مژده خبر- مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه ارائه‌ی خدمات بیمه‌ای تأمین اجتماعی در کرمانشاه بااستفاده از کارت ملی از ابتدای اسفند ماه سال جاری خبرداد.

ایمان بیوس در گفتگو با خبرنگارما اظهار کرد: از ابتدای اسفند سال جاری اجرای طرح نسخه الکترونیک همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه اجرایی می‌شود و بیمه شدگان تأمین اجتماعی می‌توانند با ارائه کارت ملی نسخه الکترونیک خود را دریافت و صدور دفترچه بیمه متوقف خواهد شد.

وی افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به پزشکان طرف قرارداد تأمین اجتماعی نسخه الکترونیک خود را دریافت کنند و یا پزشکانی که دارای قرارداد نیستند یا تمایلی به استفاده از نسخه الکترونیک ندارند می‌توانند در سربرگ خود نسخه بیمار را تجویز کنند.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: دفترچه‌های بیمه کنونی تا زمان اتمام برگه‌های آن دارای اعتبار است و افراد قبل از مراجعه به پزشک می‌توانند از طریق درگاه medical.tamin.ir یا کد دستوری #۱۴۲۰۴ اعتبار و استحقاق درمان خود را مشاهده کنند.

بیوس با اشاره به برخی جزئیات طرح نسخه الکترونیک، گفت: نوزادان یک ماهه با کارت ملی مادر و افرادی که دارای کارت ملی نیستند می‌توانند با ارائه شناسنامه خدمات را دریافت کنند.

وی با بیان مزایای طرح نسخه الکترونیک خاطر نشان کرد: ۴۰۰ هزار نفر در سال فقط برای اعتبار به شعب تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند و با توجه به شیوع کرونا این طرح خطر ابتلا افراد را کاهش می‌دهد و همچین یک سابقه پزشکی برای افراد تشکیل می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد: در ابتدا ممکن است مانند هر طرح دیگری مشکلاتی وجود داشته باشد و از مردم و پزشکان در خواست داریم در اجرای هر چه بهتر این امر به سازمان تامین اجتماعی کمک کنند.

  • منبع خبر : مژده خبر