مژده خبر- مردم ایران بویژه در ۳ سال اخیر فشار سنگینی را در زمینه های مختلف بویژه در زمینه اقتصادی متحمل شدند. شرایط به گونه ای است که بخش عمده ای از جمعیت کشور توان تامین هزینه های ابتدایی زندگی را ندارند. هرچند گفته می شود بخشی از این مشکلات به خاطر خروج آمریکا از […]

مژده خبر- مردم ایران بویژه در ۳ سال اخیر فشار سنگینی را در زمینه های مختلف بویژه در زمینه اقتصادی متحمل شدند.
شرایط به گونه ای است که بخش عمده ای از جمعیت کشور توان تامین هزینه های ابتدایی زندگی را ندارند.
هرچند گفته می شود بخشی از این مشکلات به خاطر خروج آمریکا از برجام است اما به اعتقاد کارشناسان، بیشتر این گرفتاریها ناشی از سوء مدیریت و سنگ اندازی تعمدی برخی ها درون کشور است و به تعبیر برخی، مردم در زمان دولت تدبیر و امید، هشت سال دفاع مقدس را در برابر فشارهای وارده از ضعف عملکرد دولت و مسئولان و بدخواهان تجربه کردند.
اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود و بنا بر شواهد موجود به نظر می رسد برخی می خواهند تا با زیر فشار بردن هرچه بیشتر مردم، آنها را عصبی و شرایط را برای ایجاد آشوب در کشور فراهم کنند.
افزایش چشمگیر سرقت یکی از این توطئه ها بود که سپس مدل آن به ایجاد ناامنی و سرقت های خشن و رعب آور مبدل شد تا امنیت جامعه هدف قرار داده شود و در این میان، ضعف در برخورد با این موارد مردم را نگرانتر کرد.
در کنار آن، قطع مکرر برق و آب آنهم در این روزهای داغ سال و بی سابقه بودن گرمای هوا در نیم قرن گذشته و همچنین خسارتهایی که به برخی اصناف و وسائل برقی مردم وارد شد به عاملی برای ناراحتی مردم تبدیل شد که البته باید مسئولان دلایل این قطعی ها و سوءاستفاده و سوء مدیریت احتمالی بعضی را به دقت بررسی و با خاطیان برخورد کنند.
در این بین اما رسانه های معاند هم بصورت همسو سعی در تحریک و ناامید کردن مردم دارند.
از سوی دیگر و بر اساس شواهد موجود برخی تلاش می کنند تا زمینه افزایش قیمت برخی کالاها و یا کمبود آنها در بازار، مانند مرغ و گوشت قرمز را فراهم کنند تا اینگونه القا شود دولت جدید که میراث دار بسیاری از مشکلات عمیق ایجاد شده است هم توان کنترل وضعیت و مشکلات جامعه را ندارد و به این ترتیب شرایط را برای ناامیدی و در نتیجه ملتهب و شعله ور کردن جامعه و دمیدن به آن با توجه به برنامه ریزی هایی که از قبل انجام داده اند مهیا کنند و کشور را به سمت ناآرامی و تشنج بکشانند.
از این رو همه باید در این زمینه مراقب بوده و هوشمندانه عمل کنند و با سوءاستفاده کنندگان برخورد قاطع کرده و تعامل لازم برای کمک به دولت جدید به منظور رفع مشکلات کشور را به عمل آورند و بجای منافع شخصی و گروهی منافع ملی را درنظر بگیرند.

  • نویسنده : رسول مرادی کارشناس و فعال رسانه
  • منبع خبر : مژده خبر