مژده خبر- محمدرضا مهدی زاده مشاور و مدیر حقوقی سازمان اورژانس کشورگفت: با توجه به اختلال مزاحمان تلفنی در روند خدمت رسانی این سازمان با متخلفان به صورت جدی برخورد قضایی خواهد شد.

۱۰ درصد از تماس‌های مخاطبان با شماره ۱۱۵ مربوط به مزاحمان تلفنی است،که اشغال خطوط اضطراری اورژانس توسط اینگونه تماس‌های غیرضروری باعث می‌شود  بیماران و مصدومانی که در شرایط مرگ و زندگی هستند از خدمات اورژانس محروم شوند.

برخورد نکردن با مزاحمان موجب شده است که گروهی از این افراد با تماس‌های مکرر، زندگی دیگر هموطنان را در معرض تهدید جدی قرار دهند.

 بر اساس ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی مبنی بر قطع خطوط تلفن و حبس مزاحمان تلفنی از ۱۵ روز تا سه ماه ، این سازمان با توجه به رسالت خود در زمینه نجات جان انسان‌ها در پی برخورد جدی و قاطع قضایی با متخلفانی است که زندگی هموطنان را بازیچه شوخی‌های نامتعارف و زننده خود قرار می‌دهند.