محرک اصلی اغتشاشات در تور اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه با تلاش و اشراف اطلاعاتی پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان کهگیلویه وبویراحمد لیدر و یکی از محرکین اصلی اغتشاشات اخیر استان که مدت‌ها در تور اطلاعاتی این سازمان بود در یک عملیات غافلگیرانه اطلاعاتی دستگیر و تحویل مقامات قضائی شد. […]

 

محرک اصلی اغتشاشات در تور اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه

با تلاش و اشراف اطلاعاتی پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان کهگیلویه وبویراحمد لیدر و یکی از محرکین اصلی اغتشاشات اخیر استان که مدت‌ها در تور اطلاعاتی این سازمان بود در یک عملیات غافلگیرانه اطلاعاتی دستگیر و تحویل مقامات قضائی شد. برپایه این گزارش (ع – پ) عامل اصلی تخریب اموال عمومی و آتش زدن بانک‌ها و میادین شهری بود که ضمن جذب و شبکه‌سازی در میان آشوبگران، اقداماتی نظیر حمله به مراکز دولتی، امنیتی و انتظامی، تخریب اموال عمومی را پیاده‌سازی می‌کرد. این شرور مسلح، سابقه قاچاق سلاح و پخش مواد مخدر را در پرونده دارد که در اغتشاشات اخیر به عنوان گرداننده اصلی آشوب و اغتشاش و تخریب اموال عمومی بوده است.

آمریکا ۲۶ شرکت و ۵ فرد را به بهانه ارتباط با ایران تحریم کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده شبکه‌ای را که با دور زدن تحریم‌های نفتی اعمال شده علیه ایران میلیون‌ها دلار درآمد برای نیروی قدس سپاه تولید می‌کرده را در فهرست سیاه قرار داده است. اسامی ۲۶شرکت و ۵ فرد در فهرستی که روی وب‌سایت خزانه‌داری درج شده قرار گرفته است.این وزارتخانه مدعی شده شبکه مذکور تحت رهبری یک تاجر ترکیه‌ای به نام «سیتکی آیان» فعالیت می‌کرده‌اند.تمامی اشخاص حقیقی تحریم شده اتباع ترکیه هستند. همچنین از میان ۲۶شرکت مذکور ۲۳شرکت در ترکیه مستقر هستند.‌

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد‌
«آن کلر لژاندر» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد که اتحادیه اروپا قرار است با تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه‌های حقوق بشری و ارسال پهپاد به روسیه موافقت کند.

«رضا رویگری» خبر درگذشتش را تکذیب کرد
بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون: خبر درگذشت من کذب است و زنده هستم.

عملیات تخریب باقی مانده ساختمان متروپل جمعه ۱۸ آذر پایان می‌یابد
مدیر اجرای طرح‌های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند:عملیات تخریب باقی مانده ساختمان متروپل آبادان امروز جمعه پایان می یابد. این عملیات ۲ ساعت به طول خواهد انجامید و ساعت ۱۶ عملیات پایان خواهد یافت. شهروندان به ویژه کاسبان اطراف متروپل تا زمان باقی مانده به آغاز تخریب نهایی متروپل از تردد در محدوده خطر اعلام شده پرهیز کنند.

از برلین تا کابل بسیج علیه امنیت ایران
در آشوب‌های اخیر اتباع بیگانه از کشورهای سوئد، بنگلادش، آلمان و فرانسه دستگیر شده بودند و بیشترین دستگیری از اتباع خارجی از افاغنه بوده است. سفارت‌خانه‌های کشورهای اروپایی محصوصا آلمان نیز در تحریک، سازماندهی و حتی حمایت مالی فعال بوده‌اند.

اتهام‌پراکنی ۹ کشور علیه ایران
وزرای خارجه ۹ کشور آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، شیلی، ایسلند، نیوزلند، جمهوری کره و سوئد در بیانیه ای مشترک در تداوم دخالت در امور داخلی ایران، تهران را به نقض حقوق زنان متهم کردند.

واکنش ایران به دخالت های مقامات غربی در امور ایران
وزارت امور خارجه ایران: ایران در مقابله با اغتشاشات، نهایت خویشتنداری را به خرج داده و بر خلاف بسیاری از رژیم‌های غربی که حتی معترضان مسالمت‌جو‌ را نیز بدنام و با خشونت سرکوب می‌کنند، از روش‌های متناسب و استاندارد ضداغتشاش بهره گرفته است. همین امر برای روند قضایی نیز صادق است. اما امنیت عمومی، خط قرمز است. حمله مسلحانه و تخریبگری قابل تحمل نیست، حتی برای آن دسته از رژیم‌های غربی که فرصتی یافته‌اند تا ریاکارانه برای ایران خطابه بخوانند.غرب باید به جای نمایان کردن عدم صداقت خود، از میزبانی، پشتیبانی و تشویق تروریست‌ها دست بردارد.

مفصل‌ترین موافقت‌نامه تجاری ایران نهایی شد
سرپرست گروه مذاکره کننده ایران با اتحادیه اوراسیا: مذاکرات ایران و اوراسیا بر سر موافقت‌نامه تجارت آزاد نهایی شد.بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ قلم کالا تحت پوشش این موافقت‌نامه قرار می‌گیرد.از حیث پوشش کالایی، این موافقت‌نامه بزرگترین پوشش کالایی را دارد.

سفیر ایران به وزارت امور خارجه آلمان فراخوانده شد
یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که وزارت امور خارجه آلمان در پی اجرای حکم اعدام محسن شکاری، یکی از بازداشت‌شدگان اخیر در جریان ناآرامی‌ها، سفیر ایران در آلمان را فراخوانده است./ایسنا

 

  • منبع خبر : مژده خبر