فرشته شایگانی قانع/ مژده خبر-بسته ی صبحانه خبری امروز مژده خبر را باهم می خوانیم.

🔴 دستور «رئیسی» برای بررسی وضعیت سیل‌زدگان
رئیس‌جمهور به وزیر کشور ماموریت داد ضمن حضور در مناطق سیل‌زده و بررسی آخرین وضع سیل‌زدگان، به قصور و تقصیرهای احتمالی در این حادثه رسیدگی کند.

🔴 پایان ماموریت «تخت‌روانچی» در سازمان ملل
«سعید ایروانی» به عنوان جانشین «مجید تخت روانچی»، سفیر و نماینده جدید ایران در سازمان ملل متحد شد.

🔴 فرانسه حریف آمریکا در فینال شد
تیم ملی والیبال فرانسه ایتالیا را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد و حریف آمریکا در فینال لیگ ملت‌های والیبال شد.

🔴 ماکرون: توافق هسته‌ای با ایران همچنان ممکن است
رئیس‌جمهور فرانسه: توافق‌ هسته‌ای با ایران همچنان ممکن است، اما تهران باید به تعهداتش بازگردد. پس از چند ماه تعلیق مذاکرات در وین، از عدم پیشرفت در مذاکرات ابراز ناامیدی می‌کنیم. خواستار آزادی چهار تبعه فرانسوی در ایران هستیم.

🔴 توصیه‌های کرونایی رئیس‌جمهور برای ایام محرم
رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا: همه مسئولان دست‌اندکار نسبت به جدی گرفتن وضعیت جدید مصمم باشند تا بتوانیم به خوبی و با کمترین مشکل این مرحله را هم پشت سر بگذاریم.در این جلسه بر حوزه پیشگیری و استفاده از ماسک، جلوگیری از عادی شدن مسائل و رعایت فاصله اجتماعی تاکید می‌شود؛ به ویژه اینکه ما روزهای محرم و عزاداری هیئات مذهبی را در پیش داریم. مسئولان زدن دز یادآور واکسن کرونا را به مردم تاکید کنند.

🔴 بن‌سلمان خواستار ملاقات وزرای خارجه ایران و عربستان شد
فواد حسین وزیر خارجه عراق تاکید کرد که نشست آینده ایران و عربستان در بغداد و به صورت علنی برگزار می‌شود.وی افزود: تا کنون پنج دیدار در سطح امنیتی برگزار شده و اکنون ولیعهد سعودی از عراق خواست تا دیداری بین وزیر امور خارجه عربستان با همتای ایرانی‌اش برگزار کنیم. فواد حسین گفت: به زودی زمان این نشست را اعلام می‌کنیم.

🔴 اجلاس رایزنان فرهنگی ایران با حضور رئیس جمهور برگزار شد
دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی با حضور حجت الاسلام رئیسی و با شعار «دیپلماسی فرهنگی دانش‌بنیان، همگرا، صادرات فرهنگی» در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شد.تهران پس از یک دهه وقفه میزبان دهمین دوره این اجلاس شده و در آیین افتتاحیه این نشست، رایزنان فرهنگی ایران در ۶۰ کشور حضور دارند.

🔴 فرماندار اهواز استعفا داد
مسعود فلاحی شنبه شب ضمن تایید استعفای خود گفت: یک ماه پیش استعفا دادم ولی استاندار به دلیل سفر حج با استعفایم موافقت نکرد.پس از آمدن استاندار از سفر حج مجددا استعفا دادم و ایشان پذیرفت. وی علت اصلی استعفای خود را دخالت بیجای افرادی دانست که میخواهند دولت موفق نباشد.

🔴 در سیل روز گذشته استهبان یک کودک ۱ساله و یک کودک ۳ ساله مفقود شده‌اند
“مرادی پور” معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر، درباره جزئیات و آخرین روند امدادرسانی به سیل زدگان استهبان می گوید: در مجموع ٢٢ نفر مفقودی و فوتی داشتیم که ٢٠ نفر را پیدا کردیم و ٢ کودک ١ساله و ٣ ساله هنوز پیدا نشده‌اند.باید به هشدارهای آب و هوایی توجه کنیم و بدون توجه به شرایط آب و هوایی در مسافرت ها در محیط طبیعی اسکان پیدا نکنیم.محلی‌های منطقه هشدار دادند اما باز برخی بی توجهی کردند.

🔴 سویه های جدید کرونا واکسن گریز هستند
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت: سویه‌های جدید BA.4 و BA.5 واکسن گریز هستند به این معنی که حتی اگر در ۳ ماه گذشته مبتلا به کرونا شده یا واکسن زده باشیم، باز هم امکان ابتلا وجود دارد. در تماس های کوتاه هم احتمال ابتلا وجود دارد.

 

  • منبع خبر : مژده خبر