مژده خبر-مدیرروابط عمومی سازمان آتش نشانی کرمانشاه گفت:فرهنگ سازی مؤثرترین راه پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری است.

به گزارش مزده خبر،مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه گفت: چهارشنبه سوری با آتش افروزی های مخرب و انفجار ترقه های خطرناک به یک رویداد پر مخاطره و دلهره آور تبدیل شده است.

احسان سهیلی ادامه داد: «شوک های روانی خطرناک در کودکان که به ناگاه در معرض انفجار مواد محترقه و صدای مهیب آن قرار می گیرند» ، «بروز سکته قلبی در افراد مسن»، «سقط جنین در زنان باردار»، «نابینائی» و «ناشنوائی» از دیگر عوارض غیرقابل جبران حوادث مربوط به چهارشنبه سوری است.

سهیلی حوادثی مانند آتش سوزی، قطع عضو و تخریب اماکن در آستانه سال نو و چهارشنبه سوری ، عدم فرهنگ سازی موثر محیطی دانست و اظهار داشت : در واقع این گونه حوادث تلخ به سبب غفلت و عدم آگاهی نوجوانان و کودکانی رقم می خورد که برای لحظه ای شادی کاذب، جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : اطلاع‌رسانی در این زمینه، پیامدهای منفی رفتارهای پرخطر نظیر پرتاب مواد محترقه و نارنجک‌های دستی می‌تواند نقشی تعیین‌کننده و اثربخش در کاهش حوادث ناشی از این روز برای مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در میان نسل جوان و دانش‌آموزان مهم‌ترین نقش را برای پیشگیری از بروز حوادث خطرناک دارد، گفت: مدارس می‌توانند با استفاده از فضای مجازی، دانش‌آموزان را نسبت به خطرات ناشی از بکارگیری مواد محترقه خطرناک آگاه کنند.

سهیلی در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان اتش نشانی کرمانشاه در راستای کاهش خطرات چهارشنبه سوری افزود: برای جلوگیری و کاهش آسیب‌های چهارشنبه‌سوری اقداماتی از جمله اطلاع رسانی و ارسال پیام های ایمنی از طریق فضای مجازی و همچنین نصب بنر و بیلبورد با موضوع چهارشنبه سوری بصورت فراگیر در سطح شهر انجام شده است.

احسان سهیلی در پایان اعلام کرد: به منظور امداد‌رسانی به آسیب دیدگان احتمالی حوادث چهارشنبه آخر سال کلیه ایستگاه ها در حالت آماده باش کامل می باشند و علاوه بر آن نیز ۱۲ دستگاه خودرو آتش نشانی با تجهیزات کامل در نقاط شناسایی شده و کانون های خطر در سطح شهر مستقر و یا گشت زنی خواهند داشت.

  • منبع خبر : مژده خبر