مژده خبر- مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب استان کرمانشاه باحضور در مسجد جامع کرمانشاه ضمن دیدار چهره به چهره باشهروندان ،به عنوان سخنران پیش ازخطبه های نماز جمعه امروز،عملکرد این شرکت را تشریح کرد.

به گزارش مژده خبر به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، علیرضا کاکاوند به عنوان سخنران پیش از خطبه ها در نماز جمعه حاضر و در خصوص اقدامات انجام گرفته توسط شرکت آب و فاضلاب در سطح استان مطالبی را ایراد نمود.

وی ضمن تبریک به مناسبت بهار چهل و سومین پیروزی شکوهمند انقلاب و همچنین آغاز ماه رجب، اظهار داشت: در راستای سیاست های کلی نظام و اجرای اصل ۱۴۴ قانون اساسی، طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در ۲۷ اسفند ماه سال ۹۸، در جهت تسریع در سیستم اجرایی و خدمات رسانی به هم استانی های گرامی تحقق یافت، که خداوند را شاکریم در این مدت فعالیتهای چشمگیری در حوزه شهری و روستایی انجام گردید.

وی در ادامه افزود: ما در برخی از شهرهای استان دچار تنش آبی بودیم که به همت همکاران، خدمات مطلوبی انجام شد، از جمله آبرسانی به شهر روانسر، و شهر صحنه که تا پایان سال جاری این پروژه تکمیل می شود. آبرسانی به شهر پاوه در مرحله راه اندازی آزمایشی است که پیش بینی شده است که تا ۳ ماه آینده مشکل آب شرب این شهر برطرف گردد. همچنین پروژه های آبرسانی به شهر های کرند غرب و ریجاب و گیلانغرب نیز در مرحله تکمیل هستند.

مدیر عامل شرکت آبفا استان، در خصوص بحث آب شهر کرمانشاه خاطر نشان کرد: مشکلات زیادی چه در بخش آب و چه در بخش فاضلاب در شهر کرمانشاه وجود دارد، من جمله افت فشار آب و قطعی آب در برخی از نقاط شهر، که اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت در این زمینه انجام شده است. از جمله اقدامات انجام شده طی این مدت حفر ۱۰ حلقه چاه به صورت اضطراری و لایروبی سراب قنبر، و همچنین در اختیار قرار گرفتن ۱۳ حلقه چاه از شهرداری و سایر ادارات در فصل تابستان است که جا دارد بابت تمامی همکاری های انجام شده از شهردار جهادی شهر کرمانشاه و مجموعه شهرداری تشکر نماییم.

کاکاوند ضمن تقدیر از زحمات مدیر عامل و پرسنل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در خصوص پیگیری انتقال آب سد گاوشان به شهر کرمانشاه گفت، مشکل آب شرب شهر کرمانشاه با تامین آب از سد گاوشان و در مدار بهره برداری قرار گرفتن آن به صورت بلند مدت حل خواهد شد که قول های مساعدی جهت به مدار آوردن آب سد گاوشان تا پایان خرداد ماه به ما داده شده است.

تکمیل پروژه تصفیه خانه شهر کرمانشاه با بوجه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از اعتباری بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل تصفیه خانه شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش مژده خبر به نقل از روابط عمومی آبفا استان کرمانشاه، علیرضا کاکاوند در ادامه سخنان خود پیش از خطبه های نماز جمعه ضمن بیان این مطلب افزود: ۶۵ درصد شبکه فاضلاب شهر کرمانشاه به صورت مدرن و ما بقی به صورت سنتی می باشد، مشکل اصلی ما در شهر کرمانشاه تکمیل تصفیه خانه فاضلاب است که از ۳ مدول آن، تنها یک مدول ساخته شده، در این زمینه کوتاهی هایی انجام شده است که اینجانب از این تریبون از تمامی مردم عذر خواهی می نمایم، ما با تمامی توان پیگیر این مطالبه مردم شهر کرمانشاه هستیم و بر آورد ما جهت تکمیل این پروژه هزینه ای بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان است که استاندار گرامی، نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی، و مسئولین ارشد وزارت نیرو به جد پیگیر این موضوع هستند تا ما بتوانیم کرمانشاه را در این زمینه به میانگین کشوری برسانیم.

