مژده خبر- در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 

🔵 پیام تبریک آیت‌الله رئیسی به رهبر کاتولیک‌های جهان
رئیس‌جمهور: میلاد عیسی روح‌الله، مظهر تجلی اراده و قدرت خداوند است و جایگاه معنوی مریم مقدس، نشان‌دهنده‌ عظمت مقام زن در هستی‌شناسی ادیان الهی است. گرامی‌داشت این ولادت پربرکت، فرصتی است جهت تکریم حضرت مریم (سلام‌الله علیها)، و یادآوری خصایص اخلاقی اسوه‌ نوع‌دوستی و بشارت‌دهنده‌ رستگاری مستضعفان، حضرت مسیح(ع) در ایستادگی در برابر ظلم و جور سلطه‌گران و امیدبخشی به آینده‌ای درخشان برای بشریت.

🔵 روسیه: برجام هیچ جایگزینی ندارد
سخنگوی وزارت خارجه روسیه: برجام موجودیت خود را از دست نداده و همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل از جمله آمریکا باید به آن پایبند باشند. در خصوص مطرح شدن هرگونه گزینه‌ای به جای احیای برجام، طرف روسی تأکید می‌کند که هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد.

🔵 خطیب‌زاده: ایران برای برنامه‌های دفاعی اجازه نمی‌گیرد
سخنگوی وزارت خارجه: برنامه هسته‌ای ایران تماما صلح آمیز بوده و هیچ برنامه‌ای برای مصارف نظامی انرژی هسته‌ای نداشته و ندارد که بخواهد برنامه موشکی خود را برای آن طراحی کند.انگلیسی‌ها بهتر از هرطرف دیگری می‌دانند که برنامه موشکی ایران ارتباطی به قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد. ایران برای برنامه دفاعی خود نه از کسی اجازه می‌گیرد و نه در مورد آن مذاکره می‌کند.

🔵 دیدار رئیس‌جمهور با خانواده شهید وارطان آقاخانیان
آیت‌الله رئیسی در شب میلاد حضرت مسیح و در آستانه فرارسیدن سال نو میلادی به دیدار خانواده شهید وارطان آقاخانیان، از شهدای مسیحی رفت.

🔵 تمرین حمله به تأسیسات اتمی دیمونا در رزمایش سپاه
سپاه پاسداران با شبیه‌سازی تأسیسات اتمی دیمونا، حمله به این مرکز حساس و حیاتی رژیم صهیونیستی را در رزمایش موشکی خود با موفقیت تمرین کرد.

🔵 آخرین آمار کرونا در ایران
مطابق اعلام وزارت بهداشت، یک هزار و ۹۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۲۱ نفر از آنها بستری شدند. همچنین در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۳۰۶ نفر رسید.

🔵 قائم مقام سازمان تبلیغات: برخی پول پوشاک ندارند، اما برای نصاب ماهواره هزینه می‌کنند
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ به اظهارات عده‌ای که مشکلات اقتصادی را مانع فرزندآوری دانستند گفت: با وضعیت فرهنگی فعلی حتی اگر مقدار یارانه افزایش پیدا کند باز عده‌ای به‌جای فرزندآوری به‌دنبال خرید سکه و دیگر هزینه‌ها می‌روند بنابراین برای ترویج فرزندآوری باید ذائقه‌سازی و فرهنگ‌سازی شود. حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی گفت: خانواده‌ای وجود دارد‌ که پول خرید پوشاک فرزند را ندارد، اما برای نصاب ماهواره هزینه می‌کند.

🔵 عبدالملکی: ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف خواهد شد
عبدالملکی وزیر کار درباره باز توزیع منابع حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ ادامه داد: ارز ۴۲۰۰ حداقل ۳۰ درصد انحراف دارد و منافع آن به مردم نمی‌رسد و باید اصلاح شود و بر اساس لایحه بودجه ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف خواهد شد اما عواید حاصل از آن در قالب سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها به شکل‌های مختلف توزیع می‌شود در نتیجه یارانه نقدی بخشی از مردم افزایش خواهد یافت. بخشی از این یارانه به سازمان‌های بیمه‌‌گر بابت دارو پرداخت خواهد شد مقداری هم صرف تولید می‌شود.

🔵 تزریق دوز سوم، افراد را تا ۹۰ درصد در مقابل اومیکرون مقاوم می‌کند
عین اللهی وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با بیان اینکه عادی‌انگاری مهمترین مساله‌ای است که ما را به خطر خواهد انداخت گفت: افرادی که دُز سوم واکسن را تزریق می‌کنند ۸۰ تا ۹۰ درصد در مقابل اومیکرون مقاوم خواهند بود.

🔵 اسرائیل: زمان «طرح بی» علیه ایران فرا رسیده
یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل در گفت‌وگو با روزنامه آلمان «ولت» تاکید کرد که زمان «طرح بی» علیه ایران فرا رسیده است. وی در تشریح «طرح بی» به چهار اهرم فشار علیه تهران اشاره کرد و گفت که «با این چهار اهرم برای ایران روشن می‌شود چاره‌ای جز دست کشیدن از اهداف غیرقانونی هسته‌ای خود ندارد.»

 

  • نویسنده : جعفر جعفری
  • منبع خبر : مژده خبر