مژده خبر_ گزیده ای از خبرهای ۲۴ساعت اخیر را به طور خلاصه دربسته صبحانه خیری امروز مژده خبر را باهم می خوانیم.

۱_ سناتور آمریکایی:‌ توافق هسته‌ای با ایران به پایان رسیده است
لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه: توافق هسته‌ای با ایران به پایان رسیده است. باید پیامدهای فعالیت های هسته‌ای ایران را برای تهران توضیح دهیم.

۲_ کارمند حسین عبدالباقی قصد سرقت کامپیوتر مرکزی دوربین‌های مداربسته متروپل داشت
گفته می شود: امدادگران و داوطلبان حاضر در ساختمان فرو ریخته متروپل آبادان، یکی از کارمندان حسین عبدالباقی را در حال سرقت کامپیوتر مرکزی دوبین‌های مداربسته مجتمع دستگیر کردند.

۳_ تریاک؛ پرمصرف‌ترین ماده مخدر در ایران
فرهاد اقطار (سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی) گفت: هنوز تریاک در ایران پرمصرف‌ترین ماده مخدر است و بعد از آن هرویٔین قرار دارد.

۴_ پزشکان عمومی زیر خط فقر زندگی می‌کنند
روزنامه جوان در گزارشی از قول یک پزشک عمومی نوشته: تعرفه ۲۵ هزار تومانی برای پزشک عمومی در مقابل تورم اقتصادی، منطقی نیست. در بهترین حالت ممکن ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان از آن به پزشک تعلق گیرد؛ و اگر عدد ده میلیون تومان درآمد در ماه را خط فقر درنظر بگیریم، تمام پزشکان عمومی که در فیلد درمانی فعالیت می‌کنند، زیر خط فقر هستند. پزشکان عمومی که مشکلات مالی را تجربه می‌کنند گاهی به ناچار به عمان و ترکیه برای درآمد بیشتر مهاجرت می‌کنند.

۵_ عارف: رئیسی را دردآشنا و متعهد می‌دانم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: رئیسی را شخصیت برجسته، دردآشنا، متعهد و پرتلاش می‌دانم. وقتی رئیس‌جمهور شدند یادداشتی به او دادم و اعلام آمادگی کردم که تجربیاتم را انتقال دهم که تا به‌حال جلسه خصوصی نداشتیم و تشخیص ندادند که مشورت از ما بگیرند. روحانی هیچ وقت اصلاح‌طلب نبوده و خودش هم ادعایی نداشته است. اجماع بر روی روحانی یکی از اشتباهات اصلاحات بود.هیچ راهی غیر از صندوق رای نداریم. اعتقاد شخصی‌ام این است که یک جریان سیاسی نمی‌تواند با صندوق رای قهر کند. قهر با صندوق رای به ضرر خود جریان و مردم است.

۶_ صهیونیست‌ها به دنبال گرفتن پاسپورت دوم
«جدعون لیوی» روزنامه‌نگار صهیونیست: اسرائیلی‌ها معتقدند نمی‌توان درباره آینده اسرائیل در دراز مدت صحبت کرد، زیرا نمی‌دانند که آینده آنها چه خواهد شد و به همین دلیل همه اسرائیلی‌ها به دنبال پاسپورت دوم هستند. اسرائیلی‌ها احساس می‌کنند که پاسپورت‌های آنها نوعی مجوز موقت است که تاریخ انقضای آن نزدیک شده و دیگر نمی‌توان به آن اعتماد کرد. هیچ‌کس نمی‌تواند روند خودباختگی و فروپاشی اسرائیل از درون را متوقف کند و بیماری سرطان اسرائیل به آخرین مراحل خود رسیده و راهی برای درمان آن وجود ندارد.

۷_ بیش از تولد نوزاد، سقط جنین داریم!
پروفسور اکبری، رئیس کارگروه جمعیت مجمع تشخیص مصلحت نظام: قریب به ۵۲۰ هزار سقط جنین در کشور داریم! سال به سال رقم سقط جنین در کشور بیشتر می‌شود.هنوز مسئولین از این اعداد و ارقام سردرد نمیگیرند و اهمیت نمیدهند

۸_ گندم صادراتی در جهان تا ۸۷ درصد گران شده است
شورای بین‌المللی غلات از افزایش ۵۸ تا ۸۷ درصدی انواع گندم صادراتی در سطح جهان نسبت به سال گذشته خبر داد

۹_ آماده‌سازی بهشت زهرا (س) برای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره)
صبح دیروز جلسه هماهنگی مراسم ارتحال حضرت امام (ره) با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران سازمان بهشت حضرت زهرا (س) در سالن مانیتورینگ این سازمان برگزار شد.

۱۰_ انتشار خبر جعلی با حمله سایبری به خبرگزاری مهر
ظهر دیروز در جریان حمله سایبری به خبرگزاری مهر، برای دقایقی کوتاه خبری جعلی روی سایت قرار گرفت. هکرها در این خبر جعلی مدعی کمبود آرد و ایجاد صف‌های طولانی در نانوایی‌ها شده و با ادبیاتی غیرمعمول، طرح اصلاح اقتصادی را زیر سوال برده بودند. بلافاصله پس از انتشار خبر، رسانه سعودی اینترنشنال و چندین کانال ضدانقلاب با بازنشر آن، اقدام به عملیات روانی درباره این خبر کردند.

۱۱_ آزمایش DNA هویت جسد مالک متروپل را تایید کرد
دادستان خوزستان: هویت جسد حسین عبدالباقی متهم اصلی و مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان از طریق بررسی ژنتیک (DNA) توسط پزشکی قانونی تایید شد.

۱۲_ لغو یکجانبه بازی دوستانه میان تیمهای ملی فوتبال ایران و کانادا
این اقدام از سوی این کشور، هم پوچی شعار سیاسی نبودنِ ورزش، و هم درستی تصمیم کشورمان در مسابقه ندادن با تیمهای رژیم غاصب صهیونیستی (در طول این سالها) را ثابت کرد. اما باید برای دریافت غرامت اقدام شود تا دیگر کسی هوس نکند برای تاثیرگذاری روانی بر جامعه، دعوتش را پس بگیرد.

۱۳_ تکذیب خبر سوء‌قصد به فرمانده هوافضای سپاه
یک منبع آگاه خبر منتشر شده در مورد سوءقصد به سردار حاجی زاده در مجتمع صنعتی پارچین را از اساس کذب دانست.

 

  • نویسنده : جعفرجعفزی
  • منبع خبر : مژده خبر