مژده خبر- یادداشت ویژه امروز ما به موضوع ضعف ویانبودنظارت برنانوایی های کرمانشاه وغفلت مدیریت ارشد استان ومدیران مربوطه می پردازد که رسول مرادی فعال رسانه آن را نگاشته است.

ماه گذشته مقاله درباره تعطیلی زودهنگام بسیاری از نانوایها در کرمانشاه نوشتم و نوشتم که بسیاری از نانوایها در کرمانشاه زودتر از ساعت قانونی دست از کار می کشند و برخی جاها هم خارج از روز مشخص شده، تعطیل می کنند.
البته مشکلات بهداشتی، پایین بودن کیفیت نان و استفاده بعضی از نانوایها از موادی مانند جوش شیرین و جوهر قند که به گفته کارشناسان برای سلامتی بسیار خطرناک است هم از دیگر مشکلات موجود در نانوایی هاست.
پس از انتشار آن مقاله و با وجود پیگیری برخی از همکاران رسانه ای و قول مسئولان برای پیگیری، اما این مشکل همچنان پابرجاست و انگار گوش کسی بدهکار نیست.
درباره علتهای این مشکل کارشناسان نظر و دیدگاه خود را اعلام کردند که مجال پرداختن به آن نیست.
برخی معتقدند بعضی ها، با این نوع قانون شکنی به دنبال ایجاد فشار برای افزایش قیمت نان هستند و از سویی با توجه به افزایش هزینه نانوایی ها، باید گفت افزایش قیمت نان هم مردم بسیار سخت است.
مسئولان باید بدانند نان قوت غالب مردم است و نباید اجازه دهند برخی ها، سفره مردم را گروگان و به بازیچه بگیرند.
مشکلات موجود نان و نانوایی ها را بنده و تعدادی از بزرگان استان چند روز پیش با فرماندار کرمانشاه در نشستی در میان گذاشتیم و از استاندار کرمانشاه، که مرد بازدیدها هم لقب گرفته، انتظار می رود سری به سطح شهر زده و بصورت میدانی در جریان مشکلات موجود در نانوایی ها قرار بگیرد و برای رفع سریع این معضل اقدام لازم را انجام دهد تا لااقل در این زمینه کاری انجام دهد و در کارنامه کاری ضعیف خود ثبت کند.
در این شرایط نباید مردم را از نان خوردن انداخت چون بسیاری از آنها دیگر خوراکی برای جایگزین کردن نان ندارند. همین.

  • نویسنده : رسول مرادی کارشناس و فعال رسانه
  • منبع خبر : مژده خبر