فرشته شایگانی قانع/ مژده خبر- بسته ی صبحانه خبری امروز مژده خبر شامل خبرهای داغ ۲۴ساعت اخیر در سطح استان، کشور و بین الملل را باهم مرور می‌کنیم:

احضار مولوی عبدالحمید به سازمان اطلاعات سپاه پاسداران
دلیل این احضار، فعالیت های مشکوک وی و سفر های اخیرش به کشورهای حوزه خلیج فارس و ارتباط وی با سرکرده گروهک تروریستی جیش العدل است.

تیم ویژه برای دستگیری عاملان شهادت مولوی ریگی در خاش تشکیل شد
فرمانده انتظامی خاش در گفت‌وگو با ایرنا: ساعاتی قبل در پی اعلام گزارش به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر پیدایش جسدی در دوراهی ” رودهینار” جاده خاش- زاهدان از توابع این شهرستان سریعا مأموران انتظامی به محل اعزام شدند.

هیئت دولت شنبه جلسه فوق العاده برگزار می‌کند
سخنگوی دولت از برگزاری جلسه فوق‌العاده هیئت دولت برای جمع‌بندی اصلاحات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در روز شنبه(فردا) خبر داد.

بیانیه مشترک عربستان سعودی و چین
در بیانیه مشترک عربستان و چین که در پی سفر رئیس جمهور چین به عربستان منتشر شده، آمده است: همکاری دو کشور برای تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تقویت می‌شود. دو کشور از ایران می‌خواهند تا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.دو کشور بر اهمیت احترام ایران به اصول حسن همجواری و عدم دخالت این کشور در امور داخلی کشورها تاکید می‌کنند.

‌ انهدام باند حرفه‌ای وابسته به شبکه‌های معاند توسط سازمان اطلاعات سپاه قدس گیلان
سازمان اطلاعات سپاه قدس گیلان در اطلاعیه‌ای از شناسایی و انهدام یک باند حرفه‌ای ۵ نفره وابسته به شبکه‌های معاند در استان گیلان خبر داد. این باند حرفه‌ای ۵ نفره وابسته به شبکه‌های معاند با هدف ایجاد نارضایتی در بین شهروندان و در پوشش ماموران انتظامی، اصناف را غیر قانونی پلمب و تصاویر پلمپ را برای رسانه‌های معاند ارسال می‌کردند.

کشف ۹۰ درصد تریاک جهان از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر
رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر:براساس گزارش رسمی سازمان ملل ،ایران رتبه اول کشفیات را در دنیا دارد و در واقع بیش از ۹۰ درصد کشفیات تریاک جهان، حدود ۵۰ درصد مورفین جهان و همچنین حدود ۲۷ درصد هروئین جهان به تنهایی مربوط به ایران است.

به اذعان اسرائیل یک گاوداری، یک معدن متروکه و یک ضایعات‌فروشی محل فعالیت‌های هسته‌ای ایران بوده
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی: مکان‌هایی که بازرسی کرده‌اند، یکی گاوداری، یکی معدن متروکه و یکی ضایعات‌فروشی است که به گفته سرویس‌های بیگانه و منافقین، محل فعالیت هسته‌ای ایران بوده است.در یک ضایعاتی نمونه‌برداری کرده‌اند و این ضایعات از کشورهای مختلف، وارد کشور شده است. کارخانه‌های ذوب‌آهن گوناگونی در کشور داریم که کالای مورد نیاز خود را از کشورهای مختلف، تهیه و وارد کشور می‌کنند. ممکن است جایی ضایعاتی وارد شده باشد که آلودگی داشته باشد.

خطر درگیری هسته‌ای بالاست ولی ما دیوانه نیستیم
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه: ما دیوانه نشده‌ایم و می‌دانیم معنی سلاح هسته‌ای چیست. تسلیحات هسته‌ای که ما در اختیار داریم از هر کشور دیگری پیشرفته‌تر و مدرن‌تراست اما قرار هم نیست آن را مانند یک تیغ دستمان بگیریم و شروع کنیم به دویدن در سراسر دنیا. روسیه تنها در پاسخ به حمله طرف مقابل از سلاح های کشتار جمعی استفاده خواهد کرد.

یک بسیجی دیگر در تهران به شهادت رسید
بسیجی مدافع امنیت «حسن مختارزاده» طلبه پایه ۶ مدرسه علمیه عترت قم و عضو گردان بسیجیان امام علی(ع) سعادت آباد تهران که به دلیل مصدومیت توسط اغتشاشگران داعشی از ۲۲ روز پیش در بیمارستان در حالت کما بستری بود، سرانجام به فیض شهادت نائل آمد. مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید مدافع امنیت، فردا شنبه ۱۹ آذر بعد از نماز مغرب در معراج شهدای تهران برگزار خواهد شد.

درخواست بیش از ۱۰۰ نهاد حقوق بشری برای توقف جنگ یمن
بیش از ۱۰۰ نهاد و سازمان حقوق بشری شناخته شده آمریکا در نامه‌ای رسمی به کنگره آمریکا، درخواست کردند ایالات متحده در حمایت از عربستان سعودی در جنگ این کشور ضد مردم یمن متوقف شود.

