مژده خبر- بیانیه ای از سوی بسیج اساتید دانشگاه‌ها و خانه نخبگان استان کرمانشاه به مناسبت یوم الله سیزدهم آبان ماه روز مبارزه با استکبار جهانی صادر شد.

بسم الله الرحمن الرحیم
*بیانیه بسیج اساتید دانشگاهها و خانه نخبگان استان کرمانشاه به مناسبت سیزده آبان ، روز مبارزه با استکبار جهانی*
سیزدهم آبان ماه در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی یادآور سه مناسبت و رخداد سرنوشت ساز است. نخست یادآور هجرت (تبعید) پیامبرگونه رهبر کبیر انقلاب در سال ۴۳ است. که به خواست حضرت حق به سان هجرت پیامبر عظیم الشان اسلام که مکه را ترک کرد که خود مقدمه ای برای فتح آن باشد، این هجرت نیز مقدمه ای برای بازگشت پیروزمندانه سال ۵۷ حضرت امام (ر ه) و نجات کشور شد.
۱۳ آبان مناسبت خطیر دیگری را یادآوری می کند و آن حضور حداکثری، موثر و نقش آفرین دانش آموزان در صف انقلاب در سال ۵۶ و شهادت جمعی از دانش آموزان در جلوی دانشگاه تهران است. لذا این روز بعنوان روز دانش آموز به همه ی آیندسازان این مرز و بوم تبریک عرض می کنیم.
و نهایتا ۱۳ آبان سال ۵۸ با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) صفحه ی زرین دیگری از تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد. در این روز دستان پلید استکبار جهانی از دخالت مستقیم در امور کشور قطع شد و پایگاه و جایگاه شیطان بزرگ که زیر لوای یک ساختار رسمی بعنوان سفارتخانه در کشور مشغول طراحی و اجرای توطئه بر علیه انقلاب نوپای مردم بود برچیده شد. لذا انقلاب دوم یعنی کوتاه کردن دست استکبار که به دنبال انقلاب اول که خشکاندن ریشه استبداد بود رقم خورد. این حرکت، تضمینی جهت ادامه مشی استقلالی انقلاب و مصون ماندن از خطرات و آسیب های بعدی لانه جاسوسی بود. با نامگذاری این روز بعنوان روز مبارزه با استکبار جهانی رایت حق طلبی مردم ایران بر بام تاریخ افراشته و مشعل ظلم ستیزی و عدالت خواهی آنان در ایوان جهان روز به روز پر فروغ تر خواهد شد.
نگاهی اجمالی به عملکرد رژیم ظالم آمریکا و صهیونیزم بین الملل بعنوان نماد معاصر استکبار نشان می دهد که انتخاب مسیر استقلال طلبی بدون رویکرد مبارزه با استکبار امری مشکل و غیر قابل دسترسی است. امروز وضعیت استکبار تا آنجا سخیف و ضعیف شده است که یا دست به دامان تروریست های آدم کش می شوند یا به یاری دزدان دریایی و سایبری می شتابند.
سیزده آبان از یک جهت روزی ویژه و الهام بخش است چرا که همزمان نقش جوانان کشور ( دانش آموزان و دانشجویان) و نقش آغاز گری یک حرکت مبتنی بر جوانان توسط آمام و رهبر جامعه در آن به نمایش گذاشته شده است.
در این مبارزه نقش امام و رهبر جامعه و دانش آموزان و دانشجویان بعنوان آینده سازان این کشور از هر عامل دیگری مهم تر است لذا تلاقی سه مناسبت در سیزده آبان می تواند از منظر الهام بخشی در مسیر مبارزه با استکبار جهانی و تقویت جبهه حق و استقلال طلب آموزنده و راهگشا باشد. توجه ویژه به این آموزه می تواند قوی ترین نیرو جهت در هم کوبیدن شرایط جنگ تحملی فرهنگی و تحریم ها و تهدیدهای ظالمانه باشد. توجه ویژه به آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور با نگاه راهبردی به تربیت نسلی راهگشا و پیشرو منطبق با سنجه های ذکر شده در *گام دوم* در تحقق این امر مهم بسیار حائز اهمیت است.
لذا امروز لازم است علاوه بر شعار، در عمل نیز به دنبال مرگ استکبار و محو بی عدالتی در جهان باشیم. تاکید می کنیم که تحقق حداکثری این امر در گرو توجه نحداکثری به نسل جوان کشور است.

*بسیج اساتید دانشگاههای استان کرمانشاه و خانه نخبگان بسیج استان کرمانشاه*
۱۳ آبان ماه ۱۴۰۰

  • نویسنده : جعفرجعفری
  • منبع خبر : مژده خبر