فرشته شایگانی قانع- بسته ی صبحانه خبری امروز مژده خبر شامل خبرهای داغ ۲۵ساعت اخیردر سطح استان، کشور و بین الملل را باهم مرور می‌کنیم:

 

سرشبکه اصلی رسانه تروریستی ایران اینترنشنال در خوی شناسایی و دستگیر شد
با اشراف اطلاعاتی پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سپاه شهرستان خوی، سرشبکه اصلی رسانه تروریستی ایران اینترنشنال در خوی شناسایی و دستگیر شد.

۴۶ زندانی در پی دستور اژه‌ای آزاد شدند
دادستان تهران: یک روز پس از صدور دستورالعمل رئیس قوه قضائیه در پی پیروزی ملی‌پوشان تیم ملی فوتبال پرونده شماری از افرادی که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارا بودند مورد بررسی قرار گرفت و ۴۶ نفر که شماری از آنها در جریان اغتشاشات اخیر تهران دستگیر شده بودند با مساعدت و معاضدت انجام شده از زندان آزاد شدند.

صادق زیبا کلام به دادسرا احضار شد
میزان نوشت: صادق زیبا کلام با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر ادعایی بدون ارائه سند مطرح کرد که در پی طرح این ادعای بی استناد مقام قضایی وی را بر ادای توضیحات در رابطه با ادعای مطرح شده احضار کرد و وی باید طبق قانون فردا در دادستانی تهران حضور یابد.

داور دیدار ایران و آمریکا مشخص شد
با تصمیم فیفا، متئو لاهوز داور ۴۵ ساله اسپانیایی دیدار حساس ایران و آمریکا را قضاوت خواهد کرد.

اردوغان: ۴۸۰ تروریست را در عملیات نظامی در عراق و سوریه از بین بردیم
رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه خبر داد که ۴۸۰ تروریست در عملیات نظامی کنونی این کشور در عراق و سوریه کشته شده‌اند. وی تاکید کرد که ترکیه در خصوص عملیات نظامی در عراق و سوریه کاملا حق مشروع داشته و هیچ کسی نمی‌تواند در برابر این اقدامات ترکیه بایستد.

دستگیری هفت نفر از دلالان ارزی و کشف   ۱۱میلیون دلار اسکناس تقلبی در بازار ارز تهران!
پلیس امنیت اقتصادی فراجا: با اقدامات و هماهنگی های اطلاعاتی و عملیاتی در رهگیری اخلالگران بازار ارز توسط پلییس امنیت اقتصادی فراجا ؛ شبکه هفت نفره انتقال و توزیع ارز تقلبی در سطح بازار تهران منهدم شد.

هنگامه قاضیانی آزادشد
به گزارش صبح سینما، هنگامه قاضیانی که چندی پیش بازداشت شده بود، آزاد شد.

درگیری مسلحانه مرزبانان با معاندین در بدو ورود به ایران/ شرور مسلح در مرز سراوان به هلاکت رسید
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان:مرزبانان هنگ مرزی سراوان که با انجام اقدامات هوشمندانه اطلاعاتی از قصد ورود عده‌ای از اشرار و معاندین به خاک کشور مطلع شده بودند، بلافاصله با اتخاذ تمهیدات مناسب و برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی به محل مورد نظر اعزام شدند و به اجرای کمین هدفمند و محاصره منطقه اقدام کردند. پس از پایان درگیری و پاکسازی منطقه، ضمن توقیف یک دستگاه خودرو و هلاکت یک شرور، یک قبضه سلاح کلاشینکف به همراه پنج تیغه خشاب و ۸۵ تیر جنگی مربوطه و ۱۱ جلد شناسنامه و سه عدد کارت ملی به مشخصات متفاوت در این درگیری کشف شد./تسنیم

استرداد ۱۸۲ میلیارد دینار از پول‌های پرونده «سرقت قرن» در عراق
نخست وزیر عراق اعلام کرد که طرف‌های ذی ربط توانستند اولین محموله از پول های پرونده موسوم به سرقت قرن بالغ بر ۱۸۲ میلیارد دینار را مسترد نمایند.

