پروفسور سهراب دل انگیزان عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتوگو با خبرنگار اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: مهمترین عنصر در حوزه اقتصادی که منجر به رونق، صادرات و توسعه آن میشود، برند مکانی است.
وی با بیان اینکه اعتبار یک مکان با برند سازی ایجاد میشود افزود: کرمانشاه از دیرباز قطب دام و غذای کشور بوده و برند شهر خلاق خوراک، اعتبار مکانی ایجاد کرده است که میتواند یک ذهنیت مثبت برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی ایجاد کند.
دل انگیزان با بیان اینکه برخی برندها اختصاصی و برخی عمومی است، تصریح کرد: باید توجه کرد که برند شهر خلاق خوراک، یک برند عمومی و شهری است و بخش دولتی و خصوصی باید در آن نقش آفرینی کنند تا رونق گیرد.
عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه توجه به کسب و کار شهری، به رونق و توسعه اقتصادی پایدار کمک میکند، گفت: لذا باید از برند شهر خلاق خوراک در راستای توسعه کسب و کارهای شهری استفاده کرد و شهرداری در این زمینه میتواند نقش آفرینی کند.
وی با تاکید بر اینکه شهر متعلق به همه مردم است، خاطرنشان کرد: بخش دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر باید با افزایش سرمایه اجتماعی، زنجیره سرمایهگذاری را ایجاد تا همه مردم از فایده شهر خلاق خوراک بهره مند شوند.
- منبع خبر : مژده خبر
Sunday, 22 December , 2024