مژده خبر- فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب در جمع مردم سرپل ذهاب گفت :  سیاست دولت سیزدهم یک نگاه مردم محور است، دستاوردهای دولت سیزدهم در عرصه ملی و بین المللی امید را در جامعه رقم زده است.

 

به گزارش خبرنگار مژده خبر، صدراله بابلی فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب در جمع مردم سرپل ذهاب گفت :  سیاست دولت سیزدهم یک نگاه مردم محور است، دستاوردهای دولت سیزدهم در عرصه ملی و بین المللی امید را در جامعه رقم زده است.
به گزارش …. صدراله بابلی فرماندار سرپل ذهاب به عنوان سخنران ویژه نماز جمعه یاد و خاطره امام و شهدای انقلاب خصوصا شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و هفته دولت را فرصت مناسبی برای بیان خدمات نظام و دولت دانست.
وی افزود :  سیاست دولت سیزدهم یک نگاه مردم محور است و به تعبیری گفتمان خدمت ، تقوایی سیاسی و آرامش سیاسی است.
بابلی افزود : زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمد،  بیش از ۳۰۰ همت بدهی از دولت قبل بجا مانده بود،  که خداراشکر این بدهی دولت گذشته توسط دولت سیزدهم پرداخت شد.
فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب به ولایت مداری دولت سیزدهم اشاره کرد و  افزود:  افزایش عزت و سربلندی کشور در عرصه بین المللی ، مذاکرات دولت سیزدهم با کشورهای منطقه بصورت کاملا کارشناسی شده ، موافقتنامه جامع با روسیه ، توافق ایران و عربستان ، عضویت دائم کشور در سازمان شانگهای بعد از ۱۵ سال و آزادشدن پولهای بلوکه شده ایران در  کشورهای مختلف از اقدامات دولت سیزدهم است.
بابلی افزود : سیاستهای دولت سیزدهم در منطقه سیاست تنش زدایی با کشورهای همسایه است که این سیاست مقتدرانه دنبال شده است و به توفیقات مهمی هم دست یافته است و نمونه آن توافق ایران و عربستان و دیگر کشورهای عربی است.
وی به اقدامات دولت سیزدهم در سطح ملی اشاره کرد و افزود : اجرای طرح رتبه بندی معلمان بعد از یازده سال معطلی کار بزرگ و ارزشمندی بود، بیمه رایگان سه دهک پایین جامعه ، افزایش ۴۰درصدی حقوق کارگران زحمتکش از جمله اقدامات مهم دولت برای حمایت از قشر ضعیف جامعه بود.
وی افزود : در حوزه روستایی یک انقلاب در روستاهای شهرستان ایجاد شده است و امروز ۲۰ پروژه اجرا یا درحال اجرا می باشند که ۱۸میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است و طرح های هادی روستایی، آب رسانی، جاده های روستایی، کانال کشی و جاده های بین مزارع از جمله این طرح ها می باشد. و در اعتبارات عمرانی مرحله اول شهرستانی در سال‌جاری بیش از ۹۱میلیارد تومان برای حوزه های مختلف تخصیص یافته است.
وی افزود :  ۸۴ فقره تسهیلات کم بهره بهسازی مساکن روستایی پرداخت شده و ۱۷۰ فقره نیز در آینده اختصاص خواهد یافت
بابلی تصریح کرد : در حوزه مسکن ملی باوجود اراضی کشاورزی اطراف شهرستان امروز ۶۰ هکتار زمین برای این طرح بزرگ تغییر کاربری شده است.
فرماندار سرپل ذهاب افزود: در حوزه راه و جاده سازی یک کار بزرگ و جهادی انجام شده است و در سال گذشته ۶۰ کیلومتر روکش آسفالت ، تعریض پلها ، شانه سازی ، روشنایی و… شریان‌های اصلی و غیراصلی با اعتباری بالغ بر ۶۰میلیارد تومان انجام شده است
وی با اشاره به خدمات نظام در حوزه گازرسانی گفت : در بخش گازرسانی ۱۳روستای بخش مرکزی بعد از ۸سال وقفه صاحب گاز شدند، و هم اکنون  ۹۲ روستای شهرستان فاقد گاز هستند که هم اکنون ۷ پیمانکار بااعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در حال کار هستند تا بتوانند قبل از فصل سرما گازرسانی به آنها پایان یابد‌
بابلی افزود : در حوزه برق رسانی دو روستای شهرستان فاقد برق بودند دوروستا فاقد کدر وستایی و کدمزرعه بودند ولی برای آنها در کمیته برنامه ریزی شهرستان ۴میلیارد تومان برای این دو روستا تخصیص یافت که خوشبختانه برق دار شدند .
فرماندار شهرستان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم کمترین میزان قطعی برق را داشته ایم  افزود : برخی از مردم از قطعی برق و خاموشی های ایجاد شده در شهرستان اعتراض دارند، اما باید مردم استحضار داشته باشند که گرمای هوای امسال بیش از سال های قبل بود و لذا مصارف برق بسیار بالا رفته به نیروگاههای تولید برق فشار وارد شده است،  و  عدم ایجاد خاموشی ها به شبکه نیروگاهی خسارت جدی وارد خواهد کرد و لذا با رایزنی بخش عمده خاموشی ها  از ساعات گرم روز به ساعات دیگری انتقال داده شد و از اینکه مردم عزیز با صبر و شکیبایی ما را همراهی کردند سپاسگزاریم.
فرماندار شهرستان افزود :  در حوزه اقتصادی، شهرستان از قطب‌های مهم کشاوررزی استان است که به برکت وجود سامانه گرمسیری است، که با عنایت رهبر معظم انقلاب این طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده‌بود و   بیش از ۱۰ همت برای اجرای این طرح بزرگ هزینه شده است .
وی افزود: اراضی تحت پوشش طرح سامانه گرمسیری از ۲هزار هکتار به ۱۹ هزارهکتار رسیده است و   ۶ هزار هکتار باقیمانده توسط پیمانکاران سامانه در حال اجرا است.

  • منبع خبر : مژده خبر