جعفر جعفری/ مژده خبر- بسته صبحانه خبری امروز مژده خبر را باهم مرور می‌کنیم:

 

 

معاون اقتصادی استاندارکرمانشاه:

 شرکت‌های دانش بنیان ظرفیتی بزرگ برای افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی هستند

دکتر بهزاد باباخانی گفت: شرکت‌های دانش بنیان ظرفیتی بزرگ برای افزایش بهره‌وری در حوزه های مختلف کشاورزی هستند که باید با نگاهی ویژه و هدفمند و با توجه به ظرفیت های استان توسعه آن‌ها دنبال شود.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان که با حضور مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: حوزه کشاورزی دارای نیازهای فراوانی است که می‌توان از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان برای تامین آن‌ها بهره گرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه توسط مجموعه جهاد کشاورزی، ۱۰۰ نیاز فناورانه حوزه های مختلف کشاورزی شناسایی شده که می توان انجام برخی از این موارد را به شرکت های توانمند فعال در این عرصه سپرد.

معاون اقتصادی استاندار با تاکید بر اینکه افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی بسیار مهم است در ادامه عنوان کرد: حاصل این برنامه‌ها در کشاورزی باید به نتایج ملموس و قابل اندازه گیری در افزایش بهره وری تولید، آب و خاک ..‌. منتج شود.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی طرح‌های بسیار خوبی می توان اجرا کرد که در صورت رسیدن به تولید انبوه، می تواند اشتعال زا باشد.

دکتر باباخانی عنوان کرد: خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان توانمندی در حوزه کشاورزی استان فعال هستند که طی این سال ها بسیار موفق ظاهر شده اند و حتی توانسته اند چندین شرکت دانش بنیان دیگر را هم تحت پوشش بگیرند.

وی همچنین تاکید کرد شرکت های دانش بنیان و فناور باید در نشست های این حوزه در مجموعه جهاد کشاورزی حضور پیدا کنند و مطالبات و مشکلات خود را مطرح کنند.

 

آبفای کرمانشاه میزبان اولین جلسه بلوکهای هم اندیشی دفاتر انرژی شرکتهای آب و فاضلاب غرب کشور

 اولین جلسه بلوکهای هم اندیشی دفاتر انرژی و سیستمهای کنترل آب و فاضلاب استانهای غرب کشور با حضور نمایندگانی از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیران و کارشناسان دفاتر انرژی و سیستمهای کنترل آب و فاضلاب استانهای غرب کشور به میزبانی آبفای کرمانشاه به عنوان دبیرخانه بلوک، در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، در این نشست هم اندیشی دو روزه، موارد اعلامی از سوی شرکت مهندسی آبفای کشور با محوریت موضوعی «نگهداری و بهره برداری از تجهیزات» مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، طی سخنانی با تأکید بر لزوم شناسایی فرایند و تجهیزات انرژی‌بر، موجود در سیستم و نظارت بر انتخاب و طراحی تجهیزات مناسب برای تاسیسات جدید گفت: ماهیت بهره برداری هزینه بر است و بخش عمده این هزینه ها نیز مربوط به انرژی و تجهیزات مرتبط با این حوزه است.

وی حفاظت از تأسیسات برقی، مدیریت مصرف انرژی، هوشمندسازی شبکه های آب، برنامه ریزی و نظارت بر بهبود راندمان بهره برداری از تجهیزات انرژی‌بر در تاسیسات و ممیزی انرژی در کل مراکز و بررسی طر ح های توسعه از دیدگاه انرژی قبل از تصویب و شروع عملیات اجرایی را از ضرورت‌های شرکت های آب و فاضلاب برای کاهش مصرف انرژی برشمرد.

 

برگزاری مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم وزارت نیرو

 مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم وزارت نیرو در رشته های قرائت(تحقیق)، قرائت(ترتیل)، حفظ، تفسیر و تحقیق موضوعی برگزار می شود.

زمان برگزاری: ۲۵ الی ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۱

محل برگزاری: شرکت برق منطقه ای تهران

 

قاتل بسیجی شهید امنیت گیلان مجید یوسفی دستگیر شد
جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان:با توجه به حساسیت موضوع و موقعیت جغرافیایی منطقه، ماموران انتظامی با تشکیل چندین تیم عملیاتی و انجام اقدامات فنی، اطلاعاتی و پلیسی و پایش دوربین‌ها و بررسی مسیرهای منتهی به محل وقوع حادثه و همچنین بهره‌گیری از منابع مردمی موفق شدند خودروی L۹۰ سفید متهم را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و قاتل را دستگیر کنند.

