مژده خبر- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از صلح و سازش در پرونده قتل پس از ۳ سال با تلاش ستاد صبر استان و پیگیری های اعضای شعبه ۴۵ (ویژه صلح و سازش) معاونت توسعه حل اختلاف کرمانشاه خبر داد.
با پیگیری شعبه ۴۵ شورای حل اختلاف کرمانشاه صورت گرفت ؛صلح و سازش در پرونده قتل پس از ۳ سال/ آمار پرونده های سازش یافته قتل در کرمانشاه به ۲۹ فقره رسید

 

به گزارش خبرنگار مژده خبر، دکتر توسلی زاده گفت: در سال ۱۳۹۷ بر اثر اخلاف خانوادگی یک فقره قتل توسط همسر خانمی اتفاق افتاد که پس از دستگیری قاتل و طی مراحل دادرسی در شعبه ۲ دادگاه  کیفری شهرستان کرمانشاه نهایتا رای منجر به قصاص قاتل صادر شد.

وی افزود: پرونده پس از طی مراحل قانونی و صدور احکام مربوطه جهت انجام اقدامات سازشی به ستاد صبر استان ارجاع شد و با پیگیری ها و تلاش های اعضای شعبه ۴۵ (ویژه صلح و سازش) که جای تقدیر دارد، این پرونده قتل پس از ۳ سال منجر به رضایت بی قید و شرط شد.

دکتر توسلی زاده در ادامه بیان کرد: خانواده مقتول با این اقدام انسان دوستانه علاوه بر عفو قاتل زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه فراهم کردند.

رئیس کل دادگستری در پایان خاطرنشان ساخت: در سال جاری این بیست و نهمین  پرونده ای است که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه به صلح و سازش ختم می شود و ان شاءالله این امر خیر، فتح بابی باشد که در سال جاری با تلاش اعضای زحمتکش و دلسوز شورا‌های حل اختلاف مجددا شاهد سازش در موارد بیشتری باشیم.

  • منبع خبر : مژده خبر