مژده خبر- با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه و جمعی از مسئولان محلی، امروز آئین تکریم و معارفه امام جمعه سابق و جدید شهرستان اسلام‌آباد غرب برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین غفوری امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد:

اسلام‌آباد غرب از همه جهت شهرستانی ویژه است، زمینه کار و خدمت‌گزاری در آن فراوان است و نیاز به تلاش و فعالیت شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: امام‌جمعه قبل از آن که امام‌جمعه باشد، عالِم شهر است و مردم برای امور دینی خود به عالم رجوع می‌کنند. برای اینکه امام‌‌جمعه به بهترین شکل ممکن این مأموریت را به انجام برساند و ایفای نقش کند، باید با مردم ارتباط داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری تصریح کرد: امام‌جمعه باید با هرکسی و از هرجناحی که متدیّن و انقلابی است و واقعاً در مسیر انقلاب و شهدا گناه حرکت می‌کند؛ ارتباط غنی داشته باشد. نظر مبارک مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) این است که ائمه جمعه در عزل‌ونصب‌ها مداخله نکنند.

وی در پایان گفت: احدی در جابجایی ائمه جمعه تأثیر ندارد و انتصابات و جابجایی ائمه جمعه فقط با تشخیص مصلحت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه صورت می‌پذیرد که تجربیات ائمه‌ جمعه در نقاط دیگر استفاده شود. اگر کسی ادعا کند که من در جابجایی امام‌جمعه مؤثر هستم، یقین بدانید دروغ می‌گوید. بنده به‌عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور بیان می‌کنم که هیچ‌کس قدرت دخالت، نفوذ و تأثیر در تصمیم شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه را ندارد.

گفتنی ست؛ در این آئین از تلاش‌های چهار‌ساله حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید روح‌الله زمانی موسوی تقدیر و حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد زارعی به‌عنوان امام‌جمعه جدید این شهرستان معرفی شد.

  • منبع خبر : مژده خبر