مژده خبر- دبیر ستاد انتخابات شهرستان اسلام آباد غرب از آغاز پیش ثبت نام اقتصادی مجلس از مرداد ماه در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مژده خبر در شهرستان اسلام آباد غرب امروز دهم مرداد ماه سال جاری طی مصاحبه با مهندس فرخ پرنا دبیر ستاد انتخابات این شهرستان ، پیرامون ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام شد که این مصاحبه به شرح زیر است:
مهندس فرخ پرنا با اشاره به تصویب قانون جدید انتخابات در مجلس شورای اسلامی از ابلاغ این قانون در روزهای آتی به ستاد انتخابات خبر داد و افزود: بر اساس آنچه از سوی نمایندگان مردم به تصویب رسیده و دولت مکلف به اجرای آن است، در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی داوطلبان بر اساس تاریخ و زمان اعلام شده ابتدا باید مرحله پیش ثبت‌نام را در سامانه‌‌ای که وزارت کشور معرفی خواهد کرد، انجام دهند.

وی با تأکید بر اهمیت انجام این مرحله از ثبت‌نام توسط داوطلبان بیان کرد: داوطلبانی که مرحله پیش ثبت‌نام را انجام ندهند قادر به انجام ثبت‌نام نهایی و شرکت در انتخابات نخواهند بود.
دبیر ستاد انتخابات شهرستان اسلام آباد غرب همچنین یادآور شد: پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی به مدت یک هفته و از ۱۶ مردادماه انجام می‌شود.
پرنا با بیان اینکه فرایند بررسی و احراز صلاحیت هم از همان تاریخ ثبت‌نام اولیه آغاز می‌شود، افزود: در قانون جدید، نهاد‌های مرتبط با اجرا و نظارت فرصت بیشتری برای احراز صلاحیت خواهند داشت.
پرنا تصریح کرد:
متقاضیان داوطلبی نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌بایست از روز دوشنبه ۱۶ مرداد تا روز یک‌شنبه ۲۲ مرداد از ساعت ۸ تا ۱۸ در مجموع به مدت هفت روز، از طریق پنجره واحد وزارت کشور به نشانی اینترنتی keshvar. moi. ir وارد شوند و با تکمیل اطلاعات و مدارک مورد نیاز به شرح زیر در مهلت یاد شده،درخواست خود (پیش‌ثبت‌نام) را ثبت کنند.
مدارک مور نیاز:
الف_ تکمیل فرم اطلاعات درخواست شده.
ب _ بارگذاری تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر.
ج _ بارگذاری تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی برای آقایان با سن کمتر از ۵۰ سال،
د _بارگذاری تصویرگواهی رسمی مبنی برقبول استعفا وعدم اشتغال درپست ومشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹قانون انتخابات مجلس.

  • نویسنده : مسعود باقری خبرنگار مژده خبر در شهرستان اسلام آباد غرب
  • منبع خبر : مژده خبر