» براثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

🔵 سازمان‌ملل: طالبان باید ضمانت بدهد
معاون دبیر کل سازمان ملل: نیازمند آن هستیم که تعهدات شفاهی که طالبان به ما داده به صورت مکتوب در آیند.باید به کارمندان سازمان ملل اجازه داده شود تا هر جایی که نیازمندان در افغانستان حضور دارند، برسند.

🔵 برد ۳ امتیازی با ۳ گل به عراق
تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار مرحله دوم مقدماتی جام جهانی مقابل حریف دیرینه خود عراق با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی دست یافت و صدرنشینی خود را در گروه تداوم بخشید.

🔵 آخرین آمار کرونا در ایران
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ تعداد ۲۷ هزار و ۱۳۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۹۱۴ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران به ۵ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۱۲۴ نفر رسید. همچنین ۶۳۵ بیمار جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۱ هزار و ۸۹۲ نفر رسید.

🔵 اظهارات سردار قآآنی درباره اوضاع افغانستان
نماینده تبریز درباره در جلسه غیرعلنی مجلس گفت که در این نشست فرمانده نیروی قدس سپاه گفته شیعیان افغانستان برای جمهوری اسلامی اهمیت زیادی دارند و همه اقوام افغانستان باید در اداره کشور سهیم باشند. علیرضابیگی تصریح کرد: به گفته سردار قاآنی، آمریکا روزانه ۳۰۰ میلیون دلار در افغانستان هزینه کرده و بنا بر اعتراف رئیس‌جمهور این کشور، روزی ۱۸ نفر از سربازان بازگشته از افغانستان خودکشی می‌کنند. وی اظهار داشت: سردار قاآنی تأکید کرد آنچه برای ما در افغانستان اهمیت دارد، این است که امنیت جمهوری اسلامی مخدوش نشود، نقشه آمریکا این است که ایران را با جهان اهل سنت درگیر کند بنابراین جمهوری اسلامی باید به گونه‌ای عمل کند که امنیت ایران مخدوش نشده و آمریکا به اهداف خود دست نیابد.

 

  • نویسنده : فرشته شایگانی قانع
  • منبع خبر : مژده خبر