مژده خبر- این مطلب درباره ی ارائه‌ی چندطرح اقتصادی اشتغالزا است که از سوی مهندس فرهاد بختیاری ازصاحب نظران حوزه عمرانی وشهری خطاب به رییس دولت سیزدهم نگاشته شده است.

 

بسمه تعالی
برادر گرامی جناب آقای رئیسی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
احتراما باستحضار می‌رساند چندین موضوع و طرح به سمع و نظرتان تقدیم میگردد یقین دارم با اجرای آنها در زمانی کوتاه قادریم آثار مثبت رادر جامعه ، اقتصاد و اشتغال ملاحظه نمود .
۱_ سالانه تعدادی از فرزندان ما برای تحصیل راهی کشورهای خارجی میشوند و هزینه های زیادی را برای خانواده های آنها فراهم می نمایند و موجبات فرار مغزها و نخبگان ، خروج ارز ، فروپاشی کانون خانواده ها ، دردو رنج را دربردارد لذا وقتی افراد حاضرند با پول خود به تحصیل اشتغال یابند چرا در ایران این شرایط پیش نیاید ؟؟ تحصیل را متناوب با ذوق افراد آزاد کنید و مخارج را از مردم دریافت نمایید .
۲_ به دلیل خستگی مردم از ترافیک ، دود وشلوغی شهرها و برای رهایی ازاین وضعیت ، در سنوات اخیر تمایل شدیدی به احداث باغ در بین مردم رواج نموده و فضاسازی برای تغییرکاربری زمین کشاورزی آبی به باغ نه تنها لطمه ای به کشاورزی نمی رساند بلکه با رویکردعلمی ، تخصصی و نظارتی ، بهره و ثمره چند برابر را از مساحت زمین و محصولات را از نظر تناژ دریافت نمود . مثلا اگر در یک هکتار زمین آبی قادر به تولید xتن محصول کشاورزی میشود باتبدیل به باغ چند برابر میوه تولید نمود و مصارف داخلی و صادرات میوه را تقویت نمود .بنابراین با تغییر رویکرد در مقررات و استفاده از افراد مطلع و دلسوز در سیستم اداری در این امر میتوان تحویل زیادی را در بخش سرمایه گذاری ، تولید و اشتغال و صادرات میوه ایجاد نمود واین گروه از سرمایه گزاران و تولیدکنندگان را جذب و تشویق و توسعه داد ۰
۳_ خرید املاک در ایران را برای خارجیان آزاد کنید تااز یکطرف ثروت و سرمایه وارد ایران شود واز طرف دیگر در بخش فرهنگی هزینه های تبلیغات در کشورهای خارجی برای صدور انقلاب را کاهش نمود و انها را نیز به دین مبین اسلام دعوت نمود ( هم کار اقتصادی و هم فرهنگی ) جذب چنین افرادی در دنیا مرسوم می باشد لذا مقررات را اصلاح فرمایید .
۴_ برای تحول در کارخانجات و واحدهای تولیدی پیشنهاد اینست که :
دولتها تا کنون در بخش تسهیلات و اعطای وام ، کمک بزرگی به صاحبان کارخانجات و واحدهای تولیدی می نمایند اما بدلیل عدم نظارت در مصارف ، مبالغ وامها صرف امورات شخصی و خرید ویلا و خودرو و… توسط وام گیرنده میگردد و عملان مبالغ وامها صرف تولید نمیشود . لذا بایستی بر عملکرد هزینه ای نیز توجه و اعمال مقررات نمود .بهترین کار اینست که مانند سایر دستگاههای اجرایی ، برای آنها (( ذی حساب )) تعیین و منظور نمود تا مبالغ وامها و تسهیلات با قوانین و مقررات انطباق و صرفا برای تولید به مصرف برسد .
با احترام فرهاد بختیاری ۱۴۰۰/۶/۲۴
تلفن ۰۹۱۲۸۵۷۴۷۵۸

  • نویسنده : مهندس فرهاد بختیاری
  • منبع خبر : مژده خبر