مژده خبر- بسته ی صبحانه خبری امروز مژده خبر را باهم می خوانیم.

🔴 پیام رهبر انقلاب برای درگذشت حجت‌الاسلام «دعایی»
رهبر انقلاب: درگذشت مبارز قدیمی و یار دیرین امام بزرگوار جناب حجت‌الاسلام آقای سیدمحمود دعائی رحمهالله‌علیه را به خاندان گرامی بویژه همسر و فرزندان مکرّم و نیز مجموعه‌ی بزرگ دوستداران و همکاران ایشان تسلیت عرض می‌کنم. ایشان برخوردار از صفات نیک و پسندیده‌ئی بودند: صفا و سلامت نفس، فروتنی و ساده‌زیستی، پاکدستی و قناعت، ارادت عمیق و راسخ به امام بزرگوار و انقلاب و پایداری و وفا در دوستی و رفاقت. گذشته‌ ایشان در عراق و ایران در دوران مبارزات هم فصل مُشبِع دیگری است که موجب رحمت و مغفرت الهی است ان‌شاءالله. از خداوند متعال تفضلاتش را برای آن مرحوم مسألت می‌کنم.

🔴 شریعتی به کشور بازگشت
استاندار سابق خوزستان که روز شنبه از کشور خارج و به دبی رفته بود، به کشور بازگشت.

🔴 بازداشت سرشبکه اصلی انتقال مواد مخدر به تهران
فرمانده نیروی انتظامی نطنز: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نطنز در عملیاتی ضربتی دو نفر از قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر کشور و سرشبکه اصلی انتقال مواد افیونی به استان‌ تهران را دستگیر کرد. این قاچاقچیان مقدار قابل توجهی مواد مخدر از نوع تریاک را به طرز ماهرانه‌ای جاسازی کرده بودند.

🔴 هشدار «امیرعبداللهیان» به شورای حکام آژانس
وزیر امور خارجه: اگر بانیان قطعنامه ضد ایرانی در IAEA روش تهدید را دنبال کنند، مسئول همه عواقب آن هستند. ما از توافق خوب، قوی و پایدار استقبال می‌کنیم. توافق در دسترس است اگر آمریکا و سه کشور اروپایی واقع‌بین باشند.

🔴 دست نیاز اروپا به سمت ونزوئلا
شرکت‌‌های نفتی ایتالیایی اِنی و اسپانیایی رسپول مجوز واردات نفت ونزوئلا را به منظور جبران کمبود حاصل از اجرای برنامه کاهش وابستگی اروپا به نفت روسیه، دریافت کردند. وزارت خارجه آمریکا با ارسال نامه‌ای به این دو شرکت اعلام کرده که می‌توانند از ماه آینده واردات نفت ونزوئلا را از سر بگیرند. وارداتی که از دو سال پیش و تحت فشار سنگین تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه کاراکاس متوقف شده بود.

🔴 فعلا سویه جدید کرونا نداریم اما احتمال ایجاد سویه جدید وجود دارد
سخنگوی ستاد کرونا: فعلا سویه جدید کرونا نداریم. در دنیا هم برای دو ماه آینده سویه جدید نگران‌کننده وجود ندارد.

🔴 شاید با وجود تحریم‌ها هم، صادرات نفت ایران افزایش یابد
بلومبرگ: در حالی که توافق جدید فعالیت‌های اتمی ایران را محدود می‌کند و تحریم‌های آمریکا صادرات انرژی این کشور را کاهش می‌دهد، مذاکرات بین تهران و قدرت‌های جهانی از ماه مارس متوقف شده است. تاجران نفت به طور فزاینده ای نسبت به دستیابی مذاکره کنندگان به توافق بدبین هستند. با این حال احتمالا جو بایدن بخواهد برای انتخابات میان دوره‌ای و مساله قیمت بنزین، از برخی تحریم های نفتی ایران چشم پوشی کند.

🔴 سخنگوی دولت: افزایش حداقل حقوق بازنشستگان، یکی از بیشترین افزایش های ۲۰ سال گذشته بود
علی بهادری جهرمی: حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۵۷درصد افزایش یافت؛یکی از بیشترین افزایش‌ها در ۲۰سال گذشته و نزدیک ۲۰درصد بالاتر از نرخ رسمی تورم. در راستای عدالت و با حفظ تناسب پرداخت با سایر صندوق‌ها در بودجه۱۴۰۱، افزایش حقوق سایر سطوح به صورت پلکانی و به‌نفع دریافتی‌های کمتر تنظیم شده است.

🔴 نویسندگان واشنگتن‌پست چه می‌گویند؟
تروریستی دانستن سپاه پاسداران هیچ خدمتی به منافع آمریکا نکرد و نتیجه ملموسی نداشت. بایدن از توهمات سیاست ترامپ در مقابل ایران فاصله بگیرد و شرط ایران را بپذیرد…

🔴 ساعات اداری ۲۰ استان کشور تغییر می‌کند
آرش کردی، مدیرعامل توانیر:طبق مصوبه دولت، اختیار تغییر ساعات اداری به استانداران داده شده و تاکنون، در ۱۰ استان کشور که گرمسیر هستند، اجرایی شده است. تغییر ساعات به شکلی است که ادارات قبل از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه تعطیل شوند تا در دوره اوج مصرف که از ساعات ۱۳ یا ۱۴ آغاز می‌شود، ادارات تعطیل شده باشند. این طرح سبب تناسب بخشی به وضعیت ترافیک هم خواهد شد که مصوبات اولیه آن در ۱۰ استان دیگر نیز تهیه شده و احتمالا طی فردا و پس فردا، تعداد استان‌هایی که باید تغییر ساعات بخش اداری را داشته باشند، به ۲۰ استان می‌رسد.

 

  • نویسنده : فرشته شایگانی قانع
  • منبع خبر : مژده خبر