مژده خبر- آیین رونمایی از صفحه رسمی شاعر انقلاب احمد عزیزی صبح امروز در سرپل ذهاب برگزار شدو فرماندار سرپل ذهاب در این آیین اظهار کرد: استاداحمد عزیزی شناسنامه شعر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مژده خبر به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل ذهاب صبح امروز  به مناسبت تولد احمد عزیزی شاعر آیینی انقلاب مراسم رونمایی از صفحه رسمی این شاعر بنام در وبگاه اداره فرهنگ و ارشاد اسلام راه اندازی شد و تعدادی از علاقمندان اشعاری از این شاعر را با عنوان عزیزی خوانی قرائت کردند.

این مراسم به همت فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه ژوان حلوان، اداره کتابخانه ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای شهر و شهرداری ، اداره آموزش و پرورش و مشارکت دانش آموزان مدرسه ۱۷ شهریور برگزار شد.

خسرو تمری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل ذهاب با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) گفت : استاد احمد عزیزی چهره برجسته ادبیات ایران است و جای خوشحالی و افتخار دارد که ایشان متعلق به شهرستان سرپل ذهاب است.

وی افزود : استاد احمد عزیزی را باید از برجسته ترین شاعران انقلاب نام برد که مقام معظم رهبری به ایشان علاقه ویژه داشتند ، و امروز ما وظیفه داریم در زادگاهش ، مقام او را ارج بنهیم.

تمری افزود : برنامه داریم با حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمانشاه و شورای اداری شهرستان سرپل ذهاب ویژه برنامه سالیانه ای را برای ایشان تدارک ببینیم واین برنامه در قالب کنگره ادبی احمد عزیزی یا هر عنوان دیگر می تواند انجام شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل ذهاب افزود : امروز صفحه رسمی شاعر انقلاب احمد عزیزی در وبگاه اداره فرهنگ و ارشاداسلامی به آدرس https://sarpol.farhang.gov.ir/fa/ahmadazizi رونمایی می شود که در آن کلیه اخبار مربوط به احمد عزیزی در آن بارگزاری می شود.

وی همچنین از همکاری دستگاههای اداری و دولیتی و موسسه فرهنگی هنری ژوان حلوان تقدیر و تشکر کرد.

در بخش دیگر از این برنامه صدراله بابلی فرماندار شهرستان سرپل ذهاب با تشکر از همراهی ادارات و نهاد ها در برگزاری این برنامه گفت : احمد عزیزی شناسنامه شعر انقلاب است .

وی افزود : فرهنگ و هنر نابی که در سطح شهرستان سرپل ذهاب وجود دارد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و حوزه فرهنگ و هنر پیشران جامعه است .

وی افزود : اگر می خواهیم توسعه و بالندگی در جامعه شکل بگیرد پیش نیاز آن حوزه فرهنگ وهنر است و این حوزه پیران سایر حوزه ها است ، و ما انتظار داریم توسعه شهرستان با محوریت حوزه فرهنگ و هنر انجام شود.

بابلی افزود : خوشبختانه مدتی است که فعالیت های فرهنگی هنری چشمگیر و قابل توجه بوده و این روند باید گسترده تر شود و جوانان ما با چره های برجسته هنری و ادبی از جمله احمد عزیزی بیشتر آشنا شوند.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب افزود : احمد عزیزی از دل مردم عشایر منطقه بزرگ شد و همین در تربیت و نگاه او تاثیر گذار بود، و معنویت و عرفان خاصی در اشعار او نمایان است. و همین خصوصیات بود که امروز احمد عزیزی جایگاه ممتازی در شعر معاصر دارد.

بابلی افزود : امروز احمد عزیزی را باید پیشقراول شعر انقلاب و به عبارتی باید او را شناسنامه شعر انقلاب دانست .و نگاهی به اشعار او نشان می دهد که جلوه های عرفان و عشق و علاقه او به عرفان و اهل بیت در اشعار او هویدا است.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب افزود : ما باید از احمد عزیزی یاد بگیریم و آرمان و اخلاق آثار ما باید هویدا شود و برای مسیر الهی گام برداشت ، و احمد عزیزی اینگونه بود که امروز اینگونه از او تجلیل می شود و مقامش گرامی داشته می شود.

وی افزود : مرحوم احمد عزیزی کسی بود که مورد تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفت ودر سال ۱۳۹۰ در بیمارستان با ایشان دیدار کرد ، و این بیانگر شان و منزلت این شاعر بزرگ می باشد.

بابلی افزود : نظام و انقلاب به حوزه شعر یک نگاه ویژه و همراه با کرامت دارد و برای نظام شاعران جایگاهی ویژه و بالا دارند و امیدوارم شاهد پویایی بیش از پیش این حوزه باشیم.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب در پایان سخنان خود گفت : شهرستان آمادگی لازم برای مشارکت در برگزاری مراسم بزرگی به نام این شاعر ملی را دارد. و ان شاء الله  مکان یا خیابانی به نام این شاعر بزرگ در سطح شهرستان نامگذاری خواهد شد.

در این مراسم دانش آموز پایه پنجم ابتدایی کوثر تمری ، دانش آموز زینب گهواره و دانش آموزان مدرسه شاهد فرهنگی آقایان سینا کمری ، شایان مرادی و ناصر علی جعفری اشعاری از احمد عزیزی را قرائت کردند.

در پایان برنامه از صفحه رسمی احمد عزیزی رونمایی شد و این صفحه هم اکنون در دسترس علاقمندان است.

در این مراسم نیز خانم مرادی از نقاشان خوب شهرستان تصویری را از احمد عزیزی به صورت طنده طراحی کردند و تقدیم اداره فرهنگ وارشاداسلامی نمودند.

  • منبع خبر : مژده خبر