جعفر جعفری/ بسته ی صبحانه خبری امروز مژده خبر شامل خبرهای داغ ۲۴ساعت اخیر استانی، کشوری و بین الملل را باهم مرور می‌کنیم:

 

ابراهیم عزیزی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور می‌شود
ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه که امروز استعفا داد، در روزهای آینده جایگزین محمد حسینی در معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور خواهد شد.

هجوم پلیس یونان به دفاتر جاسوس افزار اسرائیل
المیادین گزارش داد که پلیس به دفاتر فروش جاسوس افزار اسرائیلی «پریدیتور» در آتن پایتخت این کشور هجوم برده است. بر اساس این گزارش، دلیل یورش، تفتیش و بررسی اسناد این شرکت اسرائیلی اطلاعاتی مبنی بر تحت نظر داشتن وزیران، ژنرال‌های ارشد، تجار و روزنامه نگاران بوده است. رژیم صهیونیستی تجهیزات و فناوری‌های جاسوس افزار پریدیتور را معمولا برای سرکوب مخالفان، در اختیار کشورها قرار می‌دهد.

انهدام باند بزرگ کلاهبرداری املاک در مازندران
رئیس کل دادگستری مازندران: باند بزرگ خانوادگی کلاهبرداری املاک به ارزش بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان شناسایی و بازداشت شدند. ۱۰ نفر از اعضای یک خانواده در قائم‌شهر از سال ۱۳۹۴ به‌صورت کاملاً حرفه‌ای اعتماد فروشندگان املاک را جلب و با کمترین پیش‌پرداخت و از طریق گوناگون نظیر؛ سایت‌های پیش‌بینی شده در فضای مجازی نسبت به فروش آن اقدام می‌کردند.

پخش فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در سینما
با موافقت رئیس سازمان سینمایی همزمان با برگزاری مرحله رده‌بندی و فینال بازی‌های جام‌جهانی، سینماهای کشور پذیرای مخاطبان فوتبال خواهند بود.

نماینده مجلس: شفافیت ۱۰۰ درصدی در کشور قابل اجرا نیست
مالک شریعتی، نماینده مجلس: ما به دنبال شفافیت ۱۰۰ درصدی نیستیم. ما شفافیت حداکثری را قبول داریم. دشمن ممکن است از برخی اطلاعات محرمانه کشور سو استفاده کند. در حال حاضر در کشور شفافیت حداکثری نداریم.

قطعنامه پایان دادن به حضور ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل به تصویب رسید
قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید.

کشف مقادیری سلاح در مرزهای جنوب‌غرب‌
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا: قرارگاه منطقه‌ای کربلا و پلیس امنیت و اطلاعات استان خوزستان امروز در یک شرایط بسیار سخت و نامساعدجوی، موفق به کشف مقادیر زیادی از سلاح جنگی و مهمات شدند.در این‌رابطه پرونده قضائی تشکیل گردید و کشفیات توقیفی و افراد دستگیر شده به دستگاه قضا معرفی خواهند شد.

قدردانی خانواده مولوی عبدالواحد از رهبر انقلاب
خانواده شهید مولوی عبدالواحد ریگی امام جماعت مسجد امام حسین(ع) خاش با صدور پیامی از عنایت رهبر معظم انقلاب،سران سه قوه و نهادهای ذی ربط امنیتی و انتظامی و شورای تامین سیستان و بلوچستان قدردانی کردند.

حکم مقصران حادثه متروپل صادر شد
جعفری چگینی، دادستان اهواز: هر کدام از محکومان حادثه متروپل به ۳ سال حبس تعزیری و پرداخت دیه به خانواده و ورثه جانباختگان حادثه، اقامت اجباری، انفصال از خدمات دولتی و عمومی، لغو پروانه اشتغال و منع اشتغال در حرفه مهندسی ساختمان محکوم شدند. در پرونده قضایی حادثه متروپل آبادان مجموعا ۷ نوع رای برای ۲۱ نفر از محکومان صادر شد./باشگاه خبرنگاران

اینستاگرام: سرگرم درخواست ایران برای نمایندگی در تهران نمی‌شویم
شرکت متا، مالک فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ، می‌گوید این شرکت به درخواست ایران برای تعیین نماینده‌ای در تهران اهمیتی نمی‌دهد. یک سخنگوی متا گفت: «ما وارد مکالمه با مقام‌های ایران نمی‌شویم. همچنین سرگرم درخواست آن‌ها برای تعیین یک نماینده در ایران نخواهیم شد.»

