مژده خبر- گزیده مهم‌ترین خبرهای گوناگون امروز پنجشنبه ۱۱شهریور۱۴۰۰راباهم مرور می‌کنیم.

🔵 شهرداران تهران،قم و ساری منصوب شدند
دکتر احمد وحیدی، وزیر کشور در احکام جداگانه ای علیرضا زاکانی، جواد طالبی خارکشی و سید مرتضی سقائیان نژاد را به ترتیب به سمت شهردار تهران، ساری و قم منصوب کرد.

🔵 وزیر نفت وارد عسلویه شد
جواد اوجی، وزیر نفت برای بازدید از طرح‌های پارس جنوبی با استقبال عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر دقایقی پیش وارد عسلویه شد، این نخستین سفر جواد اوجی به منطقه عملیاتی است. حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی او را در این سفر همراهی می‌کنند. اوجی در نخستین روز کاری مهمترین دغدغه خود را تامین سوخت زمستانی دانست.

🔵 ۵.۵ میلیون بیکار در کشور داریم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: مسئله بیکاری موضوع مهمی است چراکه ۵.۵ میلیون بیکار در کشور داریم که دچار چالش هستند که باید در جهت رفع آن گام برداریم. مدیریت کلان کشور باید تورم و گرانی را مهار کنیم، طبق برنامه‌ریزی‌های توسعه اشتغال و با وعده رئیس‌جمهوری تلاش می‌شود سالانه یک‌میلیون شغل جدید ایجاد شود. ۳ و نیم میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی، ۲ میلیون نفر هم در صندوق بازنشستگان داریم و علاوه بر این صندوق بیمه روستایی را نیز با پوشش روستاییان داریم.

🔵 سومین محموله کووکس وارد کشور شد
سخنگوی سازمان غذا و دارو از واردات سومین محموله واکسن کرونا خریداری شده ایران از محل ساز و کار کووکس خبر داد.

🔵 سخنگوی طالبان: وزیر زن نداریم
معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر: فرودگاه کابل تا دو روز دیگر بازگشایی می‌شود. از حضور زنان در دانشگاه‌ها هم ممانعت به عمل نمی‌آید. زنان اجازه کار خواهند داشت و باید حجاب را رعایت کنند. هر فردی که بخواهد با مدارک و پاسپورت و ویزا می‌تواند از این کشور خارج شود./ایسنا

🔵 ایران در رده سیزدهم جدول مدال‌های پارالمپیک
کاروان ایران به لطف سه مدالی که در روز نهم بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بدست آورد، جایگاهش را در جدول مدالی تثبیت کرد‌.

🔵 بازدید دادستان تهران از زندان اوین
علی القاصی‌مهر، صبح امروز به همراه جمعی از مسئولان دادسرا و داستان‌های مناطق مختلف استان تهران، از ندامتگاه اوین بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل قضایی زندانیان و مددجویان حاضر در این زندان قرار گرفت.

🔵 سقوط مینی‌بوس در کردستان ۱۶ کشته برجای گذاشت
سخنگوی اورژانس: بر اثر واژگونی مینی‌بوس به دره در پلنگان شهرستان کامیاران، متاسفانه ۱۶ تن از سرنشینان فوت کردند. حال دو تن از مجروحان نیز وخیم گزارش شده است.

🔵 استعفای «دهقان» از شورای نگهبان
سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با تسنیم از استعفای «محمد دهقان» از عضویت در این شورا خبر داد و گفت که وی به دلیل انتساب در سمت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور نمی‌‌توانست دوشغله باشد و به گفته او، این دو با یکدیگر قابل جمع نیست

🔵 سفیر رژیم صهیونیستی در لندن: ایران مهمترین مسئله امنیتی ماست
سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس، ایران را مهمترین مسئله امنیت ملی این رژیم توصیف کرد و مدعی شد که این رژیم و انگلیس همواره دیدگاه مشترکی درقبال ایران دارند.

🔵 آمادگی اتریش برای اهدای یک میلیون دوز واکسن طی دو هفته آتی به ایران
در تماس تلفنی امروز «شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش با حسین امیرعبداللهیان، طرف اتریشی با تبریک آغاز به کار وزیر امور خارجه کشورمان، آمادگی اتریش برای ارتقاء همکاری‌ها و همچنین اهدای یک میلیون دوز واکسن طی دو هفته آتی را اعلام و از کمک جمهوری اسلامی ایران در زمینه انتقال اتباع اتریشی از افغانستان تشکر و قدردانی کرد و بر ضرورت تبادل نظر در مورد برجام و ازسرگیری گفت‌وگوهای وین تاکید کرد.

