رضا حمیدپور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اکنون بسیاری از خدمات کسب و کارها از طریق پست انجام میشود و مجرمان سایبری به بهانه اینکه مشتری دارای مرسوله است، اقدام به ارسال پیامک حاوی لینکهای مختلف کرده و کلاهبرداری می کنند.
وی اضافه کرد: ماموران شرکت ملی پست هیچگونه پیامکی مبنی بر ابلاغیه، لینک و یا واریز وجه برای مشتریان ارسال نمیکنند.
حمید پور بیان کرد: کلاهبرداران با سرشمارههای شخصی و با بهره گیری از تصاویر ماموران پست برای کاربران پیامهای جعلی ارسال میکنند.
مدیرکل پست البرز افزود: سامانه رهگیری مرسولات پستی اطلاعات کاملی را به مشتریان خود میدهد و مشتریان میتوانند مکان مرسوله شان را مشاهده و از زمان تحویل آن مطلع شوند.
وی یادآورشد: سامانه پیامکی شرکت پست با سرشماره ۵۰۰۰۴۰۱۹۳ تنها برای ارسال کد رهگیری و پیگیری مرسولات پستی به مشتریان فعال است و کانالهای رسمی شرکت پست در فضای مجازی تنها برای اطلاع رسانی در زمینه اخبار، رویدادها و خدمات این مجموعه با نام شرکت ملی پست فعالیت دارند، ارسال هرگونه پیامک در فضای مجازی و امثال آن با عنوان پست و پستچی تحت محتوایی همچون توزیع ابلاغ قضایی، دریافت وجه و امثال آن کلاهبرداری است.
مدیرکل پست البرز یادآورشد: امکان پیگیری مرسولات پستی از طریق پیام رسان بله مهیا شده و کاربران با استفاده از این امکان میتوانند اطلاعاتی نظیر مشخصات مرسوله اعم از تاریخ و ساعت قبول مرسوله از سوی پست، نام فرستنده و گیرنده، وزن و هزینه ارسال را مشاهده کنند.
Saturday, 21 December , 2024