مژده خبر- عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: برند مکانی یک عنصر مهم در رونق اقتصادی است و شهر خلاق خوراک، این برند مکانی را ایجاد کرده است.

 

پروفسور سهراب دل انگیزان عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: مهم‌ترین عنصر در حوزه اقتصادی که منجر به رونق، صادرات و توسعه آن می‌شود، برند مکانی است.

وی با بیان اینکه اعتبار یک مکان با برند سازی ایجاد می‌شود افزود: کرمانشاه از دیرباز قطب دام و غذای کشور بوده و برند شهر خلاق خوراک، اعتبار مکانی ایجاد کرده است که می‌تواند یک ذهنیت مثبت برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی ایجاد کند.

دل انگیزان با بیان اینکه برخی برندها اختصاصی و برخی عمومی است، تصریح کرد: باید توجه کرد که برند شهر خلاق خوراک، یک برند عمومی و شهری است و بخش دولتی و خصوصی باید در آن نقش آفرینی کنند تا رونق گیرد.

عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه توجه به کسب و کار شهری، به رونق و توسعه اقتصادی پایدار کمک می‌کند، گفت: لذا باید از برند شهر خلاق خوراک در راستای توسعه کسب و کارهای شهری استفاده کرد و شهرداری در این زمینه می‌تواند نقش آفرینی کند.

وی با تاکید بر اینکه شهر متعلق به همه مردم است، خاطرنشان کرد: بخش دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر باید با افزایش سرمایه اجتماعی، زنجیره سرمایه‌گذاری را ایجاد تا همه مردم از فایده شهر خلاق خوراک بهره مند شوند.

  • منبع خبر : مژده خبر