مژده خبر-در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

🔵 قالیباف: به دنبال افزایش قدرت خرید مردم هستیم
رئیس مجلس: با همکاری دولت تلاش داریم افزایش ماهانه نقدینگی را کنترل کنیم تا بالا نرود که همین امر باعث افزایش قدرت خرید می‌شود. ساختار بودجه را با رویکرد محرومیت‌زدایی اصلاح خواهیم کرد.

🔵 امارات میزبان جام‌جهانی باشگاه‌ها شد
براساس اعلام فیفا، رقابت‌های فوتبال جام‌جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۱ در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۲ در امارات برگزار می‌شود. امارات پیش از این در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نیز میزبان این رقابت‌ها بود.

🔵 آمریکا و اروپا نشستی درباره برجام برگزار می‌کنند
بر اساس گزارش رویترز، روز جمعه نشستی بین هیئتی از آمریکا و اروپا برای بررسی توافق هسته‌ای با ایران برگزار می‌شود.

🔵 گاف جدید بایدن: ۳۶ سال معاون رئیس‌جمهور بودم
رئیس‌جمهور آمریکا در گافی جدید گفت به مدت ۳۶ سال به عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا با قطار بین واشنگتن و محل زندگی‌اش در رفت و آمد بوده است.

🔵 بازدید سرلشکر باقری از بندر آستراخان
رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان در سفر به بندر آستراخان بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی بین ایران و روسیه تاکید کرد.

🔵 ورود ۷۰۰ هزار دُز واکسن اسپوتنیک به ایران
از ۲ میلیون دُز واکسن اسپوتنیک روسی که قرار است به کشور وارد شود لحظاتی پیش ۷۰۰ هزار دُز وارد شد.
این هفتاد و سومین محموله واکسن وارداتی به کشور است که پس از ورود آن آمار واکسن‌های وارد شده از ۱۲۰ میلیون دُز گذشت.

🔵 بازداشت شده باکو دو راننده ایرانی را آزاد کرد
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه گفت: «شهرود نوروزی» و «جعفر برزگر» دو راننده ایرانی که در ماه‌های اخیر در جمهوری آذربایجان بازداشت شده بودند، آزاد و تحویل سفارت ایران شدند.

🔵 آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز منتهی به ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۵۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۵۲۵ نفر رسید. همچنین ۱۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۴ هزار و ۷۶۳ نفر رسید.

🔵 ادعای وزیر اسرائیلی درباره قطعی بودن جنگ با ایران
آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی اسرائیل، در مصاحبه‌ای تصویری که روز پنجشنبه ۲۹ مهرماه در وب‌سایت والا نیوز منتشر شد، گفت تردیدی نیست که تقابل مستقیم با ایران در آینده‌ای نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد. لیبرمن، لیبرمن گفت درباره موضوع درگیری مستقیم بین اسرائیل و ایران پرسش «آیا» مطرح نیست، بلکه پرسش «چه زمان» مطرح است و زمان آن هم دور نیست.

🔵 هشدار روسیه درباره تاخیر بیشتر ایران در مذاکره
میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در آژانس و مذاکره کننده ارشد مسکو در مذاکرات وین درمورد زمان بازگشت تهران به گفتگوها اظهار داشت: “تاخیر بیشتر ممکن است مضر باشد.” اولیانوف اظهار داشت: “همکار خوبم انریکه مورا از اتحادیه اروپا در ۱۴ اکتبر از تهران بازدید کرد، طرف ایرانی به نوبه خود تمایل خود را برای سفر به بروکسل قبل از پایان ماه اعلام کرد.” وی افزود: “که چی؟” وی خاطرنشان کرد که مورا – مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که کمیسیون مشترک برجام ، نهاد رسمی مذاکرات وین را هماهنگ می کند – نمی تواند از جانب سایر امضاکنندگان برجام، مذاکره کند.

 

  • نویسنده : فرشته شایگانی قانع
  • منبع خبر : مژده خبر