وی افزود: در ۱۱ شهرستان دیگر پروژه های مهمی در دست اجرا می باشد که از این تعداد ۹ تصفیه خانه فاضلاب به بهره برداری رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب، خاطر نشان کرد: در بخش آب روستایی طبق برنامه تنظیم شده، پیش بینی شده است که هر ساله ۱۰۰ روستا از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شوند. که در سال جاری ۱۱۲ روستا در سطح استان از این نعمت بهرمند گردیدند، در ابتدای سال ۱۶۰ روستا با تانکر سیار آبرسانی می شد، که خوشبختانه همکاران پر تلاش ما این تعداد را به ۱۲۰ روستا کاهش دادند.

وی ادامه داد: از ۲ هزار و ۵۹۱ روستای دارای سکنه تا کنون ۲ هزار و ۳۰۰ روستا آبرسانی شده است، شاخص بهره مندی روستاهای ما از آب شرب ۸۰ درصد می باشد که دلیل آن فرسودگی و عمر بالای تاسیسات آب است، البته این شاخص در کشور به صورت میانگین ۷۶ در صد است که ما از این لحاظ نسبت به شاخص کشوری از سطح بالایی برخوردار هستیم.

علیرضا کاکاوند در ادامه افزود: بحث مدیریت آب، از مهمترین مباحث در زمینه آب، و بسیار مورد توجه مجموعه وزارت نیرو، شخص وزیر و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور قرار دارد، که البته در این زمینه در شهرها مشکلی وجود ندارد و آب به صورت روزانه توسط مجموعه همکاران ما در آزمایشگاه ها مجهز آبفا که می توان گفت آزمایشگاه کنترل کیفی ما یکی از مجهز ترین و مدرترین آزمایشگاه های سطح کشور است بررسی می شود، اما در حوزه روستایی مشکلاتی وجود داشت که به همین دلیل ما بازنگری اساسی در حوزه کنترل کیفی در روستاها انجام دادیم که حدود ۳ میلیارد تومان لوازم روز خریداری شد و تعداد اکیپ تامین و نگهداری، و سامانه گند زدایی افزایش داده شد، و در این مدت ۲ آزمایشگاه در ۲ شهرستان به بهره برداری رسید و ۲ آزمایشگاه دیگر نیز تا چند ماه آینده به آزمایشگاه های استان اضافه خواهد شد، ما حصل این اقدامات به ۹۶ درصد رسیدن مطلوبیت میکروبی در حوزه آب روستایی استکه البته این شاخص مرجع مطلوبی برای تایید کارهای ما نیز می باشد.

کاکاوند ادامه داد: اجرای تبصره ۳ در اکثر استانهای کشور انجام گردیده، که با اجرای آن در استان کرمانشاه، و با مساعدت اعضای شورای شهر می توان در خدمت رسانی به شهروندان گام های موثری برداشت.

مدیر عامل آبفا استان در پایان اظهار داشت: اینجانب ضمن عذر خواهی از هم استانی های ارجمند بابت کمبودهای موجود، اعلام می دارم که مجموعه آبفا استان به صورت شبانه روز و در جهت حل مشکلات موجود تلاش خواهند نمود، البته در این بحث ما همراهی و همدلی شما بزرگواران را خواهانیم. شأن و منزلت مردم عزیز ما بالاتر از این سطح است و ما تمام تلاش خود را خواهیم نمود که به مراحل بهتری در زمینه خدمت رسانی به مشترکین گرامی برسیم.

لازم به ذکر است طبق اطلاع رسانی انجام شده در خصوص بر پایی میزخدمت در محل مسجد جامع، مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت آبفا استان کرمانشاه قبل و بعد از اقامه نماز دیدار چهره به چهره با مردم شریف و نمازگزاران داشتند و پاسخگوی سوالات این عزیزان بودند.

  • منبع خبر : مژده خبر به نقل از روابط عمومی آبفای استان کرمانشاه