مژده خبر- در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 

🔵 رئیسی: برای افزایش آمار واکسیناسیون تلاش می‌کنیم
رئیس‌جمهور: گام‌های تحولی خوبی در زمینه مقابله با شیوع کرونا برداشته شده است. حتی با رسیدن آمار واکسیناسیون به حدنصاب،الزام رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید حفظ شود. برای افزایش آمار روزانه واکسیناسیون به ۲ میلیون نفر تلاش می‌شود.

🔵 عراق: ظرفیت جدید برای اربعین ابلاغ می‌شود
دولت عراق اعلام کرد که ۸۰ هزار ویزای ورود به این کشور برای زائران جهت شرکت در مراسم اربعین اختصاص داده است. نخست وزیر عراق گفت که وزارت خارجه عراق موظف است دستور العمل‌ها به سفارتخانه‌ها را سریعاً صادر کند.

🔵 واردات ۱۰ میلیون دُز واکسن برای دانش‌آموزان
رئیس جمعیت هلال احمر: ۱۰ میلیون دز واکسن مخصوص سنین ۱۲ تا ۱۸ سال وارد خواهد شد تا دانش‌آموزان در مقابل کرونا ایمن شوند. تلاش بر این است که ۱۸۰ میلیون دز واکسن وارد کشور شود تا جامعه در مقابل این بیماری به صورت کامل ایمن شود.

🔵 نشست سران سه قوه به میزبانی ریاست‌جمهوری
جلسه سران سه قوه برای هماهنگی و همفکری در جهت حل مشکلات مردم به میزبانی ریاست جمهوری برگزار شد.

🔵 طالبان برادر امرالله صالح را اعدام کرد
به گزارش خبرگزاری رویترز، طالبان، روح‌الله عزیزی، برادر معاون رئیس جمهوری پیشین افغانستان و یکی از رهبران نیروهای مخالف طالبان در دره پنجشیر را اعدام کردند.عبادالله صالح، برادرزاده روح‌الله عزیزی، گفت: «آنها عمویم را اعدام کردند. آنها دیروز او را کشتند و اجازه ندادند او را دفن کنیم. آنها مدام می‌گفتند پیکرش باید بپوسد.»

🔵 عبدالله خبر بازداشت خود توسط طالبان را تکذیب کرد
عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در دولت اشرف غنی، اخبار پیرامون بازداشت خود توسط طالبان را رد کرد. پیش از این «ناوین کاپور» خبرنگار هندی خبر بازداشت و منتقل شدن عبدالله عبداله به‌دست طالبان را توئیت کرده بود.

🔵 تکذیب بمب‌گذاری در اهواز
فرمانده انتظامی اهواز گفت: خبر وجود یک بسته مشکوک در یکی از بانک‌های منطقه کیانپارس شهر اهواز کذب بوده و شناسایی و دستگیری عوامل انتشار این شایعه در دستور کار پلیس قرار دارد. وی با بیان اینکه ماموران پس از حضور در صحنه، شرایط را بررسی کردند، ضمن تایید شایعه بودن خبر افزود: شناسایی و دستگیری عوامل انتشار این شایعه در دستور کار پلیس قرار دارد.

🔵 نظام پزشکی: در دارو، مردم را موش آزمایشگاهی کردیم
مووید علویان رییس سازمان نظام پزشکی تهران گفت: از اردیبهشت سال ۹۹ میتوانید نظرات من را ببینید، من همراه با تعدادی از کارشناسان درخواست کردم، به صراحت گفتیم در تولید واکسن خارجی مشارکت کنید. مشارکت در واکسن خارجی با کشور خاصی مدنظر نبوده و هر کشوری که تولید میکند. اما این اتفاق نیفتاد و به جای واکسن در دارو‌ها مطالعه شد و ما هیچ تاثیری در واردات دارو ندیدیم. او در ادامه گفت: در بحث واکسن گفتیم مردم را موش آزمایشگاهی نمی‌کنیم، اما در دارو کردیم.

🔵 عنابستانی بالاخره عذرخواهی کرد
علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مجلس شورای اسلامی که چندی پیش به دلیل تخلف و نادیده گرفتن قانون و همچنین “تعدی به سرباز راهور” به مجازات حبس محکوم شده بود، با حضور در محل کار سرباز در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، رسماً از نیروی انتظامی و سرباز راهور عذرخواهی کرد.

🔵 واردات واکسن کرونا از ۵۰ میلیون دوز عبور کرد
بامداد روز شنبه، ۲۰ شهریور حدود سه میلیون و دویست هزار دز واکسن کرونا از نوع سینوفارم چینی و از سبد کوواکس وارد کشور شد که با ورود این محموله، مجموع واردات واکسن کرونا از ۵۰ میلیون دز عبور کرد.

🔵 آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز منتهی به روز ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۶۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۰۴ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۵۶۷ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۴۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۳ هزار و ۸۲۴ نفر رسید.

🔵 آمریکا پاتریوت را از عربستان خارج کرد
خبرگزاری آسوشیتدپرس با تجزیه و تحلیل یک تصویر ماهواره‌ای گزارش کرد که ایالات متحده پیشرفته‌ترین سامانه دفاع موشکی و سامانه پاتریوت خود را از پایگاه هوایی عربستان سعودی خارج کرده است.

 

  • نویسنده : جعفر جعفری
  • منبع خبر : مژده خبر