مژده خبر_ در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرورمی‌کنیم. این بسته خبری مفید و مختصر را بخوانید:

🔵 انتقاد امیرعبداللهیان از بی عملی سه کشور اروپایی
وزیر امور خارجه: در نیویورک گفتگویی سازنده و رو به جلو با آقای لودریان وزیر خارجه فرانسه داشتم. از بی عملی سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان شدیدا انتقاد کردم.پاریس آمادگی جدی خود را برای مرور بر روابط و توسعه آن اعلام کرد. ضمن استقبال، گفتم: دولت جدید جمهوری اسلامی ایران عملگراست و ملاک ما عمل شماست.

🔵 آسوشیتدپرس: ایران و عربستان دور جدیدی از مذاکرات را آغاز کرده‌اند
آسوشیتدپرس به نقل از دو منبع عراقی ادعا کرد که ایران و عربستان هفته گذشته نشستی در بغداد برگزار کرده‌اند.

🔵 صدور ویزای ایران برای گردشگران خارجی از آبان‌
وزیر گردشگری: صدور ویزای توریستی ایران و تردد گردشگران خارجی از مرزهای زمینی و هوایی که از فروردین سال ۹۹ متوقف شده، با دستور رئیس‌جمهور از آبان‌ماه امسال از سر گرفته می‌شود.

🔵 آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت منتهی به ۵ مهر ۱۴۰۰ تعداد ۱۴ هزار و ۴۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۱۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۹۹۰ نفر رسید. همچنین ۲۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۹ هزار و ۶۴۹ نفر رسید.

🔵 آمار زائران ایرانی که به عراق رفتند/ یک فوتی و ۳۶ مجروح
در حالی که برای ورود شصت هزار ایرانی به عراق برای راهپیمایی اربعین توافق شده بود، رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با سرکنسول ایران در کربلا گفت: بر اساس برآوردها بیش از ۸۰ هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد خاک عراق شده اند. علیرضا رشیدیان همچنین در گفت و گو با یکی از برنامه های تلویزیونی گفت: تجمعات زائران در پشت مرزهای عراق منجر به کشته شدن یک نفر، مجروحیت ۳۶زائر و روی مین رفتن یک نفر دیگر شده است.

🔵 شکست حزب مرکل پس از ۱۶ سال
براساس نتایج اولیه انتخابات آلمان حزب سوسیال دموکرات با ۲۵.۷ درصد آرا در صدر نتایج قرار گرفت و بلوک محافظه‌کار حاکم ۲۴.۱ درصد آرا به دست آورده است. حزب سبزها در این انتخابات بهترین نتیجه را در تاریخ خود کسب کرده و با ۱۴.۸ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفته است. اولاف شولتز، گفته پیام رای مردم آلمان برای او به معنای پایان بخشیدن به حضور آنگلا مرکل و حزبش بر مسند برلین بوده است.

🔵 ایران: سایت کرج مشمول تفاهم با آژانس نبود
کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در واکنش به گزارش مدیرکل آژانس درخصوص عدم اجازه ایران برای نصب مجدد دوربین های نظارتی در مجتمع تسای کرج، نوشت:  از آنجا که تحقیقات امنیتی و قضایی در مورد مجتمع تسای کرج همچنان ادامه دارد، تجهیزات نظارتی این مجتمع در زمره تجهیزات تحت سرویس فنی قرار نمی گیرند. به همین خاطر بود که از عبارت “تجهیزات مشخص شده” در بیانیه مشترک استفاده گردید. از اینرو، گزارش ۲۶ سپتامبر مدیرکل آژانس دقیق نبوده و قطعا فراتر از تفاهمات حاصله برابر بیانیه مشترک است.

🔵 طالبان خانه‌های مردم هزاره را آتش زد
طالبان برای شیعیان هزاره در دایکندی و گیزاب ضرب الاجل تعیین کرده و خانه‌های برخی از آنان را به آتش کشیده است. براساس گزارش‌های منتشر شده اخیر، بیش از ۸۰۰ خانواده در شهرستان‌های گیزاب و پاتوی ولایت دایکندی، از سوی مقامات محلی طالبان دستور کوچ اجباری دریافت کرده‌اند. تاکنون ۴۰۰ خانواده در روستای کندیر شهرستان گیزاب خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و ساکنان ۱۵ روستای دیگر برای تخلیه خانه‌های خود ضرب‌الاجل دریافت کرده‌اند. ساکنان روستا‌هایی که به اجبار باید خانه‌هاشان را ترک کنند، از قوم هزاره و پیرو مذهب شیعه هستند.