اجازه خودنمایی به ‌منفعت‌طلبان نمی‌دهیم
اشتری، فرمانده انتظامی کل کشور: فارغ از هر نگاه جناحی و سیاسی در پاسداشت از ارزش های والای انقلاب و امنیت ایستاده و اجازه نمی‌دهیم برخی از منفعت‌طلبان فضا را غبارآلود کنند و بهره‌های شخصی خود را ببرند. تمامی اقوام ایرانی در دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی کشور همدل و یکصدا و با ایمانی راسخ در مقابل دشمنان ایستاده‌اند.

ستاره آمریکا جام جهانی را از دست داد
«کریس ریچاردز» مدافع تیم ملی آمریکا که در تیم کریستال پالاس انگلیس توپ می‌زند، به دلیل مصدومیت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را از دست داد.

ایران آماده نقش‌آفرینی برای پایان جنگ اوکراین
دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار همتای روس: ایران از هرگونه ابتکاری برای آتش بس و صلح بین روسیه و اوکراین از طریق گفت‌وگو، حمایت کرده و آماده نقش آفرینی برای پایان جنگ است.پاتروشف: ایجاد هم‌افزایی در ظرفیت‌های ترانزیتی، بویژه تکمیل سریع کریدور شمال – جنوب، گامی موثر برای کیفی‌سازی همکاری‌های اقتصادی و تجاری دوجانبه و بین‌المللی است.

درگیری مسلحانه مرزبانان سراوان با اشرار
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان: مرزداران استان طی عملیاتی گسترده با اشرار مسلح درگیر شدند و پس از زمین‌گیر کردن آنان موفق شدند ۲ شرور را دستگیر و ۳ قبضه سلاح کلاش به همراه مقادیری مهمات و یک دستگاه خودرو را کشف و ضبط کنند.

دو روز آخر هفته برای همه کارکنان تعطیل می‌شود
رئیس سازمان اداری استخدامی:طبق لایحه‌ای که در حال تنظیم است، ساعت کاری در سراسر کشور از ساعت ۸ تا ۱۶:۳۰ خواهد بود و پنجشنبه و جمعه برای کارکنان تعطیل خواهد بود. با این تصمیم بهره‌وری اقتصادی افزایش پیدا خواهد یافت.

هیچ تضمینی برای ادامه صبر راهبردی ایران وجود ندارد
وزیر اطلاعات: هرگونه بی‌ثباتی در ایران، قابل تسری به کشورهای منطقه است. ایران تاکنون با عقلانیت استوار، صبر راهبردی در پیش گرفته ولی هیچ تضمینی برای تداوم این صبر راهبردی درصورت تداوم دشمنی نمی‌دهد. بی‌تردید، اگر اراده ایران به مقابله به مثل و مجازات تعلق بگیرد، کاخ‌های شیشه‌ای فروخواهند پاشید و این کشورها روی ثبات و پایداری را نخواهند دید.

تشنج در صحن علنی مجلس
در جلسه دیروز مجلس نقدعلی،‌ نماینده خمینی‌شهر، در واکنش به صحبت‌های اخیر مولوی عبدالحمید گفت: افرادی که هر جمعه از تریبون‌ها صحبت از آزادی زنان می‌کنند بهتر است از دختر رسول‌الله که حقوق وی را زیر پا گذاشتند دفاع کنند. بعد از این صحبت‌ها  برخی از نمایندگان اهل سنت از جمله نمایندگان تربت جام و خاش از صندلی‌های خود برخاسته و با در دست گرفتن آیین‌نامه مجلس خواستار تذکر  شدند و برای دقایقی جلسه علنی مجلس متشنج شد.

وزیر اطلاعات: برخی سلبریتی‌ها اکانت خود را به عوامل سیا فروخته‌اند
برخی از سلبریتی‌ها که دنبال‌کنندگان زیاد دارند، در کمال ناباوری اکانت خود را به عوامل سیا یا برخی کشورهای مرتجع منطقه می‌فروشند یا اجاره می‌دهند تا خریداران، منویات بیگانگان را با استفاده از اسم و شهرت این افراد به جامعه القا کنند.

به «استرالیا» سفر نکنید
وزارت امور خارجه ایران، به شهروندان ایرانی برای سفر به استرالیا توصیه هایی ارائه کرد و در نهایت توصیه کرد که به این کشور سفر نکنند.

وضعیت استان‌های کشور آرام و امن است
وحیدی: برخلاف تلاش های شبانه روزی دشمن، وضعیت استان‌های کشور آرام و امن است. تلاش دشمن با میدان داری و حضور به موقع آحاد جامعه، همچون همیشه با شکست مواجه شد. در ایران اسلامی همه اقوام و گروه‌ها با صلح و آرامش در کنار هم زندگی مسالمت آمیز و دوستانه دارند و این در حالی است که دشمن به دنبال پیشبرد طرح تجزیه طلبی است. با پایبندی همه اقوام و قومیت‌ها به آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران دشمنان شکست مفتضحانه‌ای خوردند.

