مژده خبر-با حضور شاعران مطرح استان کرمانشاه مراسم بزرگداشت شاعر مجموعه "کژالان من" و شاعر آئینی مرحوم دکتر حجت نظری در شهرستان اسلام آبا غرب برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار مژده خبر،اسلام‌آبادغرب عصر دیروز(سه شنبه ۲۱ دی ماه )  با حضور فرماندار، امام جمعه ، جمعی از مسئولان، اصحاب فرهنگ و هنر و مردم روستای امیر آباد و شاعران مطرح استان در محلدمجتمع فرهنگی هنری غدیر برگزار شد.
خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان اسلام‌آبادغرب با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد مرحوم حجت نظری گفت : ابعاد شخصیت مرحوم حجت نظری را می توام در برگ برگ کتاب کژالان من مشاهده کرد.
وی افزود : مرحوم دکتر نظری شاعری آئینی، اخلاقی، انسان مدار با باورهای اعتقادی قوی است و اشعار ایشان موید این موضوع است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی شهرستان اسلام‌آبادغرب افزود: بزرگداشت مفاخر و شخصیت های فرهنگی و ادبی شهرستان اسلام‌آبادغرب در حقیقت پاسداشت فرهنگ و تمدن آن منطقه است و مرحوم نظری بخشی از هویت فرهنگی و تمدنی دیار زاگرس است.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه شهرستان اسلام به اهمیت بزرگداشت مفاخر و چهره های فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود : بزرگداشت مفاخر و چهره های ادبی کاری ارزشمند است و باید این اتفاق تداوم پیدا کند و خصوصا برای کسانی که در قید حیات هستند این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه به کتاب کژالان من اثر ارزشمند مرحوم حجت نظری اشاره کرد و گفت : نگاهی مختصر به صفحات این کتاب ما را متوجه عمق معرفت و معنویت این شاعر فقید می کند و توجه خاص شاعر به اهل بیت در جز جزء این کتاب قابل فهم و درک است.

حجت الاسلام زمانی موسوی در ادامه افزود : در کتاب کژالان من اشعاری موجود است که می تواند برای هنرمندان به ویژه خوشنویسان مورد استفاده قرار گیرد و در خلق آثار هنری مورد استفاده قرار داد.
امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب افزود: هنر باید در خدمت ارزش‌های انقلاب و اسلام باشد و در تمامی حوزه های انری ما باید شاهد این نمود باشیم و بحمدالله در شهرستان اسلام آبادغرب می توان این موضوع را مشاهده کرد.
در ادامه مراسم جهانبخش حیدری فرماندار شهرستان اسلام‌آبادغرب با گرامیداشت یاد شاعر فقید دکتر حجت نظری گفت : توجه به مفاخر ادبی و فرهنگی کاری پسندیده است و مفاخر  فرهنگی پیشران رشد و تعالی جامعه هستند.
وی افزود: چهره های فرهنگی هنری می توانند در اصلاح امور اجتماعی نقش اساسی داشته باشند و در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد امید آفرینی و تزریق نشاط به جامعه نقش داشته باشند.
در این مراسم شاعران مطرح استان کرمانشاه دکتر علی سهامی، کرم رضا کرمی، سعید عبادتیان، مهوش سلیمان پور ، روح اله شرفی و علی حیاتی به شعر خوانی پرداختند و در خصوص ابعاد شخصیتی و ادبی مرحوم حجت نظری به ایراد سخن پرداختند.
همچنین در این مراسم استاد فرزاد حسینی خوانده مطرح کشوری شهرستان اسلام‌آبادغرب با اجرای قطعاتی یاد این شاعر فقید را گرامی داشت.

  • منبع خبر : مژده خبر