مژده خبر- فرمانده انتظامی استان در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه از نقش موثر رسانه ها در تولید امنیت گفت و مژده کاهش ۱۶درصدی سرقت های مهم داد.

 

 

به گزارش خبرنگار مژده خبر، پیش از ظهر امروز شنبه ۲۱مردادماه سال جاری به مناسبت گرامی داشت هفته خبرنگار نشست صمیمی سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اهالی رسانه برگزار شد.

 سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان در حالی اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در کرمانشاه را برگزار کرد که در آن ضمن قدردانی از تلاش های شرافتمندانه خبرنگاران، به نقش مهم آن ها در تولید امنیت پایدار در جامعه اشاره شد. برخورد قاطعانه با مجرمان و تنگ تر شدن حلقه محاصره آن ها از دیگر مباحثی بود که رئیس پلیس استان قول آن را به اهالی رسانه داد.

، سردار “مهدی حاجیان” در نشست خبری که به مناسبت هفته خبرنگار در سالن اجتماعات دفتر فرماندهی برگزار شد، با قدردانی از تلاش های بی وقفه و شرافتمندانه خبرنگاران، اظهار کرد: آن ها بهترین همراه و یاور برای پلیس و انتقال دهنده اقدامات امنیت آفرین ماموران انتظامی به اقشار مختلف مردم هستند.

فرمانده فرهیخته فراجا در استان صداقت، امانتداری، راستگویی و حرفه ای بودن را از ویژگی های ممتاز اهالی رسانه برشمرد و گفت: وجود این خصلت ها در خبرنگاران کرمانشاهی باعث شده مردم به آن ها اعتماد کامل داشته باشند و دردها و مشکلاتشان را با آن ها در میان بگذارند.

سردار مهدی حاجیان با بیان اینکه خبرنگاران به درستی گوش های شنوا و چشم های بصیر و بینای جامعه هستند، به برخی معضلات اجتماعی کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: انتظاری که از اهالی رسانه می رود ورود به آسیب های اجتماعی به منظور چاره اندیشی دستگاه های مسئول برای رفع آن هاست چرا که هر کدام از این آسیب ها قابلیت تبدیل شدن به جرم را دارند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در تولید امنیت پایدار در جامعه، گفت: انتشار خبرهای امیدبخش، پرهیز از جنجال های رسانه ای و آگاهی بخشی به مردم در حوزه های مختلف می تواند امید و انگیزه را در جامعه زنده نگه دارد.

وی پلیس را مجری قانون دانست و گفت: ما وظیفه خود می دانیم در هر شرایطی از خبرنگاران صدیق و تلاشگر که به دنبال امیدآفرینی در جامعه و نشر خبرهای امیدبخش هستند حمایت کند و اجازه نخواهیم داد حرفه مقدس شما تحت تاثیر بداخلاقی عده ای معدود قرار گیرد.

سردار حاجیان یادآوری کرد: امروز مطالبه گری وجه اشتراک پلیس و خبرنگاران آزاد اندیش است و امید می رود دستگاه های اجرایی با عمل به وظایف خود زمینه توسعه و آبادانی بیشتر کرمانشاه را فراهم کنند.

عالی‌ترین مقام انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از اهتمام پلیس برای برخورد قاطعانه با مجرمان ، قاچاقچیان، خرده فروشان، معتادان متجاهر، اراذل و اوباش و … سخن گفت و افزود: در جمع اهالی رسانه قول می دهم برخورد با این افراد در استان شدت گرفته و در واقع حلقه محاصره این افراد تنگ تر از گذشته خواهد شد.

وی ادامه داد: این افراد بدانند اگر دست از خطای خود برندارند دیر یا زود در چنگال قانون گرفتار و برابر قانون مجازات های سخت و پشمیان کننده ای در انتظارشان خواهد بود.

سردار حاجیان برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر را از اولویت های پلیس برشمرد و تصریح کرد: هیچ گونه گذشت و چشم پوشی نسبت به این افراد انجام نخواهد شد و روند دستگیری آن ها همچنان با جدیت دنبال می شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: با همراهی و همکاری دستگاه قضائی مدتی است که تخریب مکان هایی که به محلی مشخص برای خرید و فروش و مصرف مواد مخدر تبدیل شده اند در دستور کار قرار گرفته و حتما ادامه پیدا می کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۶۳ درصد سرقت های رخ داده استان در ۴ ماهه اول سال سرقت های خرد بوده است، گفت: یکی از دلایل این آسیب اجتماعی وجود معتادان متجاهر است که متاسفانه به خاطر فراهم نبودن زیرساخت و محل نگهداری این افراد امکان جمع آوری آن ها فعلا وجود ندارد.

سردار حاجیان با اشاره به وجود ۳۵۰۰ معتاد متجاهر شناسایی شده در استان که عمده آن ها در شهر کرمانشاه حضور دارند، گفت: متاسفانه در شرایط کنونی ظرفیت محل نگهداری این افراد به حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر می رسد در حالی که اگر این ظرفیت توسط دستگاه های مسئول فراهم شود پلیس قادر است ظرف مدت ۴۸ ساعت همه این افراد را جمع آوری کند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین با تلاش های ماموران انتظامی برای مقابله با سرقت، در ۴ ماه اول سال جاری شاهد کاهش ۱۶ درصدی سرقت های مهم مانند منزل، مغازه، خودرو و … در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

وی همچنین برخورد با عاملان تیراندازی را از دیگر برنامه های اولویت دار پلیس عنوان کرد و گفت: با تلاش همکاران ۹۰ درصد این افراد شناسایی و دستگیر می شوند.

در پایان این نشست صمیمی، از خبرنگاران حوزه انتظامی استان تجلیل شد.

  • نویسنده : جعفر جعفری
  • منبع خبر : مژده خبر