مژده خبر- در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این بسته خبری مفید و مختصر را بخوانید.

.

🔵 بازدید رئیس قوه قضاییه از ندامتگاه دماوند
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای صبح جمعه، به مدت ۳ ساعت از بخش‌های مختلف ندامتگاه دماوند بازدید کرد. رئیس قوه قضاییه: زندان باید به معنی واقعی نه بازداشتگاه که محل باز اجتماعی شدن فرد و بازگشتگاه به جامعه باشد. کسی که یک بار زندان را تجربه کرده نباید دوباره این تجربه تلخ را تکرار کند.
من دلم می‌سوزد از اینکه می‌بینم یک فرد در میانسالی و جوانی ۱۴ بار به زندان آمده است؛ لازم است برای همه این افراد برنامه‌ریزی شود تا هم خود آنها اصلاح شوند و هم شرایطی فراهم شود که دیگر به زندان برنگردند

🔵 رئیسی در بیرجند: از وضعیت شما بی‌اطلاع نیستیم
رئیس جمهور در جمع مردم محله کاظمیه بیرجند: به جمع شما آمدیم تا هم حال شما را جویا شویم و هم کاری برای این مناطق صورت گیرد.

🔵 روسیه: به قطعنامه ضدایرانی، رأی منفی می‌دهیم
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در پاسخ به توئیت «لارنس نورمن» خبرنگار نشریه «وال‌استریت ژورنال» نوشت: «هیچ توهمی نداشته باشید. اگر پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام آژانس اتمی علیه ایران مطرح شود، روسیه به آن رأی منفی می‌دهد».

🔵 رئیسی:‌ جوان‌ها تصاویر اول انقلاب و امروز را ببینند
ابراهیم رئیسی در طبس با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی کارهای زیادی هم در این منطقه و هم در خراسان جنوبی انجام شده و هیچ شهر، بخش و روستایی شرایط قبل را ندارد، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی چهره شهرها، بخش‌ها و استان عوض شده و آنچه امروز می‌بینید و تصاویر آن نیز موجود است قابل مقایسه با قبل نیست. رئیس جمهور با بیان اینکه جوان‌ها می‌توانند تصاویر وضعیت اول انقلاب و امروز را ببینند که کاملا چهره شهر و روستا عوض شده و این از برکت تلاش جهادگران و مجاهدانی بوده که برای توسعه و آبادانی کار کرده‌اند، اضافه کرد: ‌مردم خراسان جنوبی نشان دادند که می‌توانند کمبودها و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

🔵 واردات ۴۶.۶ میلیونی واکسن
طبق اعلام گمرک ایران از زمان ورود واکسن کرونا تا کنون بالغ بر ۴۶.۶ میلیون دوز واکسن وارد ایران شده است. طبق اعلام ارونقی، ۴۳ درصد واکسن های وارداتی در شهریور، ۲۹ درصد مرداد، ۱۴ درصد تیر، ۸ درصد اردیبهشت، ۲ درصد خرداد، ۳ درصد فروردین، وارد شده و یک درصد در اسفند ماه و در بهمن کمتر از یک درصد است.

🔵 فایزرهای تقلبی در بازار
رئیس سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: تاکنون سابقه واردات رسمی واکسن فایزر به کشور نداشته‌ایم؛ بنابراین شک نکنید آنچه به‌عنوان فایزر در بازار آزاد و ناصرخسرو فروخته می‌شود، تقلبی است. وی افزود: حتی روابط عمومی فایزر آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فایزر صرفاً از سوی دولت‌ها خرید و فروش می‌شود و تاکنون ما به هیچ بخش خصوصی فایزر نداده‌ایم. حتی در این اطلاعیه اعلام کردند آنچه در بازار ایران به عنوان فایزر اعلام شده، تقلبی است. شانه‌ساز گفت: باید توجه کرد که دمای نگهداری فایزر منفی ۷۰ درجه سانتی‌گراد است و شرایط خاصی برای حمل و نقل دارد؛ بنابراین خواهش می‌کنم مردم این فریب را باور نکنند.

🔵 روانچی: حمله به پنجشیر غیرقابل توجیه و برادرکشی بود.
مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در سخنانی در نشست عصر پنج شنبه به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل گفت: حمله غیر قابل توجیه اخیر و برادرکشی قابل محکومیت در پنجشیر در تضاد با موضع متحد جامعه جهانی است که بر اساس آن هر دولتی که با زور در افغانستان به قدرت برسد به رسمیت شناخته نخواهد شد.

🔵 طالبان مراسم تحلیف دولت خود را لغو کرد.
اینام‌الله سمنگانی یکی از اعضای ارشد کمیسیون فرهنگی طالبان گفت: مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان چند روز قبل لغو شد. به دلیل آنکه ما نمی‌خواستیم مردم را بیش از این سردرگم کنیم، رهبری طالبان بخشی از کابینه را معرفی کرد و کابینه هم اکنون کار خود را آغاز کرده است.

