مژده خبر- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از افتتاح پروژه آبرسانی به ۶ روستای دهستان میاندربند شهرستان کرمانشاه با جمعیتی بالغ بر ۸۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مژده خبر، علیرضا کاکاوند در حاشیه مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان کرمانشاه، ضمن اشاره به زمانبر بودن طرح های آبرسانی، گفت: پروژه آبرسانی به بیش از ۲۰۰ روستای استان در سال ۱۴۰۰ تکمیل شد و آبرسانی به تمامی روستاهای بی آب و کم آب استان نیز در دست اجرا است که بخش عمده آنها از اعتباراتی که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی زحمت مصوب شدن آن را کشیدند انجام می شود و در آینده نزدیک قرارداد تکمیلی و نهایی آبرسانی به تمام روستاهای استان که با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در قالب طرح جهاد آبرسانی منعقد خواهد شد.

به گفته کاکاوند طرح جهاد آبرسانی بر اساس برنامه زمانبندی طی ۳۰ ماه به اتمام خواهد رسید اما این قول را خواهیم داد که این طرح در استان کرمانشاه ظرف مدت کمتر از ۲ سال به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطر نشان ساخت:  امروز به لطف خدا شاهد افتتاح پروژه آبرسانی به ۶ روستای دهستان میاندربند شهرستان کرمانشاه با جمعیت ۸۰۸ نفر و اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال بودیم.

کاکاوند ضمن تشکر از همکاری مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان که با در اختیار قرار دادن چاه آب این اداره کل، به شرکت آبفا مشکل روستای ملاورد را مرتفع نمود، به تشریح پروژه فوق پرداخت و افزود: با بهره برداری از این پروژه که شامل حفر یک حلقه چاه به عمق ۸۴ متر، ۴ هزار و ۱۷۲ متر لوله گذاری، ۲ واحد ایستگاه پمپاژ، یک باب مخزن ذخیره و کنتور گذاری روستای ملاورد است اهالی ۶ روستای(ملاورد، چناره، دوچشمه، سه چشمه، چشمه باغ و خانه خدا) از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شدند.

کاکاوند در پایان به وضعیت بارندگی ها طی دو سال اخیر و تاثیرات آن بر منابع تامین آب شرب استان اشاره کرد و ادامه داد: درخواست ما از مردم شریف استان کرمانشاه این است که با مدیریت بهینه در مصرف آب، همکاری لازم را با پرسنل شرکت آب و فاضلاب استان داشته باشند تا تابستان پیش رو را با کمترین تنش آبی پشت سر بگذاریم.

 

  • نویسنده : روابط‌عمومی شرکت آبفای استان کرمانشاه
  • منبع خبر : مژده خبر