مژده خبر- آیین تجلیل از خیرین سلامت و رونمایی از دستگاه لاپاراسکوپی بیمارستان قدس پاوه با حضور امام جمعه پاوه، نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و شبکه سلامت شهرستان پاوه برگزار شد.

ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه در ابتدای این آیین اظهار کرد:

از زحمات دکتر محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و دکتر یوسفی نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی و کادر بهداشت و درمان و خیرین  شهرستان  سپاسگزارم.

ماموستا قادری افزود: با نگاهی به سفر برخی از مسئولین شهر پاوه به شهر تبریز جهت معرفی شهر پاوه به عنوان شهر سالم  عرض می کنم‌ شهر پاوه از سه منظر شهر سالم می باشد، از منطر بهداشتی چزو سالمترین شهرهاست.ا ین شهر از ده شهرستان برتر ایران در حوزه سلامت جرائم و بذهکاری ها  اجتماعی است و از نطر سیاسی نیزسلامت سیاسی در منطقه سرآمد می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به حجم مراجعین، شبکه بهداشت و درمان این منطقه نیاز به توجهات بیشتر دانشگاه دارد.

امام جمعه شهرستان پاوه بیان نمود: از خیرین سلامت سپاسگزارم و این خیرین آبروی شهرستان هستند. علم و دانش باید در خدمت مردم باشد.
وزارت بهداشت و دانشگاه زحمات بسیاری در حوزه سلامت متحمل می شوند

وی در پایان سخنان خود گفت:در آموزه های دینی آمده است که همه علم ها خوبند اما دو علم نسبت به بقیه برتری دارند.  که علم دو نوع است علمی که ماموستاهای آیینی و رهبر ها مشغول ترویج آن هستند (علم دینی ) و علم بهداشتی و درمانی که مجموعه شبکه بهداشت و درمان مجری آن است و لازم است جهت رفاه حال مراجعین به بهترین نحو مدیریت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان نمود: خداوند را شاکرم که امروز این توفیق را به اعضای هیات رئیسه دانشگاه عنایت نمود که در جمع مردم با فرهنگ شهرستان پاوه باشیم ،مردم اصیل و سلامت محور و نجیب که مانند یک نگین در مناطق کرد نشین جمهوری  اسلامی ایران می درخشند.

محمدی ادامه داد: شما خیرین محترم شهرستان پاوه هم عصاره این فرهنگ ،قدمت و نجابت مردم این منطقه هستید که در استان کرمانشاه خیرین حوزه سلامت شهرستان پاوه رتبه اول را دارند.

وی گفت: دستگاه‌های بسیار ارزشمندی از جمله دستگاه لاپاراسکوپی و دیالیز در این شهرستان به کمک خیرین سلامت شهرستان خریداری شده که کمک شایانی در درمان بیماران شهرستان می نماید و به همین خاطر شهرستان پاوه تنها شهرستان در استان کرمانشاه است که توانسته مجوز  IPD را از وزارت بهداشت دریافت کندو با توجه به مرزی بودن شهرستان کمک بسیاری در ارتقا توریسم درمانی خواهد داشت.

قباد محمدی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جز برخوردارترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور است. هم از نظر امکانات علمی و تجهیزات درمانی در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم و در راستای ارائه خدمات مطلوب بهداشتی درمانی نهایت تلاش و امکانات را بکار خواهیم بست.

مسئول عالی وزارت بهداشت و درمان در استان گفت:مردم اصیل شهرستان پاوه پشتوانه بزرگی مثل امام جمعه شهرستان پاوه ماموستا ملاقادر قادری دارند و از راهنمایی های ایشان در زندگی بهره مند شده اند و واقعا ما در استان کرمانشاه نیز به ایشان افتخار می کنیم و از همراهی و همدلی ایشان در حوزه سلامت بسیار سپاسگزاریم.

سپس در آیین تجلیل از خیرین سلامت و رونمایی از دستگاه لاپاراسکوپی بیمارستان قدس پاوه دکتر یوسفی نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت:تلاش ها و زحمات کادر بهداشت و درمان شهرستان و این منطقه مرزی در راستای ارائه خدمات مطلوب و در خور مردم شهرستان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: این نشست به پاس زحمات خیران سلامت برگزار شده ،انسان های ارزشمند و بزرگی که دغدغه خدمت به هم نوع را دارند و در جهت پیشرفت سلامت در شهرستان همواره پیش قدم بوده و هستند.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:حملات رژیم صهیونسیتی به لبنان و غزه و ددمنشی های این رژیم جنایتکار و سکوت سران کشورهای اسلامی را در برابر این قتل عام ها محکوم می کنیم اما ایمان داریم وعده خداوند نزدیک است و نصر و پیروزی از آن مسلمانان خواهد بود و خون شهدای والامقامی که ریخته شده قطعا فتح و پیروزی را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان نمود: فرهنگ مردم منطقه و به ویژه شهرستان پاوه به گونه ای است که می توان از آن به عنوان یک دانشگاه نامبرد و آداب و سنت و خلق و خو و  ایثار و از خودگذشتگی در این دیار مثال زدنی است و مردم پاوه همواره در کار خیر و اقدامات خداپسندانه پیش قدم هستند.

یوسفی در پایان سخنان خود گفت: تمام تلاش خود را برای ارتقا بهداشت و سلامت شهرستان و منطقه اورامانات  به کار خواهم بست و در راستای تامین و تخصیص تجهیزات پیشرفته پزشکی و سایر امکانات مورد نیاز به جد پیگیری خواهم نمود.

  پاوه اولین شهرستان  در استان کرمانشاه است که دارای مجوز IPD است

 دکتر ستار سهرابی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه:در این آیین گفت:

شهرستان پاوه یکی از معدود شهرستان هایی است که دارای تجهیزات پیشرفته درمانی می باشد .

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه اظهار کرد:تمام این اقدامات به خاطر تلاش های بی وقفه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است و امیدوارم بتوانیم خدماتی شایسته به مردم شهرستان ارائه دهیم .

سهرابی افزود:از همراهی و همدلی امام جمعه شهرستان پاوه در ارتقاء حوزه بهداشت و سلامت نیز بسیار سپاسگزارم و ایشان مایه افتخار شهرستان هستند و همیشه راهنمایی های ایشان در همه بخش ها و حوزه ها کمک کننده بوده است .

وی بیان نمود: همچنین از زحمات دکتر یوسفی نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی که در زمان کمی که به عنوان نماینده کار خود را آغاز کرده اند با توجه به اشرافی که به مسائل مختلف شهرستان دارند و پیگیری هایی که در وزارت بهداشت داشته اند قرار است با همت ایشان دستگاه های خوبی به بیمارستان تحویل گردد.

وی افزود: یکی از این دستگاه‌ها دستگاه فیکو جراحی چشم است که امیدواریم در آینده نزدیک به بیمارستان شهرستان تحویل گردد.

این مسئول گفت: خیرین نیک اندیش شهرستان ، کمک های بسیار خوبی به بیمارستان داشته اند و با خریداری دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز از سوی این خیرین گرانقدر بیمارستان ما به سمت بیمارستان تخصصی پیش می رود.

دکتر سهرابی در پایان سخنان خود گفت: اولین شهرستان در سطح استان کرمانشاه هستیم که دارای دستگاه لاپاراسکوپ است و اولین شهرستان  هستیم که دارای مجوز IPD می باشد.

  • منبع خبر : مژده خبر