مژده خبر- شب دوم فاطمیه سوم(به روایت95روز)-3دی1401: مَن أهانَ لی وَلیّا فقد أرْصَدَ لِمُحارَبتی. توهین به ولی خدا، محاربه با خداست. چرا خیلیها احساس نمی کنند تکلیف دارند در برابر توهین به رهبرانقلاب فریاد بزنند؟ علمای ما بفرمایند، تکلیف شرعی ما در برابر این اهانت ها چیست؟ این توطئه نیست مگر برای تضعیف نظام اسلامی. چون دوری مردم از امام جامعه، باعث تضعیف جامعه اسلامی است.

مراسم عزاداری دومین شب ایام فاطمیه سوم (به روایت ۹۵روز) شنبه ۳ دیماه ۱۴۰۱ در هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم در مسجدالنبی(صلی الله علیه و آله) برگزار شد.

پیغمبراکرم راست می گوید یا آقای علوی گرگانی؟!

امام حسین علیه السلام برای این حرف پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله کشته شد: أَیُّهَا النّاسُ؛ إِنَّ رَسُولَ اللّهِ(صلى الله علیه وآله) قالَ: «مَنْ رَأى سُلْطاناً جائِراً مُسْتَحِلاًّ لِحُرُمِ اللهِ، ناکِثاً لِعَهْدِ اللهِ، مُخالِفاً لِسُنَّهِ رَسُولِ اللهِ، یَعْمَلُ فِی عِبادِاللهِ بِالاِثْمِ وَ الْعُدْوانِ فَلَمْ یُغَیِّرْ عَلَیْهِ بِفِعْل، وَ لاَ قَوْل، کانَ حَقّاً عَلَى اللهِ أَنْ یُدْخِلَهُ مَدْخَلَهُ. هرکس ببیند حاکم جائری حرام خدا را حلال می کند، عهد خدا را می شکند، با معصیت و دشمنی در جامعه حکومت می کند، و آن شخص در جهت تغییر این حاکمیت برنیاید، خدا حق دارد او را همراه آن حاکم جائر در جهنم یکجا قرار دهد. امام حسین علیه السلام قیام کرد تا این حاکمیت را تغییر دهد. اسلام دین سیاسی نیست؟! آقای علوی گرگانی که نصف حرم حضرت معصومه سلام الله علیها را هم به دست گرفته است راست می گوید یا پیغمبراکرم؟ عده ای محقق و مدرس در حوزه علمیه هم بدنبال این مرجع خودخوانده به راه افتاده اند.

استقامت یعنی پای این آرمان محکم بایستی که اسلام باید عالم را بگیرد، و تمام جهان باید بر اساس میل و خواسته خدا اداره شود. این همان مردم سالاری دینی است. چون خدا فرمود مردم در امور حاکمیت جامعه دخیل باشند: وَأَمْرُهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ(شوری ۲۸). با مردم در امور حاکمیت مشورت کن. هُوَ الَّذِی أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ  وَ  بِالْمُؤْمِنِینَ(انفال ۶۲). خدا بوسیله نصرت خودش و بوسیله مومنین پیغمبرش را یاری می کند. انقدر نرم با مشکلات و انحرافات برخورد کرده ایم، طرف مشکل شخصی در زندگی دارد، با خدا درگیر می شود. روسری اش را در می آورد، می گوید مشکلات اقتصادی دارم. مشکلات اقتصادی چه ارتباطی با خدا دارد؟! حجاب دستور خداست.

