گروه فراجا/ مژده خبر _رئيس پليس راه استان لرستان سرهنگ "محمد زارعي" درخصوص نقش سرعت وسيله نقليه و عوامل موثر بر سرعت وسيله نقليه در تصادفات جاده اي توضيح داد.

 

سرهنگ “محمدزارعی” رئیس پلیس راه استان لرستان اظهار کرد: رانندگی یکی از کارهای پر استرس است و بعضی اوقات افرادی که قانونمند و رانندگی خوبی دارند را نیز می تواند وادار به خشونت کند، اما همه ما می دانیم که این راهش نیست. بهتر است در رفتارهایمان حین رانندگی مانند هر فعالیت اجتماعی دیگر، خط قرمز را مشخص کنیم.

وی افزود: بعضی ها ممکن است فکر کنند رانندگی، حرکت از نقطه مبدأ به مقصد خلاصه می شود، اما مسئله فقط راندن اتومبیل و رسیدن به محل مورد نظر نیست فرهنگ رانندگی هم مثل مقوله ی مرتبط با جامعه مدنی با اهمیت است و قوانین خاص خودش را دارد.

سرهنگ زارعی ادامه داد: به یاد داشته باشیم ما تنها کسی نیستیم که در خیابان ها و جاده ها رانندگی می کنیم پس لازم است همان طور که در جریان ارتباطات اجتماعی مان مبادی ادب هستیم پشت فرمان هم فرهنگ رانندگی را رعایت کینم.

رئیس پلیس راه استان لرستان با تصریح به اینکه بیش از حد تند نرانیم گفت: سرعت مجاز را رعایت کنیم سرعت بالا نه تنها ممکن است برای ما گران تمام شود بلکه زندگی همه ی افرادی که به نحوی در مسیر شما قرار می گیرند را نیز به خطر می اندازد.

وی با اشاره به این نکته که همان طور که سرعت بالا خطرناک است گفت: سرعت پایین تر از حد مجاز هم مشکل آفرین خواهد بود برای مثال در آزادر اه حرکت کردن با سرعت پایین کار اشتباهی است. حداقل سرعت مجاز در اتوبان معمولا ۷۰ کیلومتر در ساعت است بنابراین سعی کنیم تا حد ممکن حداقل سرعت را رعایت کنیم.

رئیس پلیس راه استان لرستان اظهار کرد: بعضی اوقات شرایطی پیش می آید که می تواند رانندگی را مشکل کند، شرایط بد آب و هوا، تعمیرات جاده ای، تصادفات و ساعات طرح ترافیک می تواند رانندگی را سخت تر کنند یادمان باشد.

سرهنگ محمدزارعی خاطرنشان کرد: افزایش سرعت عواقب و خطراتی برای راننده و سرنشینان در بر خواهد داشت.

۱- راننده در چند نقطه به دلیل سرعت بالا جریمه خواهد شد.

۲- رانندگی با استرس، ترس و وحشت همراه خواهد بود.

۳- چنانچه راننده سالم به مقصد برسد از نظر زمان فقط ۸دقیقه تفاوت دارد.

۴- ضایعات تصادف در اثر سرعت بصورت تصاعد هندسی بالا می رود و اثراتی جز جرح، فوت و احیاناً ایجاد حریق و خسارات جبران ناپذیر نخواهد بود. در صورتی که با یک مدیریت در زمان (یعنی ۸ دقیقه زودتر از مبدأ حرکت کنیم) می توان به تمام این معضلات خاتمه داد و آرامش و ایمنی و سالم به مقصد رسیدن را برای خود و سایر سرنشینان و کسانیکه چشم انتظار رسیدن ما هستند را به ارمغان برسانیم