مژده خبر- رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان، ویژه برنامه‌های رویداد «روایت حبیب» در استان کرمانشاه را تشریح کرد و گفت: برگزاری این رویداد ملی با حضور اساتید و هنرمندان رشته‌های مختلف هنری ادبی به صورت سه شبانه‌روز از بیست و سوم تا بیست و ششم آذر ماه در سه شهر استان برنامه‌ریزی شده است.

 

به گزارش خبرنگار مژده خبر، در ابتدا محسن عزتی دبیر اجرایی کاروان حبیب در استان گزارشی از روند برگزاری این رویداد هنری ارائه داد و گفت : از ۳۱ استان تنها ۱۰ استان که از حوزه‌های هنری فعالی در برگزاری برنامه‌های شاخص هنری برخوردارند شرایط برگزاری این رویداد را کسب کردند که خوشبختانه استان کرمانشاه هم جزو این استان‌هاست و در چهارمین برنامه از ۲۳ تا ۲۶آذر ماه سال جاری میزبان گروه ۴۰نفره ی هنرمندان کشوری با عنوان کاروان حبیب خواهیم بود.

دبیر اجرایی کاروان حبیب در استان افزود: استانداری کرمانشاه در این قضیه همکاری خوبی داشته و ادارات را پای کار آورده است. همچنین فرمانداری کرمانشاه همکاری خوبی داشته و دارند.

عزتی تصریح کرد: رسانه‌های آستان که همیشه در پوشش برنامه های فرهنگی و هنری یاری گر ما بوده آند لذا از شما خبرنگاران عزیز می خواهیم در انعکاس برنامه‌های این رویداد هنری تلاش مضاعف داشته باشید.

در ادامه این نشست نشست خبری دکتر«افشین آزادی» اظهار کرد: رویداد ملی “روایت حبیب” که به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی روز پنجشنبه در شهر کرمانشاه آغاز می شود.

وی در ادامه گفت: در روز اول این رویداد ملی فرهنگی و هنری در روز پنجشنبه برنامه های مختلفی با حضور اساتید و هنرمندان استان و کشور از جمله برپایی کارگاه های خلق آثار هنری های تجسمی در زمینه طراحی دیجیتالی، خوش نویسی، نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس، محفل شعر، اجرای برنامه های ویژه کودک و نوجوان و دیدار با خانواده شهدای هنرمند برگزار می شود.

آزادی اضافه کرد: همچنین در این روز ویژه برنامه “سفیر روایت حبیب” با اجرای برنامه های سرود و موسیقی، نقال خوانی و پرده خوانی، حماسه خوانی، تئاتر، فیلم کوتاه و تیزر فرهنگی، نماهنگ و شعر با حضور اقشار مختلف جامعه و مسئولان در شهرستان گیلانغرب برگزار می شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در ادامه برنامه های روز دوم رویداد ملی ” روایت حبیب” را ادامه کارگاه های خلق آثار هنری تجسمی با موضوع نقاشی و طراحی، و نمایشگاه هنری های تجسمی و عکس اعلام کرد.

نواخته شدن زنگ حاج قاسم در مدارس استان کرمانشاه 

آزادی همچنین برنامه های روز سوم رویداد ملی “روایت حبیب” را برنامه قصه خوانی با عنوان “قصه خوب برای بچه های خوب ” از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۱۶ بعدظهر در سرسرای کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و اجرای نمایشگاه های خیابانی اعلام کرد.

وی در ادامه از مهمترین برنامه های این رویداد را به صدا درآوردن زنگ ” حاج قاسم سلیمانی در مدارس استان راس ساعت ۹ صبح روز شنبه عنوان کرد و بیان داشت: از دیگر برنامه های مهم رویداد ” روایت حبیب” برنامه ” شب خاطره” راس ساعت ۱۵ در سینما آزادی شهر کرمانشاه است که در آن خاطرات حاج قاسم از زبان یاران و همرزمان او، شعر خوانی، موسیقی و نقال خوانی و تئاتر اجرا می شود.

آزادی همچنین رونمایی از کتاب و انیمیشن را از دیگر برنامه های” شب خاطره” دانست و گفت: در این سه روز نمایشگاه عکس حاج قاسم سلیمانی در شهر کرمانشاه در چهاره جوانشیر برپا است.

خودرو سفیر آفتاب در ۲ شهر گیلانغرب و سرپل ذهاب اجرای برنامه می کند

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در بخش پایانی صحبت های خود همچنین اظهار داشت: از دیگر برنامه های مهم رویداد ملی” روایت حبیب” در استان کرمانشاه اعزام خودرو سفیر آفتاب به شهرهای کرمانشاه، گیلانغرب و سرپل ذهاب اجرای برنامه های مختلف هنری در این شهرها است.

آزادی اضافه کرد: خودرو سیار سفیر آفتاب به صورت صحنه ای با سیستم صوتی و باند طراحی شده به اجرای برنامه های مختلفی مانند سرود و موسیقی، تئاتر، قصه گویی، خاطره گویی، فیلم کوتاه و سخنرانی و دیگر برنامه متنوع هنری مبادرت می کند.

گفتنی‌ست در پایان این نشست خبری پوستر این رویدادفرهنگی و هنری رونمایی شد.

  • منبع خبر : مژده خبر