 رئیس‌جمهور وارد شهرستان پاکدشت شد
آیت‌الله رئیسی وارد شهرستان پاکدشت در جنوب شرق استان تهران شد تا مسائل و مشکلات این شهرستان را از نزدیک بررسی کند.

رئیس قوه‌قضاییه در بین دانشجویان حاضر شد
محسنی اژه‌ای در بین دانشجویان دانشگاه بیرجند حاضر شد تا با آن‌ها به گفت‌وگو بنشیند. این اولین گفت‌وگوی رو در رو و بدون واسطه روسای یکی از قوای سه گانه با دانشجویان پس از بروز اغتشاشات در کشور است.

 بازداشت یکی از عوامل اصلی شبکه اینترنشنال در ایران
«الهام افکاری» یکی از عوامل اصلی شبکه تروریستی سعودی اینترنشنال در ایران حین فرار از مرز ‌توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات دستگیر شد. وی طی مدت اخیر فعالیت‌ و اقدامات ‌فراوانی در سیاه‌نمایی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دعوت جوانان و دختران به اغتشاشات و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم انجام دا‌ده بود.وی طی یک سال اخیر با مدیران برخی شبکه‌های معاند و چهره‌های مخالف نظام و.. در ا‌رتباط بوده است.

حمایت مجدد انگلیس از اغتشاشات ایران
نماینده انگلیس در مجمع عمومی سازمان‌ملل‌متحد بار دیگر با دخالت در امور داخلی ایران از ناآرامی‌ها حمایت کرد.

محموله جدید آنتی‌بیوتیک در راه است
وزیر بهداشت: باتوجه به کمبودهایی که وجود دارد، محموله دوم داروهای آنتی‌بیوتیک به میزان سه میلیون واحد، به‌زودی وارد کشور می‌شود.

 تیم جودو نابینایان و کم بینایان قهرمان جهان شد
در پایان رقابت‌های قهرمانی جهان جودو نابینایان و کم بینایان در باکو، تیم جودو ایران با کسب ۳ مدال طلا و یک نقره قهرمان جهان شد.

 اتحادیه اروپا دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
آلمان اعلام کرد اتحادیه اروپا به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در هفته آینده است.

 هیچ رسانه‌ای در هتل تیم ملی اقامت ندارد
فدراسیون فوتبال در پی خبرسازی‌هایی که به نظر می‌رسد به نوعی جنگ روانی علیه تیم ملی باشد، چند روز پیش از فیفا بابت اقامت افراد غیرورزشی در هتل تیم ملی استعلام گرفته و مشخص شده هیچ رسانه ای در هتل یا اطراف هتل تیم ملی اقامت نخواهند داشت. به منظور بررسی آخرین شرایط محل اقامت تیم ملی قرار است مهدی تاج به همراه هیاتی از وزارت کشور فردا راهی قطر شود تا در صورت وجود هر مشکلی پیش از اعزام تیم ملی، به برطرف کردن آن اقدام کنند.

فیسبوک ۱۱ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند
مارک زاکربرگ رئیس اجرایی شرکت متا اعلام کرد که مسئولیت این تصمیم را به عهده می‌گیرد و ابراز تأسف کرد. این کاهش گسترده مشاغل، اولین مورد در تاریخ ۱۸ ساله متا، به دنبال هزاران اخراج در دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله توییتر متعلق به ایلان ماسک و شرکت مایکروسافت رخ می‌دهد.

 عناصر تروریستی داعش در لبنان هم به دام افتادند
مدیریت کل نیروهای امنیت داخلی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ماه ژوئیه تا اکتبر، طی عملیات پیش‌دستانه، هشت گروهک تروریستی داعشی را در مناطق مختلف این کشور منهدم کرده است. در این بیانیه آمده است که این گروهک‌های وابسته به داعش برای انجام عملیات تروریستی در مراکز نظامی و تجمعات مذهبی و غیر نظامی در داخل لبنان برنامه ریزی کرده بودند.

 بررسی مسائل و وقایع اخیر جامعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام‌
در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه بررسی مسائل و وقایع اخیر جامعه در دستور کار اعضای مجمع قرار گرفت. اعضای مجمع، درباره رخدادهای اخیر، التهاب‌افکنی دشمنان و برخی اغتشاشات و بی‌نظمی‌ها در جامعه و آثار آن در عرصه‌های مختلف و راهکارهای کاستن از تبعات آن به تبادل نظر پرداختند.

 لواندوفسکی، کفش‌طلا‌ را دریافت کرد
رابرت لواندوفسکی، کفش طلای فصل ۲۲-۲۰۲۱ فوتبال اروپا را دریافت کرد. لوا فصل گذشته با ثبت ۳۵ گل به این عنوان دست یافت.

 

 

  • منبع خبر : مژده خبر