مژده خبر- سمینار آموزشی «مسئولیت اجتماعی – خیر همگانی» برای مدیران ارشد ادارات استان امروز در اداره کل استاندارد استان کرمانشاه برگزار شد.

 

گزارش خبرنگار ما، امروز سه‌شنبه ۳بهمن ماه سال جاری سمینار آموزشی با عنوان «مسئولیت اجتماعی – خیر همگانی» مطابق با استاندارد ملی شماره ۲۲۹۱۰ با حضور و مشارکت فعال مدیران ارشد، معاونین و کارکنان اداره کل دادگستری، غله و خدمات بازرگانی، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، نوسازی مدارس و دانشگاه صنعتی کرمانشاه در محل این اداره کل برگزار شد.
در ابتدا سرکار خانم مهندس نسرین ذوالنوریان معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان کرمانشاه ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی به مدعوین و مهمانان، به تشریح کلیاتی از این استاندارد پرداخت و عنوان کرد این استاندارد می تواند برای انواع سازمان های خصوصی، دولتی، تعاونی و نهادهای عمومی و بخش های غیر انتفاعی اعم از کوچک و بزرگ مفید باشد. ایشان خاطر نشان کرد استاندارد حاضر بر مبنای استاندارد ISO 26000 بوده و مطابق با فرهنگ ایرانی – اسلامی می باشد که ایرانیزه شده و تبدیل به یک استاندارد ملی به شماره ۲۲۹۱۰ می باشد. ویژگی اصلی مسئولیت اجتماعی عبارت است از تمایل سازمان به در نظر گرفتن ملاحظات اجتماعی و محیط زیست در تصمیم گیری ها و پاسخگویی نسبت به اثرات تصمیم ها و اقدام های خود بر جامعه و محیط زیست، بدون شک تدوین استاندارد ملی مسئولیت اجتماعی، گامی بلند و اساسی در جهت نهادینه کردن فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش های اسلامی، کرامت انسانی و حمایت از سرمایه های انسانی می باشد.

در ادامه دکتر بهمن سعیدی پور استاد تمام دانشگاه پیام نور به تشریح موضوعات و مسائل اصلی این استاندارد پرداخت و مباحثی چون، حکمرانی سازمانی، رویه های مرتبط با نیروی کار، رویه های کاری منصفانه، مسائل مصرف کننده و جلب مشارکت و توسعه جامعه محلی را برای حاضرین در دوره ارائه نمود

  • منبع خبر : مژده خبر