هم اکنون قطعات ۶، ۷ و ۸ محدوده بالادست سه راه برق و محدوده ساختمان دادگستری قطعه ۱۲ در حال ساماندهی و رفع نقاط پرخطر است. طرح ساماندهی رودخانه آبشوران مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان بوده اما اجرای آن به کندی پیش رفته است به همین دلیل دکتر صحرایی تاکید ویژه‌ای بر […]

 

هم اکنون قطعات ۶، ۷ و ۸ محدوده بالادست سه راه برق و محدوده ساختمان دادگستری قطعه ۱۲ در حال ساماندهی و رفع نقاط پرخطر است.

طرح ساماندهی رودخانه آبشوران مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان بوده اما اجرای آن به کندی پیش رفته است به همین دلیل دکتر صحرایی تاکید ویژه‌ای بر پیشبرد و اجرای سریعتر این طرح داشته است. هم اکنون میزان پیشرفت طرح حدود ۵۰ درصد برآورد می‌شود.

رودخانه آبشوران با دو معضل عدم مستحکم بودن دیواره‌ها و ورود فاضلاب مواجه است که قرار است در طرح ساماندهی هر دو معضل همزمان حل شود.

رودخانه آبشوران از جنوب کلانشهر کرمانشاه سرچشمه می‌گیرد و تقریبا در تمام طول شهر امتداد یافته و در نهایت به “قره‌سو” می‌ریزد. این رودخانه علاوه بر ساماندهی، نیازمند جداسازی فاضلاب نیز هست، زیرا اکنون به دلیل کافی نبودن ظرفیت تصفیه‌ فاضلاب شهر، بخشی از فاضلاب کرمانشاه وارد آبشوران می‌شود که این امر کار ساماندهی را دشوار کرده است اما تمام تلاش استانداری، شهرداری و شرکت‌های آب منطقه ای و آبفا با دستور استاندار کرمانشاه، پیشبرد سریع‌تر طرح است.

در بازدید امروز معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهردار کرمانشاه، مدیر کل مدیریت بحران استانداری،  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ ای، مشاور طرح و جمعی دیگر از مدیران نیز حضور داشتند.

  • منبع خبر : مژده خبر