مژده خبر- بسته‌ی خبری امروز مژده خبر شامل اخبار داغ ۴۸ساعت گذشته را باهم می خوانیم.

۱)توصیه چین به ناتو: کشور بزرگ روسیه را محاصره نکنید؛ عواقب وحشتناکی خواهد داشت
وزارت امور خارجه چین امروز طی بیانیه ای به ناتو هشدار داده است: اگر ناتو به گسترش خود ادامه دهد، به مسکو نزدیک شده و یک کشور بزرگ را محاصره خواهد کرد، که عواقب وحشتناکی خواهد داشت. ناتو نباید به سمت شرق گسترش پیدا کند

۲) گمانه‌زنی رسانه انگلیسی از توافق قریب‌الوقوع در وین
ایندیپندنت به نقل از یکی از طرف‌های عالی‌رتبه حاضر در مذاکرات وین گزارش کرد که توافق احیای برجام احتمالاً ظرف ۴۸ ساعت آینده امکان‌پذیر می‌شود.

۳) کاخ سفید: درباره سپاه اشتباه کردیم
جن‌ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی درباره خروج نام سپاه پاسداران از لیست سازمان‌های تروریستی، گفت: وضعیتی که در آن قرار داریم، به‌هیچ‌عنوان کمکی به ایمن‌تر شدن ما در هیچ زمینه‌ای نکرده است؛ در واقع، سپاه پاسداران فقط بیشتر تقویت‌شده است.

۴) علیرضا دبیر: نظام، خط‌قرمز من است
رییس فدراسیون کشتی: خط قرمز من مسائل شرعی است و نظام هم جزو این مسائل شرعی است. پرچم جمهوری اسلامی پرچم امام زمان است!

۵)وحشت آمریکا از ائتلاف نفتی سه جانبه عربستان و چین و روسیه!
دالاس مورنینگ نیوز: آمریکا باید ائتلاف جدید نفتی چین، روسیه و عربستان سعودی را نابود کند. قیمت بنزین و نقش بین‌المللی دلار در خطر است. ائتلاف سه جانبه در حال ظهور روسیه، چین و عربستان سعودی، امنیت آمریکا را تهدید می‌کند و کنار گذاشتن دلار از معاملات نفتی عربستان می تواند سلطه اقتصادی آمریکا را با چالش روبرو کند.

۶) رکورد ‎تراکنش‌های بانکی شکسته شد
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با اعلام اینکه رکورد ‎تراکنش‌های بانکی شکسته شد، از افزایش ۲۰ درصدی تراکنش‌ها نسبت به سال گذشته خبر داد. تعداد تراکنش‌های بانکی ‎شتاب (شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی) در روزهای چهارشنبه گذشته ۲۳۲ میلیون، پنجشنبه ۲۴۸ میلیون و جمعه ۱۹۶ میلیون و تعداد تراکنش‌های ‎شاپرک (شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت) در روز چهارشنبه ۱۵۸ میلیون، پنجشنبه ۱۶۸ میلیون و جمعه ١٣٩ میلیون بوده است./سیمانیوز

۷) فیش حقوقی رئیس موساد لو رفت
گروه دستان به منظور اثبات جدید بودن اطلاعات، دو نسخه از فیش حقوقی رئیس موساد را منتشر کرد و رسانه‌های عبری با اشاره به اطلاعات مندرج در این اسناد اشاره کردند که رئیس موساد سالانه ۸۷۰ هزار شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) حقوق دریافت می‌کند.طبق اعلام این گروه ناشناس، داده‌های هک شده در نتیجه یک عملیات هشت‌ساله از چند هدف در داخل خاک فلسطین اشغالی از جمله مقامات ارشد سرویس‌های امنیتی و نظامی حساس تل‌آویو به دست آمده بودند.

۸) اهداف امارات از نزدیکی به تهران و دمشق چیست؟
امارات قصد دارد نقش جدیدی در جهان عرب و غرب آسیا بازی کند.این کشور دیگر نمی‌خواهد در عرصه سیاست خارجی ذیل عربستان تعریف شود. سرمایه گذاری امارات در برخی کشورهای عربی نشان می‌دهد که ابوظبی معماری جدیدی در عرصه سیاست خارجی برای خودش تعریف کرده است.

۹) توکیو: آماده فراهم‌کردن فرصت گفت‌وگوی تهران و ریاض هستیم
«یوشیماسا هایاشی» وزیر خارجه ژاپن در آستانه سفر به ترکیه و امارات، ضمن تأکید بر ضرورت امنیت بازار انرژی برای فروشندگان و خریداران، گفت به‌عنوان دوست سنتی ایران آماده فراهم‌کردن فرصت گفت‌وگوی ایران و عربستان است.

۱۰)بیت آیت الله فاطمی‌نیا از وخامت حال عمومی ایشان خبر دادند
در پی تشدید بیماری آیت الله فاطمی‌نیا بیت ایشان از عموم مردم درخواست کردند برای بهبود حال عمومی این استاد برجسته دعا کنند.

۱۱) بازداشت فوتبالیست لژیونر‌ و همسرش
یکی از بازیکنان سابق تیم فوتبال استقلال و تیم‌مـ‌ـلی که اخیرا به باشگاهی اماراتی پیوسته است شب گذشته به همراه همسرش در محله نیاوران بـ‌ـاز‌داشت شد. همسر وی از مر‌تبـ‌ـطین شبکه‌های قـ‌ـمار در خارج از کشور است

 

 

  • نویسنده : جعفر جعفری
  • منبع خبر : مژده خبر