اسلام این روزها چقدر مهم شده. ۱۶۵ کشور را همراه کردند برای از بین بردن اسلام با داعش، اما نتوانستند. بعد اصلاح طلبان می گویند ما می توانیم اسلام را در جامعه از بین ببریم! امیرالمومنین علیه السلام فرمود خدا دین اسلام را برای خودش درست کرد، و خودش هم محافظ آن است. شما می خواهید با خدا بجنگید؟ ۲۵۰ هزار شهید برای اسلام داده ایم، که امروز شما بگویید با اسلام مشکل داریم؟ ما ۲۵۰ هزار کشته دادیم تا پرچم اسلام را بالا ببریم؛ شما می خواهد حکومت کنید، بسم الله؛ ما همچنان آماده کشته دادنیم؛ شما هم آماده باشید. مگر اسراییل تهدید نکرد شهرهای ایران را مورد اصابت موشک قرار می دهد؟ بسم الله؛ موشک بزند، ما هم موشک می زنیم. می گویند ایران نباید موشک داشته باشد؛ باید هم بگویند. همین اسلام به ما دستور داده موشک داشته باشید: وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ(انفال ۶۰).

خدا از اطاعت ما بی نیاز است

وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ وَإِذْ قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ اذْکُرُوا نِعْمَهَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ أَنْجَاکُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ یَسُومُونَکُمْ سُوءَ الْعَذَابِ وَیُذَبِّحُونَ أَبْنَاءَکُمْ وَیَسْتَحْیُونَ نِسَاءَکُمْ وَفِی ذَلِکُمْ بَلَاءٌ مِنْ رَبِّکُمْ عَظِیمٌ(ابراهیم ۵و۶). یکی از این ایام الله که مردم باید متذکر آن شوند، زمانی است که حضرت موسی به قومش گفت نعمت خدا را به یاد آورید، وقتی شما را از دست فرعونیان نجات داد. زمانی که زنهای شما را برای کنیزی می بردند، و فرزندان شما را ذبح می کردند. امروز اینها می خواهند به ما تکریم جایگاه زن را آموزش دهند! خداوند نعمت نبوت حضرت موسی را به شما داد، و از خفت و خواری بیرون آمدید.

وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ. این نعمت در رابطه با خوردنی ها و آشامیدنی ها نیست. امام صادق علیه السلام راجع به آیه ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعیمِ(تکاثر ۸) فرمود این نعمت که خدا قیامت از شما سوال می کند، نعمت ولایت ما ائمه است. شکر نعمت ولایت را بجای آوریم، خدا نعمتش را بیشتر می کند. وَلَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ وَقَالَ مُوسَى إِنْ تَکْفُرُوا أَنْتُمْ وَمَنْ فِی الْأَرْضِ جَمِیعًا فَإِنَّ اللَّهَ لَغَنِیٌّ حَمِیدٌ(ابراهیم ۷و۸). اگر شما و تمام مردم روی زمین کفران نعمت کنید، خدا هیچ ضرر و آسیبی نمی بیند.

أَلَمْ یَأْتِکُمْ نَبَأُ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ قَوْمِ نُوحٍ وَعَادٍ وَثَمُودَ وَالَّذِینَ مِنْ بَعْدِهِمْ لَا یَعْلَمُهُمْ إِلَّا اللَّهُ جَاءَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبَیِّنَاتِ فَرَدُّوا أَیْدِیَهُمْ فِی أَفْوَاهِهِمْ وَقَالُوا إِنَّا کَفَرْنَا بِمَا أُرْسِلْتُمْ بِهِ وَإِنَّا لَفِی شَکٍّ مِمَّا تَدْعُونَنَا إِلَیْهِ مُرِیبٍ قَالَتْ رُسُلُهُمْ أَفِی اللَّهِ شَکٌّ فَاطِرِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ یَدْعُوکُمْ لِیَغْفِرَ لَکُمْ مِنْ ذُنُوبِکُمْ وَیُؤَخِّرَکُمْ إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى قَالُوا إِنْ أَنْتُمْ إِلَّا بَشَرٌ مِثْلُنَا تُرِیدُونَ أَنْ تَصُدُّونَا عَمَّا کَانَ یَعْبُدُ آبَاؤُنَا فَأْتُونَا بِسُلْطَانٍ مُبِینٍ(ابراهیم ۹و۱۰). مردم کافر به پیامبرانشان می گفتند تو هم آدمی مثل ما هستی، چرا ما باید از تو اطاعت کنیم؟ تو می خواهی ما را از دین آباء و اجدادیمان جدا کنی. مشکلشان با پیامبران حسادت و غرور و کبر بود. همان مشکلی که شیطان داشت.