🔵 آخرین آمار کرونا در ایران
بر اساس اعلام ۱۹ شهریور وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ تعداد ۲۱ هزار و ۱۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۱۸۷ نفر از آن‌ها بستری شدند و بر این اساس مجموع بیماران به ۵ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۹۱۳ نفر رسید. همچنین ۴۴۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۱۳ هزار و ۳۸۰ نفر رسید.

 

🔴آخرین آمار کرونا: ۴۴۴ فوتی و ١۶۶۵۴ ابتلای جدید در شبانه روز گذشته

🔸۱۶۸ شهرستان قرمز، ۲۰۹ شهرستان نارنجی، ۷۱ شهرستان زرد. نیر (اردبیل)، گلپایگان (اصفهان)، عنبرآباد، کوهبنان (کرمان)، بهاباد(یزد) عبور به وضعیت قرمز

🔸 پنجاهمین محموله واکسن کرونا بامداد امروز وارد تهران شد.‌مجموع واردات واکسن کرونا از ۵۰ میلیون دُز عبور کرد.

🔸رئیس جمعیت هلال احمر: قیمت هر واکسن سینوفارم ۹ دلار است. چینی ها بیش از ۵۰۰ میلیون دز از همین سینوفارم به مردم خود تزریق کرده اند.

🔸احتمال فوت افرادی که واکسن کرونا نزده‌اند ۱۱ برابر واکسینه شده‌ها است.

🔸 سال تحصیلی، «مجازی» آغاز می‌شود.

🔸هیچ مرز زمینی برای تردد به عتبات باز نیست مردم مراجعه نکنند. تست «پی‌سی‌آر» برای اربعین الزامی است‌اولویت حضور با افرادی است که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند .

🔸امیرعبداللهیان وزیر خارجه: به تلاش خود برای افزایش زوار ایرانی اربعین ادامه می‌دهیم.

🔹 تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حاج‌حیدر رحیم‌پور ازغدی

🔸رئیسی در بیرجند: از وضعیت شما بی‌اطلاع نیستیم. قول رئیسی برای تأمین جهیزیه یک نوعروس در پاسخ به خواسته وی

🔸وزیر راه؛ خانه اولی ها و تمام افرادی که فرم «ج» آنها قرمز نشده در سامانه مسکن ثبت نام کنند.

🔸 کاهش ۳۰درصد قیمت سیمان نسبت به دوماه پیش

🔸سکه بهار آزادی ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان،‌طرح جدید ۱۲میلیون و ۱۳۰هزار تومان، گرم طلای ۱۸ عیار ۱میلیون و ۱۷۳هزار تومان، دلار ۲۶هزار و ۹۹۶ تومان

🔸یارانه نقدی شهریور‌ امشب‌ واریز می‌شود.

🔸 دادستان‌ کل کشور: خودداری دفترخانه‌ها از زدن وکالت نقل و انتقال خودرو تخلف است.

🔸”میرهاشم موسوی” مدیرعامل تأمین اجتماعی شد.

🔸 “عنابستانی” از سرباز وظیفه‌شناس راهور رسماً عذرخواهی کرد! وی به دلیل تخلف و نادیده گرفتن قانون و همچنین “تعدی به سرباز راهور” به مجازات حبس محکوم شده بود.

🔸 مرکز رسانه قوه قضاییه: رضوی در زندان است؛ فریدون هم در مرخصی درمانی به سر می‌برد.

🔸نخست وزیر عراق فردا به تهران می‌آید.

🔸روسیه: پیش‌نویس قطعنامه علیه ایران را رد می‌کنیم.

🔸 بازداشت ۴ اسیر فلسطینی از ۶ اسیر فراری از زندان رژیم صهیونیستی. شبکه ۱۲ اسرائیل: ارتش آماده جنگ در غزه شده است

🔸سخنگوی وزارت خارجه: حق پاسخ به تهدیدات اسرائیل محفوظ است. این عزیزدردانه غرب، به باج‌خواهی عادت دارد.

🔸 منابع خبری از امضای حکم تشکیل دولت جدید لبنان به ریاست نجیب میقاتی توسط میشل عون خبر دادند.

🔸تایمز؛ جبهه پنجشیر سه منطقه را از تصرف طالبان خارج کرد.

🔸کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با ۲۰ کیلو کاهش وزن در انظار عمومی ظاهر شد.

🔸 ناسا می‌خواهد برای آزمایش روش‌های انحراف یک سیارک احتمالی به سمت زمین،‌ عمدا یک فضاپیما را به یک سیارک بکوبد!

⚽️گل‌محمدی بهترین مربی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ شد.

⚽️ اعضای تیم فوتبال پرسپولیس برای برگزاری دیدارشان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راهی تاجیکستان شدند.

⚽️کریستوفر نت دروازه بان ۳۱ ساله اتریشی به سپاهان پیوست.

⚽️جهانبخش جلوی تیم صهیونیستی بازی نمی‌کند.‌ظاهرا جهانبخش پیش از عقد قرارداد با فاینورد چنین تصمیمی گرفته

  • نویسنده : جعفر جعفری سردبیر مژده خبر
  • منبع خبر : مژده خبر