🔵 کاهش مرگ‌های کرونایی با افزایش واکسیناسیون
وزارت بهداشت اعلام کرد روند کاهش مرگ و میر روزانه بیماری کرونا در کشور پس از عبور از قله خیز پنجم بیماری مشهود بوده به گونه ای که مرگ و میر جدید روزانه در ۱۶ استان کشور، امروز کمتر از ۵ نفر بود که یکی از عمده ترین دلایل آن در کنار فداکاری ها و تلاش های شبانه روزی مدافعان سلامت، تسریع در واکسیناسیون عمومی علیه کرونا است. اکثر این استانها از استانهایی بوده اند که سن واکسیناسیون در آنها تا قبل از برداشتن محدودیت سنی، کمتر از سایر نقاط کشور بوده و یا درصد پوشش واکسیناسیون در آنها مناسب بوده است.

خبرهای چندخطی

🔴ادامه روند کاهشی کرونا در کشور: ٢٣٩ فوتی و ١١٧٠١ ابتلای جدید در شبانه روز گذشته

🔸وزیر بهداشت: واکسیناسیون ۷۰ درصدی تا دو هفته آینده ، میزان واکسن تزریق شده در این مدت در دنیا بی‌سابقه است. به دنبال برداشتن بسیاری از محدودیت‌ها هستیم.‌ قرنطینه هوشمند جایگزین قرنطینه عادی می‌شود. از ۱۵ مهرماه شاهد بازگشایی دانشگاه‌ها خواهیم بود.

🔸 سرپرست وزارت آموزش و پرورش: واکسیناسیون کرونا برای دانش‌آموزان اختیاری است. هیچ شرطی برای واکسینه شدن دانش آموزان به منظور حضور در مدرسه وجود ندارد

🔸روزنامه گاردین:‌کرونا سیگاری ها را ۱۰ برابر بیشتر تهدید می‌کند. افراد سیگاری ۶۰ تا ۸۰ درصد بیشتر در بیمارستان بستری می شوند.

🔸آزمایش قرص خوراکی فایزر برای پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹

🔸 رئیسی: مهار تورم مسأله مهم و اولویت دولت است

🔸کاخ سفید: خواستار بازگشت به مذاکرات وین هستیم. هنوز چند قدم تا رفع تحریم‌ها فاصله مانده است

🔸فرانسه: ادامه مذاکرات وین در اسرع وقت ضروری است. ایران نباید فکر کند که گذر زمان به نفع این کشور است.

🔸 غریب‌آبادی: سکوت دربرابر خرابکاری وانتظار تداوم نظارت یکجا جمع نمی‎شود

🔸دور چهارم مذاکرات ایران و عربستان در بغداد برگزار شد .

🔸اعطای حکم شهادت به خانواده علی لندی نوجوان فداکار ایذه ای

🔸دبیر ستاد اربعین: امکانات قرنطینه ای و تست کرونا برای زائرانی که از مرزها باز می‌گردند، فراهم شده است

🔸 دستگیری چند‌ دلال بلیت پروازهای اربعین تاکنون ۴ شرکت فروش بلیت به دلیل گرانفروشی در فروش بلیت پروازهای اربعین تعلیق شده‌اند. نرم‌افزارهای آپ و اسنپ و چارتر۷۲۴‌ مجوز فروش بلیت هواپیما ندارند.

🔸سکه طرح جدید ۱۱میلیون و ۷۹۰هزار تومان، طرح قدیم ۱۱میلیون و ۳۴۰هزار تومان، گرم طلای ۱۸عیار ۱میلیون و ۱۴۷هزار تومان، دلار ۲۷هزار و ۸۸۰تومان،‌یورو ۳۲هزار و ۵۴۰تومان

🔸مراقب تماس‌هایی با پیش‌شماره‌های ۹۰۹ و ۷۰۷۰ باشید می‌تواند باعث نجومی‌ شدن قبض تلفن ثابت شود

🔸«احمد اصانلو» رئیس سازمان تعزیرات حکومتی شد

🔸 پرداخت قسطی قبض برق امکان‌پذیر شد

🔸ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۰ آغاز شد

🔸زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ریشر در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین قصر شیرین، در استان کرمانشاه را لرزاند

🔸امارات: کشورهای منطقه باید در هر توافقی با ایران مشارکت داشته باشند

🔸 جنگنده‌های ائتلاف سعودی دیروز ۳۶ مرتبه مناطق مختلف ۲ استان «الجوف» و «مأرب» را بمباران کردند.

🔸احمد مسعود: حکومتی را که با زور اسلحه سر کار آمده باشد به رسمیت نمی شناسیم

🏐والیبال قهرمانی جوانان جهان / ایران (۳) – مصر (۰)

⚽️ تیم ملی فوتسال ایران با قبول شکست سه بر دو برابر قزاقستان از رسیدن به مرحله نیمه نهایی جام جهانی حذف شد.

⚽️تیم ملی فوتسال کشورمان با دو پله سقوط در رتبه هفتم جهان قرار گرفت.

⚽️سرمربی تیم ملی فوتبال: این تیم ملی حق باخت و مساوی ندارد. در خط حمله بازیکنانی داریم که هیچ‌کس به گرد آنها نمی‌رسد.

⚽️رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ:تماشاگران در فصل جدید به ورزشگاه‌ها باز می‌گردند

 

  • نویسنده : جعفرجعفری
  • منبع خبر : مژده خبر