اگر جامعه از امام جدا شد، آسیب پذیر خواهد بود

حضرت زهرا سلام الله علیها خطاب به مهاجر و انصار فرمود: أَلا وَ قَدْ أَری أَنْ قَدْ أَخْلَدْتُمْ إِلَی الْخَفْض. من آنچه از شما می بینیم، راحت طلبی و عافیت طلبی است. وَ أَبْعَدْتُمْ مَنْ هُوَ أَحَقُّ بِالْبَسْطِ وَ الْقَبْضِ وَ أَغْواهُمْ عَلَیْهِ. شما از کسیکه مستحق امامت و مدیریت جامعه است دور شدید. روحانی در دولت قبل، بلافاصله بعد از صحبتهای رهبرانقلاب، دقیقا خلاف بیانات رهبرانقلاب را عنوان می کرد. برخی افراد شیطان در درونشان انقدر رشد می کند، حرفشان حرف شیطان می شود. صدراسلام خلفا احادیث پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله را آتش می زدند و از بین می بردند. چون هرچه مردم از امام جامعه دورتر شوند، راحت تر فریب می خورند. امیرالمومنین علیه السلام فرمود إِنَّ فِی سُلْطَانِ اللَّهِ عِصْمَهً لِأَمْرِکُمْ. اگر بخواهید به جامعه ای آسیب بزنید، بهترین راهش این است آن جامعه را از امام جدا و دور کنید.

حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود طاعَتَنا نظاماً لِلملَّهِ و اِمامَتَنا اَماناً لِلْفُرَقَهِ. اگر جامعه ای از امام جدا شد و وحدت نداشت، جامعه آسیب پذیری خواهد بود. این است که می بینیم کم کم انتقاد از رهبرانقلاب به ادبیات رایج در جامعه تبدیل می شود. امروز اسرائیل به نشریه شارلی ابدو می گوید مسابقه جهانی برگزار کند برای کشیدن کاریکاتور رهبر ایران. چقدر دشمن جرأت پیدا کرده. چون قبلش با فضای مجازی و انواع دروغ ها و تهمت ها، توهین به رهبرانقلاب در جامعه را به امری عادی تبدیل کرده.

اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَهٍ کَرِیمَهٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ. اولین ویژگی دولت امام زمان ارواحنا فداه، عزت اسلام و مسلمین و امام عدل است. وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ. اهل نفاق ذلیل می شوند. ویژگی حکمرانی اسلامی این است. دشمن باید خلاف این عمل کند. برای اینکه بشر را نابود و گمراه کند، باید اسلام را از جامعه بشری بگیرد. برای نابودی اسلام، باید جایگاه امام عدل را در جامعه بی ارزش کند. لِلهِ العِزَّهُ وَ لِرَسولِهِ وَ لِلمُؤِمنین(منافقون ۸). اسلام عزیز است، چون می خواهد به مردم دنیا عزت بدهد. اگر بخواهند جامعه ای را نابود کنند، باید مردم جامعه را ذلیل کنند؛ مثل زمان قبل از انقلاب.