غنا پول نفت را با طلا می‌دهد
باومیا، معاون رئیس‌جمهور غنا: به‌دلیل تقاضای زیاد دلار از سوی واردکنندگان نفت، پول غنا امسال بیش از نصف ارزش خود را از دست داده است. برای محافظت از ذخایر ارزی‌ کشور، از این پس پول نفت را با طلا می‌دهیم. غنا تولیدکننده نفت است اما به‌علت تعطیلی تنها پالایشگاهش از سال ۲۰۱۷، مجبور شده نفت،گاز و گازوییل وارد کند.

۱۸ نفر از زندان‌های استان کردستان آزاد شدند
رئیس کل دادگستری استان کردستان: در پی دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر آزادی آن دسته از زندانیان اغتشاشات اخیر که شرایط ارفاق و تخفیف مجازات قانونی را دارا هستند، ۱۸ نفر از زندانیان زندانهای استان کردستان به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند. آن دسته از افرادی که در اغتشاشات اخیر استان اقدام به آتش زدن و تخریب اموال عمومی کرده‌اند، مشمول این ارفاقات قانونی نخواهند شد.

اعلام زمان نشست خبری «کی‌روش»
نشست خبری کارلوس کی‌روش فردا ساعت ١۵ برگزار می‌شود. همچنین آخرین تمرین تیم ملی نیز فردا از ساعت ١٨ آغاز می‌شود و حضور نمایندگان رسانه‌های گروهی در ١۵ دقیقه ابتدایی این تمرین مجاز است.

خشم تل‌آویو از تحقیر شهروندان و خبرنگاران صهیونیستی در جام‌جهانی
شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی خبر داد که وزارت خارجه این رژیم از طریق هیأت دیپلماتیک خود که به‌صورت موقت در دوحه حضور دارد، پیام اعتراضی به قطر و فیفا ارسال کرده. وزارت خارجه صهیونیستی در این پیام از اتفاقاتی که برای کادر خبرنگاران و تماشاگران صهیونیستی از سوی هواداران کشورهای عربی رخ داده، به‌شدت انتقاد کرده.

 

رئیسی به وزارت علوم رفت

رئیس‌جمهور امروز به وزارت علوم رفت تا در جمع وزیر و مسئولان این وزارتخانه ضمن استماع گزارش عملکرد یکساله این مجموعه، رهنمودهایی برای ارتقای کیفی و کمی عملکرد این وزارتخانه ارایه کند.

انهدام باند شرط‌بندی در جام‌جهانی
رئیس پلیس فتا: اعضا یک باند شرط‌بندی و قمار در حوزه مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ در یکی از شهرهای شمالی کشور شناسایی و دستگیر شدند. گردش مالی این باند ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

خبرنگاران تلویزیون اسرائیل: تازه متوجه شدیم که چقدر منفوریم!
در دوحه قطر حتی یک شهروند قطری هم حاضر به گفتگو با ما نشد. فلسطینی‎ها، ایرانی‌ها، قطری‎ها، مغربی‎ها، مصری‎ها، اردنی‌ها، سوری‌ها، لبنانی‎ها با نفرت به ما نگاه می کنند و ما با احساس بدی اینجا را ترک خواهیم کرد

محمود شهریاری از زندان اوین آزاد شد
محمود شهریاری؛ مجری با سابقه صدا و سیما که از ششم مهرماه در بازداشت به سر می‌برد، از زندان اوین آزاد شد.

حاشیه‌های نشست خبری تیم ملی آمریکا و عدم اجازه به خبرنگاران ایرانی برای طرح سوال
در این نشست، حدود ۶۰ خبرنگار و عکاس حضور داشتند که از این بین ۲۰ نفر ایرانی بودند. نکته عجیب این بود که مدیر رسانه ای آمریکا اجازه سوال پرسیدن به ایرانی ها را نمی‌داد، در حالیکه خبرنگاران کشورمان بارها برای مطرح کردن سوالات خود درخواست نوبت‌ می‌کردند. پیش از آغاز این جلسه، خبرنگاران آمریکایی خارج از محل برگزاری نشست خبری برای ممانعت از سوال‌ پرسیدن ایرانی‌ها هماهنگی کردند و در طول زمان برگزاری نیز با کارشکنی مدیر رسانه‌ای تیم ملی آمریکا، فرصت به خبرنگاران ایران نرسید.