وزیر خارجه عربستان: ما همچنان دست خود را به سوی تهران برای برقراری روابط مثبت دراز می کنیم
ما با چین و آمریکا منافع مشترک داریم و به کار با آنها ادامه می دهیم.همکاری با دومین اقتصاد بزرگ ضروری است اما به معنای عدم همکاری با اقتصاد اول نیست. چین به شریک تجاری بیشتر کشورهای عربی تبدیل شده است./الجزیره

آمار جالب از نفرت به آمریکا و
افزایش میل به اسلام
نظرسنجیهای مکرر آمریکائیها در مصر اکثر کشورهای اسلامی، واقعیت را به آنها گفته است. از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ میزان گرایش به مسجد و شعائر اسلامی، از جمله حجاب و پوشش زنان، بین ۴۰% تا ۷۵% در ملتها از مصر و اردن تا ترکیه و مالزی و… افزایش یافته و میزان نفرت از آمریکا با میانگین ۸۵% در کشورهای اسلامی و عربی بالا رفته است.

دستگیری عامل بی نظمی و اغتشاش در شهرکرد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری: عامل بی نظمی و اغتشاش در شهرکرد که برای همراه کردن کسبه به اعتراض اقدام به شکستن شیشه مغازه‌ها می کرد، بازداشت شد.

اظهارات وزیر خارجه عربستان درباره ایران
فیصل بن‎فرحان اعلام کرد ایران بخشی از منطقه و همسایه است و ریاض همچنان دستان خود را در راستای برقراری روابط مثبتی که به نفع ثبات منطقه باشد، دراز خواهد کرد. همچنین در بیانیه ریاض پس از پایان نشست سران کشورهای عربی و چین بر «تقویت شراکت راهبردی میان دو طرف مبتنی بر همکاری فراگیر و توسعه مشترک برای آینده بهتر» تاکید شده است.

کنکور، آموزش و پرورش را بیچاره کرده است
وزیر آموزش و پرورش: وضعیت کنکور باید به شکل منطقی سرو سامان یابد.برای ساماندهی محتواهای آموزشی یک کار عالمانه جدی بر روی کتب درسی آغاز شده که نتایج آن بزودی مشخص خواهد شد.نحوه برگزاری کنکور و حواشی مربوط به آن آموزش و پرورش را بیچاره کرده است.

امیرعبداللهیان: به تحریم و مداخله پاسخ می‌دهیم
وزیر خارجه: در پاسخ به تماس آقای بورل، ٧٠ دقیقه صحبت کردیم. گفتم به آمریکا و سه کشور اروپا بگویید اگر فکر کنند می‎توانند با فشار و ابزارسازی، در مذاکره امتیاز بیشتر بگیرند، حتما در اشتباهند. به تحریم و مداخله پاسخ می‌دهیم. همزمان در مسیر گام نهایی توافق خوب، قوی و پایدار هستیم.

بازداشت معاون رئیس پارلمان اروپا به اتهام فساد
«ایوا کایلی» نماینده سوسیالیست یونان و معاون رئیس پارلمان اروپا عصر روز جمعه در بروکسل برای انجام تحقیقات در مورد اتهامش به فساد مرتبط با قطر بازداشت شد. دادستانی بلژیک از چند ماه پیش تحقیقاتی را در مورد اتهامات قطر به تلاش «برای تاثیرگذاری بر تصمیمات سیاسی و اقتصادی پارلمان اروپا» آغاز کرد. پلیس بلژیک در جریان تحقیقات، از ۱۶ مرکز از جمله منازل مشاوران نمایندگان پارلمان اروپا بازرسی و ۶۰۰ هزار یورو پول نقد و چند دستگاه کامپیوتر و تلفن همراه کشف و ضبط کرد.

هلند – آرژانتین در خشونت رکورددار شد
این بازی با داشتن ۱۵ کارت زرد، از این حیث در تاریخ مسابقات جام جهانی رکورددار شد.

سرمربی برزیل استعفا داد ‌
تیته سرمربی برزیل بعد از باخت مقابل کرواسی در جام‌جهانی از سِمت خود استعفا داد.

استرالیا ۶ فرد و ۲ نهاد ایرانی را تحریم کرد
وزارت خارجه استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد پلیس امنیت اخلاقی ایران، نیروی مقاومت بسیج و ۶ فرد ایرانی را به‌دلیل «نقض فاحش حقوق بشر» در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

مشارکت نظامی ایران و روسیه  امنیت جهان را تهدید می‌کند
جیمز کلورلی، وزیردفاع انگلیس: ایران اکنون یکی از بزرگترین حامیان نظامی روسیه است.  ایران صدها هواپیمای بدون سرنشین را به مسکو ارسال کرده که برای حمله به زیرساخت های حیاتی اوکراین و غیرنظامیان استفاده شده است. روسیه در مقابل به ایران حمایت نظامی و فنی ارائه می‌کند و این مساله خطر برای شرکای ما را در خاورمیانه و امنیت بین‌المللی افزایش می‌دهد.لندن از هر دو کشور حساب می‌کشد.

 

 

  • منبع خبر : مژده خبر