🔵 دیپلمات آمریکایی: حضور نظامی ما در عراق و سوریه ادامه می‌یابد
«جوئی هود» دستیار وزیر خارجه آمریکا: رئیس‌جمهور به روشنی بیان کرد حضور نظامی ما در عراق و سوریه ادامه خواهد داشت. در عراق مأموریت ما به غیررزمی تغییر یافته است. خروج از عراق و سوریه در آینده نزدیک در کار نخواهد بود. ما دولت‌ها را به وارد کردن نفت از ایران تشویق نمی‌کنیم زیرا این کشور تحریم شده اما برای کمک به مردم لبنان نه فقط در زمینه نفت بلکه در زمینه کمک‌های انسانی به دنبال هرگونه وسیله‌ای (کمک‌کننده) هستیم.

🔴جان باختن ۵۹۵ نفر و شناسایی ۳۰هزار و ۲۷۹ بیمار جدید کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، کل فوتی ها ۱۰۸هزار و ۹۸۸ نفر ، کل بیماران ۵میلیون و ۵۵هزار و ۵۱۲نفر

🔸 ورود محموله واکسن کرونا به کشور. تعداد واکسن‌های وارداتی کرونا به ۳۰ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۲۱۰ دُز رسید.

🔸مقامات وزارت بهداشت ژاپن:مشخص شده که ذرات خارجی یافت شده در شیشه‌های واکسن مدرنا از جنس فولاد ضد زنگ بوده‌اند.

🔸 پایان غیبت چندساله رئیس‎جمهور در جلسات مجمع تشخیص! روحانی در دوره دوم ریاست ‎جمهوری خود در جلسات مجمع شرکت نمی کرد

🔸محمد دهقان معاون حقوقی رئیسی شد

🔸انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور شد

🔸 آغاز به کار رسمی زاکانی به عنوان شهردار تهران

🔸مرزبان هنگ‌مرزی بانه در درگیری با اشرار به درجه رفیع شهادت نایل شد

🔸سقوط مینی‌بوس در کردستان ۱۴ کشته برجای گذاشت

🔸طرح خرید لوازم خانگی با کارت اعتباری تا سقف ۳۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۶ ماهه، ۹ ماهه و یکساله با سود ۴ درصد است

🔸افزایش قیمت خوراکی‌ها ۲۵۵ درصد را ثبت کرد!

🔸 آغاز ثبت نام جاماندگان یارانه نقدی تکذیب شد

🔸سکه امامی ۱۲میلیون و ۵۰هزار تومان، بـهار ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان‌، گرم طلای ۱۸عیار ۱میلیون و ۱۵۹هزار تومان،‌مثقال طلا ۵ میلیون و ۲۳هزار تومان. دلار ۲۷هزار و ۲۳۰تومان

🔸الاخبار: کشتی ایرانی حامل سوخت به لبنان وارد آب‌های سوریه شد

🔸خبرگزاری تاس؛ بیش از ۳۰۰ نفر از اعضای طالبان در درگیری‌ با جبهه مقاومت در ولایت پنجشیر کشته و ده‌ها نفر نیز به‌شدت مجروح یا اسیر شدند.

🔸 رئیس شورای اروپا: تحولات افغانستان نشان داد باید از آمریکا استقلال عمل داشته باشیم

🔸اولین هواپیمای قطری در فرودگاه کابل پس از کنترل طالبان، فرود آمد

🔸تجمع شهروندان پناهجوی افغانستانی مقابل سفارت آلمان در تهران و تلاش برلی پناهنده شدن به این کشور

🔸خدمه پرواز هواپیمایی ترکیه دسته‌جمعی درخواست پناهندگی به کانادا دادند

🔸ربودن ۱۰۰ دانش‌آموز و ده‌ها معلم در نیجریه توسط افراد مسلح

⚽️ ایران – سوریه؛ آغاز عملیات صعود به جام‌جهانی امروز ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی

⚽️ رونالدو با ۱۱۱ گل رکورد علی دایی را شکست و در پست اینستاگرامی از از علی دایی تشکر کرد علی دایی کارش فراتر از حد استاندارد بوده و من بعضی اوقات فکر میکردم که هیچوقت به رکوردش نمیرسم .حالا این رکورد بی‌نظیر مال من است، من بی‌نهایت خوشحالم و این یک افتخار دیگر برای موزه‌‌ام شد.

 

  • منبع خبر : مژده خبر