مژده خبر- عملیات اجرایی احداث پست ۴۰۰.۲۳۰ کیلوولت سرپل‌ذهاب و اتصالات خطوط مربوطه و توسعه پست ۲۳۰.۶۳ کیلوولت سرپل‌ذهاب با اعتباری بالغ بر ۵۰۱۳ میلیارد ریال در شرکت برق منطقه‌ای غرب آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مژده خبر به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای غرب، عملیات اجرایی احداث پست ۴۰۰.۲۳۰ کیلوولت سرپل‌ذهاب و اتصالات خطوط مربوطه و توسعه پست ۲۳۰.۶۳ کیلوولت سرپل‌ذهاب با اعتباری بالغ بر ۵۰۱۳ میلیارد ریال در شهرستان سرپل‌ذهاب آغاز می‌شود.

گفتنی است این پروژه‌ها شامل احداث پست ۴۰۰.۲۳۰ کیلوولت سرپل‌ذهاب با مشخصات فنی دو فیدر ۴۰۰ کیلوولت، دو فیدر ۲۳۰ کیلوولت، دو ترانسفورماتور قدرت هر کدام به ظرفیت ۲۰۰ مگاولت‌آمپر و سیستم کنترل DCS با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

همچنین پروژه خط ۴۰۰ کیلوولت و اتصالات مربوطه با مشخصات فنی خط دومداره ۴۰۰ کیلوولت باندل دوسیمه و اتصالات مربوطه به‌طول ۴ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۰۲ میلیارد ریال پروژه دیگری است که احداث می‌شود.

توسعه پست ۲۳۰.۶۳ کیلوولت سرپل‌ذهاب با مشخصات فنی دو فیدر ۲۳۰ کیلوولت  خط با اعتباری بالغ بر ۵۷۷ میلیارد ریال و احداث خط ۲۳۰ کیلوولت و اتصالات مربوطه آن با مشخصات فنی خط دو مداره ۲۳۰ کیلوولت به طول ۱۶ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۵۳۴ میلیارد ریال است.

گفتنی است این پروژه‌ها با هدف افزایش قابلیت اطمینان و رفع افت ولتاژ شبکه انتقال، تداوم و افزایش ظرفیت  صادرات برق به کشور عراق در شهرستان سرپل‌ذهاب واقع در استان کرمانشاه احداث می‌شوند.

شایان ذکراست برای این پروژه بزرگ برقرسانی در منطقه اعتباری بالغ بر ۵۰۱۳ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

  • منبع خبر : مژده خبر