هدف از توهین به امام جامعه، تضعیف جامعه اسلامی است

بخشی از کسانیکه فاطمه اطهر سلام الله علیها را تنها گذاشتند، از توهین اهل نفاق ترسیدند. فلسفه بکارگیری امثال قنفذ و مغیره از جهتی بخاطر این بود. همین که چنین افرادی مقابل امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها بایستند، همین امر باعث پایین آوردن جایگاه اهلبیت است. مَن أهانَ لی وَلیّا فقد أرْصَدَ لِمُحارَبتی. توهین به ولی خدا، محاربه و جنگ با خداست. أنا ثائر لأولیائی فی الدنیا و الآخره. خدا در دنیا و آخرت از اهانت کنندگان به ولی اش انتقام می گیرد. توهین به رهبرانقلاب مصداق اهانت به یک ولی از اولیاء خدا نیست؟ چرا خیلی ها احساس نمی کنند تکلیف دارند در برابر توهین به رهبرانقلاب بایستند و فریاد بزنند؟ علمای ما بفرمایند، تکلیف شرعی ما در برابر این اهانت ها به مرجع و رهبر جامعه اسلامی چیست؟ شرع به ما اجازه سکوت می دهد؟

امیرالمومنین علیه السلام فرمود: فَلَمَّا قَوِیَ الْإِسْلَامُ وَ کَثُرَ الْمُسْلِمُونَ أَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَی: فَلا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَی السَّلْمِ وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَ اللهُ مَعَکُمْ(محمد ۳۵). این سستی در برابر جریان کفر از کجاست؟ این توطئه نیست مگر برای تضعیف نظام اسلامی. چون دوری مردم از امام جامعه، باعث تضعیف جامعه اسلامی است. حضرت زهرا سلام الله علیها به مهاجر و انصار فرمود: وَ أَبْعَدْتُمْ مَنْ هُوَ أَحَقُّ بِالْبَسْطِ وَ الْقَبْضِ. شما از امامتان دور شدید، لذا حق مرا نمی گیرید. به حول و قوه الهی پیوند مردم ما با ولایت روز به روز قوی تر و مستحکم تر می شود. اما خواص روز به روز دورتر می شوند. حواستان هست؟! به خود بیایید.

وَ خَلَوْتُمْ بِالدِّعَهِ وَ نَجَوْتُمْ مِنَ الضِّیقِ بِالسَّعَهِ. فرمود شما دچار تنبلی و تن پروری شدید. به بی تفاوتی روی آورده اید. فَمَحَجْتُمُ الَّذی وَعَیْتُمْ. آنچه در درون داشتید را آشکار کردید. سکوت نشانگر باور درونی افراد است؛ رسواگر اعتقادات درونی انسانهاست. وَ دَسَعْتُمُ الَّذی تَسَوَّغْتُمْ. آب گوارای ولایت که خدا به شما نوشانده بود را به سختی از دل خود بیرون آوردید. اعتقاداتتان را بیرون ریختید. فَإِنْ تَکْفُرُوا أَنْتُمْ وَ مَنْ فِی الْأَرْضِ جَمیعاً فَإِنَّ اللّهَ لَغَنی حَمیدٌ. اگر شما و همه مردم روی زمین کافر شدید، خدا از همه شما بی نیاز است. مهاجر و انصار کافرند؟! حضرت زهرا سلام الله علیها می فرماید بله. امروز حرف ما به جبهه مقابل ولایت و اسلام این است: فَإِنْ تَکْفُرُوا أَنْتُمْ وَ مَنْ فِی الْأَرْضِ جَمیعاً فَإِنَّ اللّهَ لَغَنی حَمیدٌ. می خواهید به این حق کافر شوید؟ خدا از همه شما بی نیاز است.

فاطمه اطهر سلام الله علیها حق و باطل را به ما نشان داد. ببینید چه جریاناتی می خواهند مردم را از ولایت جدا کنند. شما که توهین به اسلام را در خیابانها دیدید. آتش زدن قرآن و برداشتن چادر از سر زن مسلمان و تخریب مساجد را دیدید. از این به بعد کسانیکه با این جریان همراهند یا در برابر این جریان سکوت می کنند، بدانید اینها کافر به حق هستند. فاطمه اطهر سلام الله علیها بین جبهه حق و باطل خط کشی کرد؛ خودش را از همه مردم جدا کرد

  • منبع خبر : http://mhbin.ir/c1198