جعفر جعفری/ مژده خبر- گزیده ای از مهم‌ترین خبرهای امروز آستان،کشور و جهان را در بسته ی خبری نیمروزی مژده خبر را باهم مرور می‌کنیم:

 

🔴 دستگیری ۴۴نفر در ترکیه به اتهام همکاری با «موساد»
رسانه‌های ترکیه فاش کردند مقامات امنیتی این کشور، ۴۴ نفر را به اتهام همکاری با سازمان جاسوسی موساد در استانبول دستگیر کرده‌اند. مقامات آنکارا با نظارت و پیگیری اشخاصی فلسطینی و موسساتی غیردولتی در ترکیه، عملیات امنیتی را با هدف دستگیری «کارآگاهان خصوصی» که برای موساد جاسوسی می‌کردند، انجام دادند.

ادامه همکاری مشترک پرتاب ماهواره بین ایران و روسیه
رئیس آژانس فضایی روسیه‌: پرتاب ماهواره خیام در ماه اوت سال جاری به عنوان تجربه مشترک ایران و روسیه در راستای توسعه همکاری‌های فضایی می‌باشد که این اقدام مهم سبب تعاملات بیشتری در آینده نزدیک میان دو کشور خواهد شد. روسیه دارای تجارب ارزشمندی در صنعت فضایی پیشروست که در خصوص تبادل این تجارب با کشور ایران اعلام آمادگی کرده است.

وزیر بهداشت بازهم به مجلس احضار شد
سوال از عین‌اللهی درباره علت عدم حل مشکل دارو در داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها در جلسه علنی امروز مجلس اعلام وصول شد.

مسئولان آژانس اتمی به تهران می‌آیند
رئیس سازمان انرژی اتمی: مسئولان آژانس در روزهای آینده به تهران می‌آیند و امیدواریم در جهت رفع موانع پیشبرد موثری داشته باشیم و گام رو به جلویی برداشته شود.

زمستان سردی پیش رو داریم
وزیر نفت: پیش‌بینی می‌شود زمستان امسال سردتر از سال گذشته و سال‌های قبل است. تدابیر خوبی در شرکت گاز صورت گرفته و امیدواریم زمستان بدون چالش داشته باشیم.هفته گذشته مصوبه‌ای در رابطه با تعرفه گاز مشترکان پرمصرف داشتیم. در این رابطه ۱۲ پله تعریف شده است؛ پله‌های ۱ تا ۳ که حدود ۵۰ – ۶۰ درصد می‌شوند، هیچ‌گونه افزایش قیمتی پیدا نخواهند کرد. اما از پله چهار افزایش قیمت داریم. آن‌هایی که خیلی بالاتر از الگوی مصرف، گاز مصرف می‌کنند، نقره‌داغ می‌شوند. آن‌ خانه‌هایی که جکوزی و… دارند چرا باید بهای آن را مردم بدهند؟

قوه قضاییه: شرط تحقق محاربه قتل یا جرح نیست
بیانیه حقوقی روابط عمومی قوه قضاییه در خصوص شرایط جرم محاربه:طبق قانون شرط تحقق محاربه قتل یا جرح نیست. مطابق اصل ۳۶ قانون اساسی حکم به مجازات و اجرای آن باید تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد.مجازات محارب هم یکی از موارد چهارگانه در ماده ۲۸۳ و انتخاب آن‌ هم به اختیار قاضی رسیدگی کننده است.قضات همواره خود را ملزم به رعایت قانون می‌دانند و در حوادث اخیر هم به اتهام همه متهمین اعم از مباشر، شریک، معاون، آمران و مسببان جرم طبق قانون عمل کرده و می‌کنند.

برنامه‌های دومین سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
معاون اجرایی رئیس‌جمهور: در سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی پروژه‌های مهم اقتصادی افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید. یکی از این طرح‌ها کارخانه فولاد اسفنجی است. طرح تصفیه‌خانه و مجموعه فاضلاب بیرجند هم در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد. این طرح با اعتبار ۲۴ میلیون یورو انجام شده است. در کارخانه کویر تایر هم یک خط نوین تولید لاستیک راه‌اندازی می‌شود که بخشی از نیازهای کشور را تامین می‌کند.همچنین با تلاش وزارت نفت و دستور رئیس‌جمهور، استان خراسان جنوبی از هفته گذشته به عنوان استان سبز در حوزه گاز معرفی شد؛ بدین معنا که به همه شهرها و روستاها که شاخص‌های لازم داشتند، گازرسانی شدند.

لایحه بودجه در مراحل نهایی آماده‌سازی
«حسینی» معاون رئیس‌جمهور: متن لایحه بودجه ۱۴۰۲ در حال نهایی شدن است و در حال هماهنگی با هیات رئیسه مجلس هستیم تا هر وقت آمادگی داشتند، آن را به مجلس ارائه بدهیم.

ادعای کذب معاندین در کشتن یک قاضی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: خبر منتشر شده از سوی رسانه‌های معاند که با موضوع کشته شدن یکی از قضات سابق دادگاه انقلاب ارومیه در حال انتشار است کذب بوده و صحت ندارد. فردی که مدعی کشته شدن او هستند چند سالی است بازخرید خدمت شده و در کسوت وکالت در حال فعالیت است.

«ابراهیم عزیزی» نماینده کرمانشاه از مجلس استعفا داد
نایب رئیس مجلس: آقای ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با سابقه حضور در مجلس، شورای نگهبان و دولت که فرزند شهید نیز است، از طرف دولت با ایشان رایزنی‌های زیادی صورت گرفته و به یک توافق با رئیس جمهور رسیدند.از این جهت استعفای خود را از مجلس شورای اسلامی علیرغم میل باطنی تقدیم کرده است.

 

  • منبع خبر : مژده خبر