جعفر جعفری/ مژده خبر- رییس سازمان بسیج رسانه کشور پیش ظهر امروز در جمع خبرنگاران و هیأت اندیشه ورز بسیج رسانه استان کرمانشاه از مظلومیت اهالی رسانه درکشور گفت وآنان را به وحدت حول محور ولایت وانقلاب دعوت کرد.

به گزارش مژده خبر،عباس محمدیان در جلسه هیئت اندیشه ورز و نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران در خط مقدم جبهه رسانه قرار دارند که این موضوع از نظر اهمیت با دفاع مقدس برابری می‌کند و همچنین رسانه ابزاری برای مدیریت جنگ شناختی است.

وی افزود: در عصر ارتباطات و دنیای رسانه فلسفه وجودی و هویت شما به عنوان هویت شهرتان شناخته شده و هویت شما هویت شهر شما است.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با تاکید بر اینکه رسانه قدرت حیات بشریت است، تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت کرمانشاه باید از منظر رسانه معرفی شود، رسانه ابزاری برای مدیریت ادراک و جنگ‌های شناختی است و باید فلسفه وجودی همه خبرنگاران نگاه انقلابی باشد.

وی با تاکید بر وجود رسانه‌های مزدور در خارج از ایران گفت: جبهه رسانه داخل باید در راستای عنوان مشکلات و معضلات مردم عمل کند.

وی با توجه به پایداری و ماندگاری رسانه‌های رسمی ادامه داد: فلسفه وجودی رسانه باید مطالبه به حق مشکلات مردم و در راستای اجرای فرامین امام و وحدت تمامی ادیان و مذاهب در ایران باشد.

وی با بیان ضعف در حوزه تربیت تخصصی خبرنگاران گفت: امروزه فقر محتوایی در رسانه‌ها بیداد میکند و خبرنگاران حوزه‌های مختلف باید به‌روز باشند و گزارش خود را از متن اجتماع تهیه کنند.

محمدیان بیان کرد: برای ایجاد یک جبهه رسانه‌ای قدرتمند در استان باید نگاهی ویژه به خبرنگاران داشته باشیم و با ایجاد وحدت مانع تبدیل اختلاف سلیقه به اختلاف عقیده شویم.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: تربیون صدای مردم باشید نه تریبون جریان‌های سیاسی چرا که جریان‌های سیاسی ماندگار نیستند واین مردمند  که ماندگار هستند.

وی با معرفی رسانه به عنوان بزرگترین سرمایه هر جامعه، ادامه داد: اگر شما وحدت نداشته باشید و شاخه به شاخه حرکت کنید اول خود و سپس افکار عمومی و مردم را قربانی می‌کنید و در صورت اعتماد مردم به رسانه قدرت پیشرفت و حرکت دارید.

رئیس بسیج رسانه کشور با اشاره به سخن گهربار رهبر معظم انقلاب بیان کرد: اگر تحریف شکسته شود تحریم هم شکسته می‌شود، ما در شعاع تحریف تاریخ هستیم و رسانه‌ها باید از واژه تحریف الگوبرداری کرده و اجازه ندهند تاریخ به شکل دیگری رقم بخورد.

وی یادآور شد: همه خبرنگاران باید سفیران صلح و دوستی قاسم سلیمانی باشند، به نقاط محروم استان رفته و مشکلات مردم را بیان کنند و مطالبه همراه با راهکار داشته باشند، در غیر این صورت مطالبه به انتقام گیری تبدیل می‌شود و در جریان سازی متحد شوند چرا که ما در اصل حکمرانی رسانه قرار داریم.

وی ضمن معرفی خبر به عنوان موجودی که در بطن تولد می‌میرد، گفت: گزارش باید امید را به جامعه تزریق کند و برای تاثیر گذاری رسانه باید متفاوت و به روز عمل کنیم.

محمدیان افزود: متاسفانه در جهاد رسانه‌ای عقب هستیم و قدرت رسانه‌ای را باید به یک باور مدیریتی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه وظیفه بسیج خدمتگزاری به مردم است، گفت: بسیج رسانه باید نخ تسبیح باشد و همه سلیقه‌ها و جریان‌های سیاسی را حول محور انقلاب و ولایت جمع کند و نقطه وصل آن‌ها باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با نگاهی به مشکلات خبرنگاران گفت: خبرنگاران مشکلات و درد جامعه را بیان می‌کنند، اما هیچکس صدای مظلومیت خبرنگار را نمی‌شنود، خبرنگاران سنگرسازان بی سنگرند.

  • منبع خبر : مژده خبر