مژده خبر- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقر و کلیایی خبر داد: ۱۵۹ اثر از هنرمندان شرق کرمانشاه، روایتگر زیبایی‌ها و فرهنگ منطقه جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیرخانه شرق استان رسید.

 

به گزارش خبرنگار مژده خبر، علی حشمتی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقر و کلیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: ۱۵۹ اثر از هنرمندان شهرستان‌های شرق استان کرمانشاه در شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر حضور خواهد یافت. این جشنواره از ۳ تا ۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در شهرستان سنقر و کلیایی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: آثار ارسال شده به جشنواره در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی، از جمله نقاشی، خوشنویسی، طراحی ، نقاشی ، عکاسی ، گرافیک ، مجسمه و سرامیک ، هستند. این آثار روایتگر زیبایی‌ها و فرهنگ غنی منطقه شرق استان کرمانشاه هستند.

علی حشمتی افزود:«استقبال هنرمندان شهرستان‌های شرق استان کرمانشاه از جشنواره هنرهای تجسمی فجر بسیار خوب بوده است پس از پایان مهلت ارسال در مرحله اول تعداد ۱۵۹ اثر در شهرستان‌ها جمع آوری و به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید این آثار در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی، از جمله خوشنویسی، طراحی ، نقاشی ، عکاسی ، گرافیک ، مجسمه و سرامیک ، ارسال شده‌اند.

این مسئول خاطر نشان کرد: در مرحله دوم هز این تعداد ۹۵ اثر که خلاق گونه و حرفه ای تر و کیفیت و تکنیک بهتری داشتند توسط جمعی از اساتید برجسته هنرهای تجسمی برای حضور در نمایشگاه سنقر انتخاب و آماده نمایش گردید و این آثار، روایتگر جلوه‌هایی از طبیعت، تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم منطقه شرق استان کرمانشاه هستند

وی همچنین از نقش مهم وحمایت معاونت‌ سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه که در برگزاری جشنواره، تشکر کرد.و گفت جهت حضور آثار در نمایشگاه استانی، هیئت داوران انتخاب که از سوی معاونت هنری ، سینمائی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه معرفی می شوند در محل نمایشگاه حضور یافته و آثار برتر را انتخاب می نمایند

لازم به ذکر است؛ شهرستان سنقر و کلیایی میزبان شهرستان‌های شرق استان کرمانشاه در این جشنواره است. این جشنواره از ۳ تا ۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در شهرستان سنقر و کلیایی برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : جعفر جعفری
  • منبع خبر : مژده خبر