انهدام ۴ باند قاچاق سلاح و مهمات در کرمانشاه‌
فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه:۴ باند قاچاق سلاح و مهمات در کرمانشاه منهدم شد. از این ۴ باند بیش از ۲۰ قبضه کلت کمری، ۵۸ قبضه سلاح شکاری و ۱۵ هزار تیر فشنگ کشف و ضبط شد‌.همچنین ۶ نفر در رابطه با این محموله ها دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند‌‌. مبدا ارسال این سلاح‌ها نوار مرزی غرب کشور بوده است.

توقیف شناور حامل ۳۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق
رئیس کل دادگستری هرمزگان:رزمندگان ناوتیپ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه پس از شناسایی یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن اقدام کردند. ۱۲ نفر در این رابطه بازداشت شدند و در بازرسی از این شناور ۳۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است.

انهدام ۱۲ باند سارق و مال‌خر در غرب استان تهران
فرماندهی انتظامی غرب استان تهران: پیش از ۱۸۰۰ نفر در اجرای ۲۴ طرح ارتقاء امنیت اجتماعی دستگیر شدند.

قتل یک ریش سفید دلگانی بر اثر تیراندازی افراد ناشناس
فرماندار دلگان سیستان و بلوچستان: عصر امروز تعدادی افراد مسلح در یکی از خیابان‌های اصلی شهر گلمورتی دلگان به سمت یک شهروند تیراندازی کردند که در این درگیری یکی از معتمدان و ریش سفیدان منطقه جان خود را از دست داد. پس از این حادثه دستگاه‌های انتظامی و قضایی بدنبال شناسایی و دستگیری این افراد شرور هستند.

تاج، مهمان ویژه فینال جام جهانی
رئیس فدراسیون فوتبال برای تماشای دیدار فینال جام جهانی به دوحه سفر کرد.

صهیونیست‌ها آب شرب ۱۲۰۰ فلسطینی را قطع کردند
نیروهای اشغالگر صهیونیست با هجوم به منطقه«نبع العوجا» در شمال اریحا، تنها خط آبرسانی را که آب شرب مورد نیاز حدود یک هزار و ۲۰۰ شهروند را تامین می‌کند، با جوش دادن ورقه‌های پولادی و پرکردن آن با سنگ، بستند و در نتیجه خانواده‌ها را از آب آشامیدنی محروم کردند.

کریمی: تماشاگرنماها تمرکزمان را در آمریکا برهم زدند
ملی‌پوش تیم ملی کشتی آزاد ایران: یکی از مسائلی که ما را در آمریکا بسیار آزار داد حضور تماشاگر نماها در سالن کشتی بود آن‌ها فقط به سالن آمده بودند به کشتی‌گیران فحاشی کنند. این اتفاقات تمرکز کشتی گیران را واقعا برهم زد و اصلا نتوانستیم آن طور که خودمان دوست داشتیم ظاهر شویم.وقتی هواداران ما برای استقبال به فرودگاه آمدند اینجا مشخص می‌شود که چه کسی وطن و کشورش را دوست دارد و چه کسی به دنبال منافع شخصی خود است. در آمریکا هم خیلی واضح می‌گفتند که ما به خاطر شما به سالن نیامدیم.

تصویب قطعنامه غیراجماعی آمریکا علیه ایران، فاقد وجاهت قانونی است
سخنگوی وزرات امور خارجه: تصویب قطعنامه غیراجماعی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (اکوسوک) اقدامی سیاسی، فاقد وجاهت قانونی، برخلاف منشور و ایجاد کننده رویه‌ای نادرست در این نهاد بین المللی است.

شورای امنیت ایران را به ارسال پهپاد به روسیه متهم نمی‌کند
وبگاه آمریکایی آکسیوس مدعی شد در گزارشی که قرار است درباره پایبندی ایران به مفاد برجام به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شود تهران به ارسال سلاح به روسیه متهم نشده است.

رئیسی: پیگیر ساخت مسکن در استان‌ها هستم
در سفر به خراسان‌جنوبی به‌دنبال پیگیری مصوبات دور اول سفر و حل مسائل و انتظارات مردم در دور دوم سفر خواهیم بود. کار در حوزه واگذاری و ساخت مسکن در شهرستان‌های استان پیشرفت خوبی دارد و گزارش آن را به مردم خواهیم داد.

صداوسیما درآمد ۱۰ هزار میلیارد تومانی از جام‌جهانی را تکذیب کرد
روابط عمومی صداوسیما طی بیانیه ای نوشت: برابر قانون، درآمدهای حاصل از تبلیغات بازرگانی در شبکه‌های تلویزیونی، مستقیما به حساب خزانه کل واریز شده و هیچگونه وجهی به حساب شبکه‌های سیما واریز نمی‌گردد. لذا بدیهی است که شبکه سه سیما، وجهی بابت پخش تبلیغات بازرگانی در جام‌جهانی دریافت نکرده است.

 

 

 

  • منبع خبر : مژده خبر