فرشید جعفری/ مژده خبر- بسته ی خبری امروز مژده خبر را باهم مرور می‌کنیم:

 

مرز سومار ظرفیت یک میلیارد دلار صادرات را دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های ویژه و دسترسی مناسب مرز سومار  به بخش های مختلف عراق گفت: مرز سومار ظرفیت یک میلیارد دلار صادرات را دارد.

بهزاد باباخانی در جریان سفر به شهرستان گیلانغرب و پس از بازدید چند طرح اقتصادی این شهرستان، در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان در نقطه صفر مرزی سومار، با اشاره به اینکه مرز سومار یکی از مرزهای مهم در سطح کشور است، گفت: این مرز قابلیت توسعه بسیار بالایی را دارد.

وی افزود: مرز سومار سابقه درخشانی در سال‌های گذشته در زمینه صادرات داشته و اگر مسائل و مشکلات مرز و موانع موجود برطرف شود، میزان صادرات آن می تواند به رقم های حتی بالاتر از یک میلیارد دلار نیز برسد.

در این نشست مقرر شد تمام مشکلات مرز از لحظه ورود کامیون ها به پارکینگ تا خروج از مرز ظرف یک هفته احصاء و در جلسه کارویژه و توسعه صادرات استان در هفته آتی مطرح و مورد تصمیم گیری قرار گیرد.

نیمه اول امسال بیش از ۲۵۰ میلیون دلار کالا از  مرز سومار صادر شد.

روزانه نزدیک به ۲۰۰ کامیون کالای صادراتی از مرز سومار تردد دارند.

 آخرین وضعیت شمارش آرا انتخابات آمریکا
به گزارش آسوشیتدپرس و بنابر اعلام لحظه‌ای تا ساعت ۹:۱۰ جمعه جمهوری خواهان پیشتاز انتخابات کنگره و سنا هستند. جمهوری خواهان با اختلاف یک کرسی در انتخابات سنا از دموکرات‌ها جلو هستند. در شمارش لحظه‌ای آرای مجلس نمایندگان اختلاف به ۱۹ کرسی رسید که بر این اساس جمهوری‌خواهان با ۲۱۱ کرسی در مقابل ۱۹۲ کرسی دموکرات‌ها پیشتاز هستند.

 فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ تصمیمی موقتی است
سخنگوی دولت در دیدار با اساتید دانشگاه‌های مشهد: مراجع امنیتی در خصوص فیلترینگ نرم افزار‌هایی مانند اینستاگرام و واتساپ تصمیمی موقتی گرفته اند زیرا این مجموعه‌ها رسما آموزش‌های تروریستی می‌دهند و شفاف با ما می‌جنگند. فیلترینگ این نرم افزارها با توجه به شرایط موجود وجود دارد و پس از آن نیز تعیین تکلیف می‌شود.

 «طارمی» بهترین بازیکن ماه پرتغال شد
«مهدی طارمی» عنوان بهترین مهاجم و همچنین بهترین بازیکن ماه سپتامبر لیگ پرتغال را از آن خود کرد.

 عبور از فشار تورمی اولویت اقتصادی کشور است
خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی:عبور از فشار تورمی اولین گامی است که طبق اولویت بندی در صدر اولویت سیاست گذاران اقتصادی است زیرا از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ و در سال جاری شاهد وضعیت تورمی نامناسبی هستیم و باید وضعیت اقتصاد را با تدابیر دقیق به سرمنزل آرامش در سال آینده رسانده و از بروز شوک‌های جدید پرهیز کنیم.

 دولت گوش شنوایی برای شنیدن مطالبات مردم دارد
حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور: دولت مردمی گوش شنوایی برای شنیدن مطالبات و انتقادات مردم دارد.جمهوری اسلامی ایران تنها نظام سیاسی است که نوع حکومت آن بر اساس رفراندوم شکل گرفته است. هیچ کشوری در دنیا برای تغییر نظام خود رفراندوم برگزار نمی‌کند. دولت دانشگاه را پشتوانه فکری خود می داند و از افکار، اندیشه ها و ایده های دانشجویان در زمینه های مختلف استقبال می کند.

 قطر اجازه جذب گردشگر جام جهانی به ایران نداد / پهلوگیری کشتی سانی منتفی شد
ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی: قرار بود مسافران جام جهانی فوتبال در قطر را به وسیله کشتی سانی جابه‌جا کنیم اما دولت قطر به دلایل مشکلات داخلی خود امکان پهلودهی این کشتی و شناورهای ایرانی را ندارد و مسوولان قطری از به وجود آمدن این شرایط و اینکه نمی‌توانند گردشگر دریایی جذب کنند، عذرخواهی کردند

تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران در رده نهم جهان ایستاد
ملی‌پوشان والیبال نشسته بانوان با غلبه بر مجارستان و کسب جایگاه نهم به کار خود در مسابقات قهرمانی جهان پایان دادند.

 کمک نظامی جدید آمریکا به اوکراین
پنتاگون: کمک نظامی جدید آمریکا به اوکراین بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار است. نیروهای اوکراینی باید برای استفاده از سیستم‌های پدافند هوایی «Avenger» که واشنگتن در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد، آموزش ببینند.وزیر دفاع آمریکا هفته آینده ریاست جلسه گروه تماس دفاعی درباره اوکراین با حضور وزیران ۵۰ کشور را برعهده خواهد داشت.

 ایروانی: افغانستان پناهگاه گروه‌های تروریستی نباشد
سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل: «جهان باید مطمئن شود که افغانستان پناهگاهی برای گروه‌های تروریستی نظیر داعش، القاعده و گروه‌های وابسته نخواهد بود». مجمع عمومی سازمان ملل هم قطعنامه‌ای را مربوط به «وضعیت افغانستان» تصویب کرد.

باند ۹ نفره شرکت هرمی در شهریار متلاشی شد
فرمانده انتظامی شهرستان شهریار از انهدام یک باند شرکت هرمی و دستگیری ۹ نفر از اعضای آن خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، سرهنگ پیمان فتاحی در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری اعضای شرکت هرمی، اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت اعضای یک شرکت هرمی در فاز ۲ اندیشه شهریار، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. محل فعالیت اعضای این باند در شهر اندیشه شناسایی و مأموران انتظامی با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

 

  • منبع خبر : مژده خبر