مژده خبر- استاندار کرمانشاه از شرکت کابل باختر بازدید کرد و در جریان جزییات طرح توسعه این شرکت قرار گرفت.

 

 

استاندار کرمانشاه گفت: یکی از سیاست های مدیریت ارشد استان بهره گیری از ظرفیت های تولیدی استان و حمایت ویژه از این مجموعه ها در راستای تامین نیاز طرح های مهم و کلانی مانند نهضت ملی مسکن است.

به گزارش مژده خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ دکتر محمدطیب صحرایی در حاشیه بازدید از طرح توسعه شرکت کابل باختر که با حضور سرپرست معاونت اقتصادی استانداری، مدیرکل سازمان صمت و رئیس و دبیر خانه صنعت استان انجام گرفت؛ عنوان کرد: کابل باختر یکی از واحدهای صنعتی پیشرو و خوشنام  در غرب کشور است که در زمینه تامین نیاز داخلی و همچنین صادرات به کشورهای همسایه بسیار موفق ظاهر شده است.

وی به نقش ویژه این شرکت در تامین کابل مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست های مدیریت ارشد استان بهره گیری از ظرفیت های تولیدی استان و حمایت ویژه از این مجموعه ها در راستای تامین نیاز طرح های مهم و کلانی مانند نهضت ملی مسکن است.

دکتر صحرایی ادامه داد: در همین راستا تلاش کرده ایم با تعریف بسته های تشویقی بستری را فراهم کنیم تا نیازهای پروژه های حوزه مسکن از طریق واحدهای تولیدی استان تامین شود و اینکار علاوه بر کمک به ایجاد یک اشتغال پایدار به کاهش هزینه ها در حوزه مسکن هم کمک می کند.

وی ادامه داد: امیدواریم با همراهی و هم افزایی مجموعه های مختلف داخل استان شاهد یک تحول و رونق مناسب در حوزه تولید و اشتغال استان باشیم.

مقام عالی استان در ادامه از طرح توسعه کابل باختر حمایت کرد و گفت: طرح توسعه این مجموعه برای ۱۳۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می کند و این یک کار ارزشمند در راستای افزایش تولید محسوب می شود و تلاش می کنیم مشکلات این طرح را برطرف کنیم تا هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تلاش های صورت گرفته برای تامین برق مورد نیاز صنایع در تابستان پرداخت و گفت: در نشست اخیر استانداران با وزیر کشور،  موضوع معافیت ۵ استان دارای بیشترین نرخ بیکاری از قطع برق در تابستان از طرف کرمانشاه مطرح شد و به زودی این درخواست با امضاء استانداران این ۵ استان به رئیس جمهور ارسال می شود.

دکتر صحرایی تاکید کرد: تداوم فعالیت عادی صنایع در فصل تابستان به حفظ ظرفیت تولید و اشتغال استان های کمتر برخوردار و برنامه ریزی برای ارتقای آن بسیار کمک می کند.

شرکت کابل باختر تولید کننده انواع سیم ها و کابل های مسی و آلومینیومی برای خطوط معمولی و فشار قوی است.

این مجموعه از شرکت های قدیمی  است که هم اکنون با ۲۵۰ نیرو و در قالب ۳ شیفت کاری مشغول کار است.

در این بازدید مشکلات طرح توسعه این مجموعه و دریافت مطالبات آن از دستگاه ها و همچنین موضوع تامین برق و گاز این واحد مورد بررسی قرار گرفت.