کشف محموله مهمات جنگی در مرز مریوان
فرمانده مرزبانی کردستان از کشف بیش از ۶ هزار عدد فشنگ جنگی با استفاده از تجهیزات هوشمند و اپتیکی در نوار مرزی مریوان خبر داد.فرمانده مرزبانی کردستان با اشاره به توقیف یک دستگاه خودروی سواری و دستگیری ۲ قاچاقچی در این رابطه، اضافه کرد: مرزبانان در پاک سازی محل و بررسی بار قاچاقچیان، ۶ هزار و ۳۰۰ عدد فشنگ جنگی کشف کردند.

بازداشت سرشبکه اصلی ایران اینترنشنال در خوی
روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع): سرشبکه اصلی رسانه تروریستی ایران اینترنشنال با هوشیاری و تلاش پاسداران گمنام امام زمان (عج) در خوی شناسایی و دستگیر شد.

پروانه سلحشوری پس از حضور در دادسرا و ادای توضیحات با تودیع وثیقه آزاد شد
هفته گذشته بود که خبر احضار برخی چهره‌های سیاسی، فرهنگی و ورزشی به دادسرای تهران منتشر شد. در بین افراد احضار شده به دادسرای تهران نام پروانه سلحشوری هم دیده می‌شد. سلحشوری صبح امروز با حضور در مرجع قضایی نسبت به اتهامات انتسابی تفهیم اتهام شده و ضمن ادای توضیحات مقرر سرانجام با صدور قرار وثیقه از سوی مرجع قضایی و تودیع آن آزاد شده است./برنا

طالبان: افغانستان فعلی برای زنان امن‌تر از آمریکا است
عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان: در آمریکا، از هر سه زن یک زن مورد تجاوز یا مورد لت کوب قرار می‌گیرد، در سایر کشورهای دموکراتیک نیز وضعیت مشابه وجود دارد.طالبان این‌طور نیستند، ما حکومت اسلامی هستیم، برعکس از زنان محافظت می کنیم.

۶ زندانی اغتشاشات اخیر در کرمان آزاد شدند
رئیس کل دادگستری استان کرمان از آزادی ۶ نفر از زندانی اغتشاشات اخیر در کرمان خبر داد.

سازماندهی افسران پایگاه هوایی العدید آمریکا در قطر به عنوان تماشاچی بازی ایران و آمریکا
به گزارش بصیرت، پایگاه هوایی العدید امریکا در قطر بیش از ١٠ تا ١۵ هزار نظامی آمریکایی و انگلیسی را در خود جای داده است. حدود ۵ هزار نفر از این سربازان نیروی هوایی آمریکا به دلیل کمبود تماشاگر آمریکایی در قطربا پوشیدن لباسهای واحد برای تشویق تیم ملی آمریکا مقابل ایران به استادیوم خواهند آمد.

سه شنبه در مدارس سراسر کشور مانور زلزله برگزار می‌شود
حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز در ۳۲ استان کشور نحوه صحیح پناه گیری، عملیات تجسس، امداد و نجات و انتقال و درمان مجروحان هنگام مواجه شدن با زلزله را به مرحله اجرا در می‌آورند.

بازی جدید چین شروع شد
کمیسیون بهداشت چین اعلام کرد ۴۰ هزار و ۳۴۷ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده‌اند که ۳ هزار و ۸۲۲ مورد دارای علائم بیماری و ۳۶ هزار و ۵۲۵ مورد فاقد علائم بودند.

مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا بازداشت شد
مهدی امیرپور، مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا و خبرنگار ورزشی و از عوامل اصلی تحریک اغتشاشگران بازداشت شد.

 

 

  • منبع خبر : مژده خبر