مژده خبر- در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 

🔵 دستور رئیسی به وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی برای حل مشکلات معیشت روزانه مردم
رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت: اقدامات اثرگذار برای ثبات در بازار، کنترل قیمت‌ها و تامین مواد اولیه ضروری است. وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی برای حل مشکلات معیشت روزانه مردم تدبیر کنند. معاون اول اجرای کامل سامانه جامع تجارت را در زمان بندی مناسب پیگیری کند. مردم انتظار دارند با اولویت بندی مسائل مهم اقتصادی و تلاش شبانه‌روزی، تحولی در اقتصاد و معیشت آنان رخ دهد.

🔵 واکسیناسیون دانش آموزان و اولیا در دستورکار قرار گرفت
کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش: واکسیناسیون دانش آموزان و اولیا در دستورکار قرار گرفته است.واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس نیز دنبال می‌شود.

🔵 عبور تمام استان‌های کشور از قله خیز پنجم کرونا
روند بستری در تمام استان‌های کشور امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ کاهشی شد و تمام استان‌های کشور از قله خیز پنجم کرونا عبور کردند. با این وجود، هنوز آمار ابتلا و بستری در بسیاری از شهرها بالا است و لذا ادامه مراقبت‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

🔵 مقام آمریکایی: آماده برداشتن تمامی تحریم های ناسازگار با برجام هستیم
لوئیس بونو، نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین:
در صورتی که ایران اجرای تمامی تعهداتش ذیل برجام را از سر گیرد، ما این آمادگی را داریم تا تمامی تحریم های ناسازگار با برجام را برداریم. فرصت بازگشت به اجرای کامل و دوجانبه برجام برای همیشه دوام نخواهد داشت.

🔵 غریب آبادی: بازرسان آژانس خودشان را با قواعد جدیدتأسیسات هسته‌ای وفق داده‌اند
نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین: اقدامات امنیتی در تأسیسات هسته‌ای ایران، به طور منطقی و معقولی تشدید و محکم شدند. بازرسان آژانس نیز به تدریج خود را با قواعد و مقررات جدید وفق داده‌اند.

🔵 علی باقری جانشین عراقچی شد
با حکم امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه، علی باقری به عنوان معاون سیاسی وزیر خارجه انتخاب شد. همچنین محمد فتحعلی به عنوان معاون اداری و مالی و مهدی صفری به عنوان معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه منصوب شدند.

🔵 واکسیناسیون به دهه شصتی‌ها رسید
مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه ای اعلام کرد که از هم‌اکنون تمامی افراد ۴۰ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۰ و قبل) در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir زمان و محل دریافت واکسن را بلافاصله خودشان انتخاب کنند. برای این کار، نیازی به داشتن پرونده بهداشت نیست. هم‌چنین افراد ۳۰ تا ۳۹ سال (متولدین ۱۳۶۱ تا ۱۳۷۰) که ساکن استانهای آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، قم و هرمزگان هستند و در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام کنند.

🔵 دیدار رئیسی و پوتین لغو شد
“ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که در رابطه با ابتلای یکی از اطرافیانش به بیماری کووید-۱۹ مجبور است رژیم قرنطینه را رعایت کند. به این ترتیب دیدار او و رئیسی که قرار بود در تاجیکستان برگزار شود لغو شد.

🔵 آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام ۲۳ شهریور وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۳۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳ هزار و ۴۳۶ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۶۵۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۵ هزار و ۱۶۷ نفر رسید.

🔵 واکنش قالیباف به نماینده خواهان توضیح در باره توافق ایران و آژانس
نماینده قم در مجلس در تذکر شفاهی خواستار دعوت و توضیح رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص توافق صورت گرفته با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شد. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان امیرآبادی تاکید کرد که این موضوع در دستور جلسه نیست و خارج از دستور است و جای مطرح کردن آن در حین بررسی طرح نیست.

 

  • نویسنده : فرشته شایگانی قانع
  • منبع خبر : مژده خبر