«حمیدرضا آقاجانی» دوشنبه ۶ شهریورماه در گفتوگو با ایسنا، پست را گستردهترین شبکه ارتباطی کشور که نقش زیربنایی در توسعه اقتصادی و بهرهوری ملی ایفا میکند، خواند و گفت: این صنعت بزرگ انسانی همواره کوشیده است تا در جهت افزایش سهم از بازار خدمات پستی، رشد توان اقتصادی، نوآوری در خدمات و محصولات، ارتقای کیفیت خدمات و فعالیتهای پستی، تأمین رضایت ذینفعان، توانمندسازی و توسعه سرمایه انسانی گامهای بلندی را بردارد.
وی افزود: این شرکت با رویکردهای نوین و با استفاده از تجربه کشورهای موفق و همچنین بازنگری در فعالیتها و اصلاح اساسی در ساختارهای فنی، مالی و سازمانی، تحولی چشمگیر را در عرصه خدمت رسانی موجب شده و پویایی، سرآمدی و تأمین رضایت ذینفعان را به عنوان هدف غایی خود تعیین کرده است.
آقاجانی در ادامه به اهم اقدامات انجام شده توسط اداره کل پست استان یزد اشاره و تصریح کرد: تجهیز موزعین پست استان به دستگاه پوز اندرویدی جهت اصلاح، تسهیل و تسریع در فرایندهای اداری، ثبت و پاسخگویی به درخواستهای کدپستی جدید به صورت الکترونیکی و نیز ژئوکدسازی ۲۲ شهر از ۲۴ شهر استان و نیز حذف انحصارات و صدور مجوز به بخش غیردولتی برای ارائه خدمات پستی به مردم با واگذاری بخش قبول مرسولات پستی به بخش خصوصی با ایجاد تعداد ۷۶ دفتر پیشخوان دولت، ۱۳دفتر ICT روستایی و تعداد ۸۲ نمایندگی پستی روستایی و یک نمایندگی قبول شهری در جهت سهولت دسترسی مردم به خدمات پستی و نیز برقراری تعداد ۳۹ خطوط مبادله حمل و نقل و مبادله مرسولات درون استانی با بخش خصوصی از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت تامین رضایتمندی مردم بوده است.
وی از برقراری چهار خط مبادله برون استانی دولتی با استانهای اصفهان، هرمزگان، کرمان و تهران نیز خبر داد و گفت: با وجود پراکندگی زیاد روستاها در استان و غیر اقتصادی بودن ارائه سرویس به این بخش از طریق ایجاد ۸۲ نمایندگی پستی و ۱۳ دفتر ICT روستائی، ارائه سرویس و خدمات پستی به روستائیان عزیز هم استانی را شاهدیم.
سرپرست اداره کل پست استان در ادامه ساماندهی و بازسازی اماکن، تجهیزات پستی و ناوگان حمل و نقل و خودرویی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: پست استان مفتخر به انعقاد بیش از ۱۵۰ نوع قرارداد با دستگاههای مختلف اجرایی اعم از دولتی و غیردولتی جهت انجام خدمات نیابتی در راستای تامین انتظارات و نیازهای مشتریان، جلوگیری از اتلاف وقت و ترددهای غیر ضروری مردم است.
وی از تلاش پست استان جهت توسعه سرویس خرید و فروش اینترنتی، توسعه کسب و کار شرکتهای نوپا و استارتآپها، ایجاد فرصت اشتغال و رونق تولید و رشد اقتصادی پایدار با ایجاد بسترهای لازم مانند راهاندازی سرویسهای تجارت الکترونیک و پست مستقیم خبر داد و گفت: پست استان به منظور بهبود ارائه کیفیت خدمات پستی، تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان و کاهش هزینهها با بکارگیری و استفاده از قابلیتها و ظرفیتهای فنآوریهای نوین اقدام به راهاندازی سامانههای فنی و تخصصی در امور پست از جمله سیستم پرداخت الکترونیک کرایه پستی مرسولات خرید اینترنتی با دستگاه MPOS، راهاندازی سیستم یکپارچه اتوماسیون اداری، راهاندازی سامانه خرید و فروش بازار الکترونیک، سرویس سفارش الکترونیکی تمبر شخصی، راه اندازی سامانه هوشمند همراه نامهرسان، راهاندازی سامانه رهیاب موزعین، راهاندازی سامانه رهگیری تخصصی مرسولات پستی، راه اندازی سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان(سینا) و راهاندازی سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشتریان و نیز راهاندازی سرویس احراز نشانی کرده است.
آقاجانی پیگیری اجرای طرح ملی اقتصاد مقاومتی مدیریت نشانی مکان محور GNAF، راه اندازی مرکز نوآوری پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته شعبه یزد و نیز ساماندهی و ایجاد خطوط پستی جدید درون استانی جهت سهولت و تسریع در رهسپاری و مبادله مرسولات پستی شهرستانها را از دیگر اقدامات صورت گرفته در جهت ایجاد تحول در عرصه خدمت رسانی پست و کسب رضایت بیشتر مردم ذکر کرد.
- منبع خبر : ایسنا
Saturday, 21 December , 2024